Vaavin vaatetus

Meillä on vielä kevään vk-haalari 74 kokoa sopiva pojalle, oli sen verran reilun kokoinen. Sitten on vielä vk-puku, takki ja housut jotka menee kans tänä syksynä. Toppahaalarin tilasin netistä koko 80, voihan sen aina palauttaa jos näyttää ettei mene.
 
No valitettavasti travallerilta on sit loppunu isommat koot, sillä kyllä niitä oli. Ihan itsekkin 74 tilasin ja edellinen oli kokoa 68. Pahoittelen että vinkkasin, mutta enhän minä sille mitään mahda jos sieltä on koot loppuneet. Ihan ystävällisyyttäni linkinlaitoin.

Onko kellään kokemuksia stonzeista? Olisivat kuulemma passelit töppöset lapselle joka ei vielä kävele mutta seisoi ja tuetta vähän liikkuu. Mietin kovasti noita kenkiä. Syksyksi pitäisi olla omat ja talvelle omat. Talven kenkiä ei vielä kannata ostaa kun jalka kuitenkin kasvaa. Kuomista sanoi kenkämyyjä että eivät ensikengiksi ole hyvät, eivät tue tarpeeksi. Katselin sitten viikingin coretex kenkiä, mutta herttine miten kalliit 70e :eek:
 
On siellä isompiakin, mielenkiinnosta kävin katsomassa. Joissain malleissa on vain 68 koko enää saatavilla, mutta ainakin kuosikankaisissa puvuissa vaihtoehtoja on enemmälti.
 
Minuakin tuo kenkähomma mietityttää, toisaalta poika ei vielä edes seiso tukea vasten...

Reima-outletista löysin alennuksesta superihanat kinttaat ja kypärälakkimallisen pipon :) ja niin kuin tttiuhtikin vinkkasi, niin varmaan vielä erien viimeisiä haalareita löytyy paikoin alennuksista, oishan se varmaan ihan fiksua ostaa nyt puoleen hintaan... Kuulemma myös Anton&Ninalla hyviä loppuunmyyntitarjouksia, mutta valikoimasta ei sen enempää hajua, vaihtelee varmaan myymälöittäin... kyllä minäkin varmaan uuden haalarin pojalle laittaisin, varsinkin jos liikkuisi jo enemmän. :) On ne vaan niin järkyttäviä nuo hinnat mitä lasten vaatteilta pyydetään! Myös kirppareilla käytetyistä "merkkivaatteista". On se onni että saa edes osan käytettynä :) voi sitten panostaa just vaikka hyviin talvivaatteisiin.
 
Löysin neidille kirppikseltä lähes käyttämättömät toppahaalarit sekä kokoa 80 että 86, yhteensä 17,50€, joten raaskin ostaa molemmat. Samoin löytyi yhtälailla lähes käyttämättömät lenkkarit(1€), coretex kengät (8€) ja kumisaappaat (3€) joilla pärjätään tämä syksy ja talvi. VK-puku, jota neiti käytti keväällä on kokoa 74 mutta mä luulen, että se mahtuu vielä tämän syksyn, kun keväällä oli hieman iso. Voi sitten kevääksi ostaa uuden VK-haalarin jos neiti venyy puvusta ulos. Kurahousut ja -rukkaset ostettiin uutena, kun ei kirppiksellä ollut riittävän pieniä kokoja. Reiman sadetakin neiti peri multa (mummi oli onneksi pitänyt tallessa).
 
Hyvä että täällä on huudeltu noista haalareista! Itsekin aloin tarjontaan tutustumaan, ja hyvällä alella lähti toppahaalari nettikaupasta. Kirppiksillä ja Torissa katselin myös, mutta ei tärpännyt. Lisäksi tuo kyseinen puku, jonka ostin, oli jollain Torissa myynnissä kalliimmalla... Että onneksi katsoin nuo nettikauppojen alet myös.
 
ttiuhti, en mä nyt mitään hernettä nenään vetänyt, kunhan totesin ettei siellä ole isompia kokoja. En ainakaan minä löytäny ku yhden päälle kahteenkymppiin alennetun tytönvärisen (ai hitto mua ärsyttää tää sinistä tai punasta värimaailma :D) kokohaalarin. Jos en osannu käyttää sivua ni joku voi valaista mua. Toi Travallen mesta tosin on tossa kivenheiton päässä, että siellä vois joskus käydä, mutta nyt mulla ei kyllä ole varaa monien kymppien vaatteisiin.... :P :sad001
 
Löysin kirpparilta hyväkuntoisen Reimatecin harmaan vk-haalarin (koko 80cm), johon veljenlapsilta sain vielä reiman fleecehaalarin (koko 74cm), jos on leuto syksy nii noilla menee varmasti aika pitkään. Toppapuvuista käytän äp-pukua ja veljeltä ostettii pieneksi jäänyt toiseksi puvuksi. Lisäksi nyt ollaan käytetty P.O.P in windfleeceä (koko 68cm , tosi reilu) joka menee vielä jonku aikaa tumpuilla ja töppösillä.

Kenkiä ollaan saatu, kaikki kokoa 21 ja mietinki ostanko pienemmät tässä vielä syksyn päälle. Nyt noustaan tukea vasten näppärästi ja sohvaa vasten askelletaan hieman. (18/19 on sukka koko) Periaatteessa 19/20 kengät jos jostain coreteccinä löytäis nii niillä menis varmaan syksyn.. :think005
 
Lumikki, meillä meiti on nyt varmaan 70cm pitkä ja popin windfleece kokoa 62 on edelleen passeli. Pituus riitää ja tilaa liikkua. Ovat kyllä tosi reiluja ja hyviä. Harvoja vaatteita säästän seuraavalle mut tuo menee säästöön!

Te joilla muruset menee jo hoitoon niin onko päivähoito sanonut mitä tulee ostaa päiväkotia/hoitoa varten?
 
Takaisin
Top