Uusien toivojat ja odottajat <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja saini
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mun mielestä oli vaan helpottavaa, ettei ekana kahtena päivänä tarvinnut käydä kaupassa tai miettiä ruokaa. Ja meillä poju nukkui alusta saakka omassa sängyssä. Toki sairaalassa suurimman osan sylissä, kun minä en suostunut siihen, että me kaikki kolme nukkuisimme yhtä aikaa, jonkunhan piti vahtia vauvaa! :D Mies siis nukkui melko hyvin ja minä koko sairaalassa olon aikana jokusen tunnin. Jooh, ei mitään järkeä.. Kaipa sitä osaisi seuraavan kanssa ottaa vähän rennommin ja jäisi tuollaiset naurettavat päähänpistot.

Mäkään en sairaalassa olosta tykännyt yhtään. Pojan kanssa jouduttiin osastolla olemaan 4 pitkää ja tuskaista yötä (pojan keltaisuuden ja mun alhaisen hb:n vuoksi, kätilön mielestä olisin voinut jäädä vielä pidemmäksi aikaa osastolle alhaisen hb:n takia). Mua suoraan sanottuna ahdisti sairaalassa oleminen, odotin vain koska päästäisiin kotiutumaan jotta voitaisiin aloittaa arjen harjoittelu. Mulla oli niin kovat synnytyksen jälkeiset hormonit että nekin varmasti pisti pään entistä enemmän sekaisin ja itketti ja ahdisti. Toivon kovasti, että tällä kertaa synnytys sujuisi paremmin ja sekä vauva että minä oltaisiin hyvässä kunnossa, jolloin päästäisiin nopeasti kotiin. :)

Joo siis eihän mua se ruuan maku kiinnosta, mut se kun kotona syö ns. puhdasta ruokaa, niin mun maha reagoi todella voimakkaasti teollisuusmössöön :( Eikä paljoa auta refluksi ja ärtynyt suoli, niitä kun ei mitenkään huomioida tietenkään ruokailuissa. Mut nuo nyt enemmänkin ihan vain omia ongelmia ja hoituu ottamalla kunnon eväät matkaan :)

Sitä mä oon kans miettinyt, että k-sks on hakemassa sitä vauvamyönteistä sertifikaattia, et häviääkö sieltä kokonaan ne vauvasängyt ja vauvojen vaatteet? Viimeks oli se joku kampanja, et ei ollut sänkyjä ja vaatteita... Ja aletaanko siellä oikeasti puhua sitten ihan uusin ohjein asioista ja neuvomaan vauvantahtisuutta jne. Ois kyllä hienoa!

Mä taas tykkään siitä että olla se 2yötä osastolla. Mutta ei pidempään. Vähän levähtää ja tutustua vauvaan :)

Tänään käyty neuvolassa hemppa 113 ja kuulemma ihan jees, mut meinaan kyl aloitella pientä rauta kuuria et saa varastot pullolleen rautaa ennen synnytystä kun kuitenkin siinä menee x määrä verta... Painoa tullu nyt 200g sitten edellisen neuvolan/lähtöpainoon, huraa nouseehan se;) vaikka kyl luulen että syy tollekin löytyy nesteen kertymisestä käsiin/jalkoihin... Vauva oli hiukan ilkikurinen eikä ois millään halunnu että kuunnellaan sykkeitä vaan paukautti anturia ja ui karkuun:D
sit ne paskemmat uutiset, mun verenpaineet huiteli siellä 140/90 ja virtsa prot 1+ , nyt pitäis käydä katsomassa labrat että jos sieltä löytyis syy proteiinille ja verenpaineiden syynäys pitää aloittaa ja tikutella pisua vähintään 1xvko... Jos vp ja prot vielä nousee niin sit yhteys neuvolaan ja lisäkäynti, muuten olis seuraava vasta maaliskuussa rv 30... Lasten 3/4v neuvolat tulee onneksi tohon väliin niin pääsee ainakin kuuntelemaan sydän ääniä ja juttelee pikaiseen omista oloista... Voi prkl jos tähän väliin nyt siunaantuu joku raskausmyrkytys, en ala!!!
Niin ja saatiin raskaustodistus, huomenna laittaan kelalle ja pomolle hakemusta menemään:D
Mitenkäs muilla menee?

Rv 22+5

Piinaavaa odottelua. Huomenna lähete ar-ultraan ja sit saakin varailla aikaa siihen :)

Äippä, voi ei :( Toivottavasti vältyt myrkytykseltä!

Saini, nuo alun viikot on kyllä tuskaisimpia odottelun kannalta.

Täällä menee ihan hyvin, unettomuus tuntuu välillä pelottavalta, mut sitä on ollut joka raskaudessa. Liikunta maistuu ja täysillä oon nauttinut talvesta hiihtäen ja luistellen, välillä vaan nuo plussakelit masentaa ja matalapaine saa kamalan päänsäryn aikaan. Ens viikolla ois taas neuvola, nyt ne taitaa alkaa olemaan tiheämmin taas loppua kohti. Aika menee hurjan nopeasti, ei kunnolla ole ehtinyt edes tottumaan tähän raskaana olemiseen :D

Saini tsempit tulevaan ultraan toivotaan että saat pikaisen ajan :)
Koko päivän taas "juossu" menemään ja vihdoin keeles istumaan niin pomo alkaa mahassa potkimaan niin et koko masu pomppii<3 eipä oo taskaan huolta vauvan liikkumisesta;)

Äippä toivottavasti ei myrkytystä tule. :nailbiting:

Täällä istutaan sokerirasituksessa, onneks enää noin puoli tuntia, sitten viimeinen verikoe ja kotiin. Väsyttää armottomasti, onhan tuo sokerilitku aika rasite kropalle. :depressed: En tiedä miks, mutta aika varma olen että napsahtaa radi tuomio...
Liitoskivut vaivaa edelleen pahana, aina liikunnan yhteydessä alkaa/pahenee.
Tänään olis kelaneuvolan vuoro, mieskin pääsee mukaan kun on lomalla. :)

Talvitintti miettinytkin mitä sulle kuuluu;) ihanaa että siellä mies lomalla mulle se on haave vain:p toivotaan nyt vielä että ei nakki napsahda! Mulla olis ens viikolla (2.1) rasitus ja on se nyt kumma jos "terveen" paperit edes siitä saan...

Onks se lista tossa viestiketjun ekassa viestissä? Ainaki joskus puhuttiin, et sinne kerättäisiin lasketut ajat :) Mulla on laskettu aika 13.3., saa nähdä millon syntyy. 20.2. ois se 37+0, mut en ihan vielä sillon haluis synnyttää, ennemmin lähempänä laskettua aika tai sen jälkeen, mut tulee sit ku tulee :P

Sokerirasituksesta selvitty ja pääsin puhtaasti läpi. :) Paasto 4.7, 1h 7.2 & 2h 6.3

Nyt voi huokaista helpotuksesta kun ei radi tuomiota napsahtanut. :)

Kelaneuvola takana. Pissa oli puhdas, verenpaineet hyvät ja hemoglobiini oli hieman noussut, viime käynnillä 110 ja nyt 111. Painoa tullut koko raskauden aikana 5kg johon olen ihan tyytyväinen. :) Pojan syke paukutti hienosti menemään, ja terveydenhoitaja käsillä tunnustelemalla tunsi, että pää alaspäin majaili peppu ylhäällä. :joyful:

Warheart ei enää pitkä aika kun pääsette näkemään uuden tulokkaan. :)

Talvitintti mahtavaa että vältyit radilta ja että neuvolassa kaikki mallillaan:)
Saini tsempit huomiseen :)
Timbe ihana masu<3
Tänään poksahti sit rv 23, perästä tullaan;) timben mallia seuraten tässä tän päivän pötsi:)
258099cb069ed5137370f3efcda305a4

Saini tsemppiä huomiselle. :) Sulla piinaavat tunnit edessä. :nailbiting:

Ihania masukuvia ja Äipän masuvahti bongattu. :p

Takaisin