Uusien toivojat ja odottajat <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja saini
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kirjoitellaas nyt tännekin eilisiä neuvolakuulumisia... Eli 29+1 eilen ja kaikki hyvin. Verenpaineet normaalin matalat, hemppa oli 10 pykälää noussut itsekseen, painonnousu jtn +500g/viikko, sykkeet vauvalla keskimärin 128, perätilassa köllötteli. Seuraava käynti parin viikon päähän vihdoin neuvolalääkäri ja sitten taas neuvola parin viikon päästä. Ei tässä taida enää ennen synnytystä olla kuin neljä käyntiä neuvolassa o.O Arveli vauvan kooksi jtn 1400g näppituntumalla, eli semmoinen normaali pötkylä vaikuttais olevan :P Tämä raskaus ollut onneksi todella helppo, varmaan siksi kun supistelut eivät ole liikuntaa estäneet, niin pysyvät kivutkin poissa! Mites muilla menee? :)

Warheart, paljon sulle on yhteensä nyt painoa tullu?
Tänne ei kummempia, tuntuu että paisun kuin pullataikina ja maha on JÄTTIMÄINEN! Tänään olin myös sokerirasituksessa, soittelen iltapäivällä tuloksia jos muistan.

Kymmenen kiloa on tullut nyt yhteensä painoa. Edellisessä raskaudessa tais tulla joku 16kg ja kahdessa ekassa 6kg/raskaus :)

Okei. Minä en oo ees uskaltanu käydä vaa'alla. Viimeks neuvolassa oli kai tullu 6-7kg. Ja esikoisesta tuli melkein se 20kg.

Mä mittaan neuvolapäivinä aamupainon ja merkkaan neuvolakorttiin, muuten ei painonnousu kiinnosta. Tulee mitä tulee, ne lähtee sit kuitenkin kun normaalisti syö ja liikkuu :) Mut kyllähän tuo paino tuntuu olevan monille herkkä asia ja stressinaihe, ikävää jos raskaus menee painosta murehtimiseen :( Että älä Timbe huoli, sä ehdit kyllä painostasi stresssamaan vaikka lopun ikäsi, mutta keskity nyt syömään terveellisesti ja liikkumaan olojen mukaan, painoa tulee mitä tulee!

Juu en minä huolehdi, eihän sitä painon tuloa voi estää. Mutta itsekuri ois ihan plussaa :D

Täällä tänään rv 20 + 3 ja suht hyvin raskaus on sujunut (väsymystä ajoittain, närästystä, hengästymistä ja pientä huippaamista lukuun ottamatta). Poika potkii kovasti joka päivä. :) Hemoglobiini mitattiin tänään esikoisen neuvolakäynnin yhteydessä, ja tulos oli 110. Painonnousua en ole seuraillut, viime neuvolakäynnillä painoa oli tullut koko raskauden aikana 1kg. Esikoisesta kiloja kertyi 9 - 10kg, kovin huolissani en painonnoususta ole vaikka tietty se ajoittain stressaa ja mietityttää. Huomenna olis uusintaultra, saadaan loput kohdat ultrattua mitä ei viime viikolla onnistuttu näkemään, mutta luottavaisin mielin. :)

Timbe, milläs raskausviikolla sä olitkaan menossa..? :)

Kun painosta tressailee niin ei kannata mennä ollenkaan vaa'alle. Ei edes neuvolassa. Tämä on toiminut mulle parissa viimeisessä raskaudessa.

Täällä menee ihan kivasti, huomenna poksuu rv19:o pikkusen liikkeitä tuntuu pikkasen alamasulla, luulen et istukka hiukan edessä että siis tuntuu hiukan vaisusti verrattaen aikaisempiin... Ultraankaan ei ois enää kovin pitkä aika, 10.1 ois sit se ja jännittää jo ihan pirusti!!!! Jospa näkis kumpi siellä majailee vaikka kyl veikkaan tyttöä kun ei me oikein niitä poikia osata "tehä";) mut samapa tuo kunhan kaikki on hyvin:)
Painosta sen verta et mua hiukan ressaa että mulle ei oo tullu grammaakaan lisää painoa:o vaikka siis syön PALJON mut ei, ei sit millään o.O miksi??? Neuvolassa ovat kyl sitä mieltä että kunhan ei tippumalla tipu niin kaikki hyvin, mut mua ressaa...
Liikuntaakaan en oo harrastanut toviin et sekään oo syynä... Siinäpä ne meidän kuulumiset, masu kuvia ois kiva nähdä ;)
Äippä ja vilpertti 18+6

Äippä, jos sulla vaan elimistö sitä mieltä, että et tarvitse enää lisää painoa? Vauvahan ottaa kyllä omansa, että tuskin siitä tosiaan huolissaan tarvitsee olla :) Välillä se kyllä tuntuu olevan tuskaista vetää tarpeeksi kaloreita itselläkin, mut ei tuo maha enää vedä niin paljoa ku aikaisemmin :D

Mä yritän syyä noita pähkinöitä,avokadoa ja kylmäpuristettuja öljyjä just et sais kalorit kohdilleen ja onhan noissa yllämainituissa paljon omegoja vauvalle;) yritän pitää kalorin saannin lähempänä 2000/pv mut ei kyl helppoa oo!
Tänään sit poks poks 19, laitetaas oma pomppokuva tänne jos vaikka joku muukin innostuis laittamaan;) ImageUploadedByVau Foorumi1482995798.526330.jpg
Eipä se vielä mikään järin iso oo... Kasva vauva, kasva!!!!

Mä pyrin syömään 2500kcal/vrk, mut monesti jää kyl tuonne 2000 kieppeille. En mitenkään tarkasti laskeskele, mut arviolta noin. Aamurahkassa kermaa, ruuat normaalirasvaisia ja salaatinkastikkeena rasvainen majoneesi. Proteiinin kans nyt lopussa saa olla tarkempi kun ei meinaa tarpeeksi tulla, oon sit välipalahedelmän seuraksi lisännyt vähän raejuustoa :P

Täytyypä pötsistä räppästä kuva ja katsoa toimiiko aijaa :D

Ihana siro masu warheart:) mua neuvola kehotti syömään kuin radilainen vaikka tuomiota ookkaan tullu... Ja niin oon tehny ainakin pää sääntöisesti;)

Takaisin