Uusien toivojat ja odottajat <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja saini
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
WopWop, kiva kuulla, että hyvillä mielillä homma hoitui! Tosiaan jos alkaa mieltä painaa niin tänne vaan avautumaan :)

Ihania nimiä ootte miettineet. Taitaa olla muuten aika tyttö voittosta uudet syntyneet pienokaiset :) voi kun pääsisi itsekin miettimään tyttöjen nimiä, mutta olen sata varma että toinen poika tulee lokakuussa (jos siis sinne asti päästään). Ens viikolla np ultra. Jänskättää!

Äipällä ollu hurjan kuulonen tilanne siellä! Onneksi huomasitte ajoissa oireet ja hakeuduitte hoitoon.

En muista mihin olen jo aikaisemmin kommentoinut, mutta onnea uusista pikkuisista ja hyvistä ultra kuulumisista!

wopwop hyvä että asiat järjestyy siellä ja tunnut olevan hyvillä mielin päätöksestä. Ja täällä tosiaan ollaan jos juttelu seuraa kaipaat:)

Äippä hui mikä tilanne! Onneksi sait hyvän hoidon ja ny tilanne hallinnassa.

Tääll vähän rankempi raskaus näköjään edessä ku verenpaineiden takia maanataina äippäpolille keskustelee mahdollisesta lääkityksestä. Ei jääny yhteen heikotus-hetkeen toi edellinen tilanne. Pari kertaa meinas vetää jalkoja alta iltaisin. Nyt tänään sit kotimittaus yllätti ku paras lukema oli 130/69 :O eikä ollu mikään kunnollinen lepopainekaan ja illasta mitattu. Radikin näyttää p..tä. Paastoarvot parilta aamulta 6.0 mutta nyt on sit vatsa ollut sekaisin. Ja omepratzolkin näyttää olevan tyhjän kanssa kun ei oo ruokahalua ku huonoa oloa nostaa ruuista. Kana ja raejuusto ainoita proteiinilähteitä tällä hetkellä ja kasviksia hiilareina. Perunaa ja viljoja ku erehtyy syömään nii pakki jumissa ja nukkumaan mennessä oksettava olo sit. Neuvola ehdotteli jo refluksin hoito-ohjeita mutta paastoarvot tuskin tykkäis 11-13tunnin paastosta kun suosittelivat iltapalan syöntiä 2-3tuntia ennen nukkumaan menoa. Ja toisinaan nukun sen 10tuntiakin ku vaan on pakko.

Autonkin kävin jo ostaa vauvaa varten mieleiseksi ja helpommaksi :)

Pitkä oma napa ja unohtu varmasti onnitella jotakuta nii loppuun kollektiivisesti tsemppiä ja jaksamisia kaikille :)

Saini, kuulostaa tutulta... Mä söin loppuraskauden lähinnä broccolimixiä broilerilla, munakasta, salaattia ja kermarahkasta proteiinit. Sai melko tarkkaan katsella, et riittävästi tulee energiaa, varsinkin proteiinia. Tärkeää sit vetää vitamiinit purkista ja solut tarvitsevat rasvaa, sekä proteiinia kehittyäkseen, hiilarit lähinnä polttoainetta. Mulla jäänyt refluksi pysyväksi vaivaksi, mutta ei tarvitse noin tiukoilla vetää ku raskausaikana. Moni ruoka jää kuitenkin sit syömättä ku IBS vaivaa... Ja mitä sokereihin tulee, niin kannattaa ihan testata, että tuleekin pidempi paasto, ei välttämättä tule aamunkoittoilmiö niin vahvana jos muutenkin hiilarit matalalla. Voin kertoa enempikin mun syömisistä/havainnoista jos kiinnostaa, mullakaan nimittäin happosalpaajat ei oireita poistaneet ja se yks kokeilu jätti vissiin ikuiset vaivat :(

No ei oo helppoa sullakaan Saini! :( voimia... mulla toi syöminen taas ihan pirun vaikeeta, viljoja ja perunaa en saa menemään alas kun noi hiilarit tökkii ihan kiitettävästi, ainut on 2 siivua ruisleipää mikä maistuu... liha haisee mädälle joten ei tee mieli ees syyä... joten täällä ruoka koostuu aikalailla hedelmistä, kasviksista, skyr/profeel prode rahkoista, juustosta ja hummuksesta/guacamolesta... samaa ruokaa yritän kuitenkin syyä kun nämä mut se ei oo paljon mitä sisääni saan:( tämä ei siis sen takia että ei kroppa kestäisi kaikkea ruokaa vaan siksi kun ei vaan pysty syömään... ihme ruoka perversioit:p

Pitääkin kokeilla jos kaupasta löytyis jokin proteiinirahka joka maistuis. Perusrahka ei kyll meinaa mennä millään alas ja pysyä siellä. Naudan jauhelihaa pystyn syömään mutta saa olla järjetön määrä kasviksia kylkiäisenä. Jotenki ahdistaa ruokien teko jo kun vihanneksista salaatti ja kurkku menee raakana, mutta sit kukkakaalit ja muut saa melkein aina kypsentää hiukan ku muuten sit tulee ilmapalloefekti ja hajuhaitat. Rasvana mulla on oliiviöljy lähinnä käytössä ja sit paistaessa voi. Se on aina hella täynnä kattilaa ja paistinpannua ku yrittää kaikille tehdä ruokaa.
Tietty tässä saa olla melkoisen tarkkana mitä suuhunsa laittaa jos mielii pysyä toimintakuntoisena.
Ideoita ja vinkkejä saa laittaa. Mielellään helppoja jos sellaisia on :D

Mulla sama ton perus rahkan kanssa... ei vaan pysty:p meillä aika usein jotain paahdettuja kasviksia/kasvis paistoksia... tän hetken ykkönen on paahdettu porkkana,kikherne, ja feta "salaatti" kaikki vaan uuniin, pinaatin kanssa tosi namsk... tai sit ratatuille johon hyydytän pari munaa... innolla odotan että nää ruoka perverssioit loppuu ja vois syödä niinku normaalit ihmiset...

Kiitos äippä vinkistä, täytyy kokeilla shakshukaa, kuulostaa hyvältä :P

En mäkään rahkaa raakana vetele, mut kerman kans ja sekaan sit joko marjoja, bonnen sosetta tai sit ryövään mieheltä mehukeittoa :D Pitäskin vaikka huomenna kirjotella mitä sitä ite mahavammaisena syö yleensä :)

Juu siis mä syön rahkaa ja marjoja/hedelmiä mut tällä hetkellä se rahkan maku on jotenkin hassu... toi mansikka proderahka on kyl parasta ikinä:p

Noi munakkaat ois helppoja mutta mulla tulee nykyään niistä sit nii öllö olo :( ja tomaatti on siinä ja siinä meneekö edes kypsennettynä. Lapsena ollut allerginen ja nyt raskaana ollessa suupielet alkaa kirvellä tomaatista taas.
Mulla ei se maustamaton rahka mee edes marjojen kanssa tai mehukeiton kanssa. Yritin smoothienki tehdä ja peittää sen maun mutta ei. Jäi juomatta. Tähän ei tietysti auta että stressaan vatsalla ja varsinki ku likat on raivotar/tottelematon-tuulella sen kolmatta viikkoa nii alkaa vähän tiukilla olla.

Onhan niitä sit soijapohjaisia proteiinivalmisteita, sekä sit ihan prodejauhetta löytyy monessa muodossa. Jos maito uppoaa, niin maidon seassa menee hera helposti ja sinne voi blendata mauksi hedelmiä/marjoja :) Yleensäkin pahoinvoivana mä tykkään juoda kalorit, koska menee alas helpommin ja sulaa nopeammin. Varsinkin jos oksentelee, niin on helppo oksentaakin sileää tavaraa :D

Raskausaikana perus aamupala on ollut kohmeisia marjoja n.80g, 250g rahkaa ja 50g kuohukermaa. Nykyään menee 300g rahkaa, 60g kermaa ja 90g mehukeittoa. Toisen rahkan vedän välipalalla, mut rahkaa 200g, muut samalla suhteella. Noista saa jo ison osan päivän proteiineista, hyvin rasvaa ja kilokaloreitakin sen 700.

Jos rahka ei uppoa, edellinen raskaus meni turkkilaisen jukurtin voimin. Blenderiin kermaa, turkkilaista, jäisiä marjoja ja maitoa. Semmonen puolen litran tuoppi tuli kiskottua aamuisin. Tuohon sit halutessaan saa sekaan proteiinijauhetta.

Alpron proteiinituote GoOn maultaan mun makuun melko ikävä, mut upposi mustikkamehukeiton ja marjojen kanssa :)

Nythän on tullut paljon niin proteiinipuddingeja jos makeasta tykkää ja ei karta makeutusaineita. Itse en ole muistanut, mut monet kehuvat.

Ruokana monesti menee helpot ja nopeat pakastekasvikset. Niitä sekoituksia kun löytyy vaikka mitä. Sekaan sit yleensä broilerin jauhelihaa kun maha ei muuta sulattanut, sekä kypsennyksen loppuvaiheessa pari kananmunaa, eivät juurikaan maistu siellä seassa.

Sosekeitot upposi hyvin, maistuvat myös kylmänä. Tarjoillaan raejuuston kanssa. Kun tekee oikeaan kermaan/kookoskermaan niin saa hyvin energiaakin. Kookoskerman kanssa toimii mainiosti curry ja kukkakaali.

Uuniruokana mennyt erilaiset kasvispadat tai kasvislisäkkeet. Yleensä tulee täytettyä iso vuoka porkkanalla, lantulla, sipulilla, kukkakaalilla, kesäkurpitsalla yms. Päälle yrttejä, mustapippuria ja ruususuolaa. Sit siihen pinnalle köntsä lihaa, josta pinnat paistettu kiinni ja reilusti suolattu. Vähän kermaa ja vettä pohjalle, sit vaan uuniin pitkäksi aikaa.

Uunikasvikset on kans maukkaita, erilaisia kasviksia sekasin(paprika, kukkakaali, kesäkurpitsa, parsakaali, sipuli, valkosipuli, lisäks oliiveja ja suolakurkkua, sekä tomaattimurskaa. Mausteeksi yrttejä, varsinkin oreganoa! Reippaasti oliiviöljyä ja uuniin. Sekottelee välillä. Jos maha kestää, niin pavut sopii sekaan mainiosti.

Tossa noita mitä aluks tuli mieleen, täytyy miettiä tässä lisää kun vähän meinaa tyhjää lyödä päässä taas ku jtn pitäs kirjoittaa :D

Moiiiikkkaaa kaikille piiiitkästä aikaa!!! :smiley-angelic003
Mulla on ollu tämän foorumin salasanat ja kaikki ihan unohduksissa,kunnes tänä aamuna tuli ihan yhtäkkiä mieleen :smiley-bounce012
Oiskohan johtunut siitä että tikkuun tuli haalea viiva <3 eli jos kaikki menee hyvin, tullee meidän joulukuisesta (marraskuisesta) isoveli loppuvuodesta <3

Kiitos paljon kaikille häätyy toivoa että kaikki menee hyvin
Hyväähän tänne kuuluupi,vauvasta tullut jo niin iso poika! Vaikka syntyikin silloin 3 viikkoa etuajassa, ja oli lapsistani kaikista pienin syntyessään, oli kuitenkin 1 vuotis neuvolassa samankokoinen mitä toiset puolitoista vuotiaina saa nähä sit kuhan on puolitoista vuotis neuvola, että kuin iso sit jo ollaan
Ja terveinä ollaan kans onneksi pystytty, ainoastaan 2 korvatulehdusta ollut sanoja tulee jo jonkinverran ja pari 2 sanaista lausetta ja kova poika kiusaamaan isompia sisaruksia

Takaisin