Uusi raskaus haaveissa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ginessa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kyllä oli varmasti traumaattinen kokemus..nemiah[:-][&o]

Mutta joo, itse olen (älkööt kukaan ottako tästä nokkiinsa jookos)
ainut lapsi ja olen aina halunnut sisaruksia tai edes sen yhden.!
Joten voitte arvata vaan että olen sitä mieltä että lapsilla pitää olla sisaruksia jotta niistä ei tule samanlaisia itsekeskeisiä minäminä minä, ihmisiä.
Samaten jos miettii aikuisuutta niin hyvälä zägällä niistä on toisillensa paaaaljon tukea ja seuraa..puhumattakaan siitä miten lapsena niistä on toisilleen tappelu/seurakaverukset.

Mun ystävällä oli aika paha ja on edelleen lapsen tilanne mikä tapahtui normiraskauden ja synnytyksen jälkeen vasta... sellainen kasvojen ja nielun hermostollinen vika..jota leikellään eikä se koskaan siitä ihan täysin parannu..on kaikenlaista oheisvaivaa...
Joten ymmärrän että jäi ainoaksi..[:-]

Mut joo, olen puhunut eikä siitä sen enempää.
Kukin tavallaan ja kaikille oma ratkaisu on aina se paras,
 kait sitä parhaansa tietää.? [;)]

HEP!
Ei jää Aleksi meidän ainokaiseksi. Sen päätimme kun alettiin tätä ekaa tekemään että sisarus/sisaruksia hänelle halutaan ja eikä kovin isolla ikäerolla. Mut en tarkota et heti oltas hirveenä yrittämässä, halutaan kuitenkin nauttia hänestä vielä vauvana enkä halua nyt keskittyä muuhun kuin häneen. [:)]
Ehkäsyähän ei otettu nyt ollenkaan joten jos näin kävis että nyt raskaana olisin niin tottakai lapsi pidettäisiin. Mut nyt kun on vielä se talokin kesken (valmistuu ensi vuoden helmikuussa) niin kunhan ollaan sinne uuteen kotiin asetuttu niin sitten voisi olla ajankohtaista rueta sisarusta Aleksille hommaamaan. [:D]
En tiedä mut jotenkin mulla takaraivossa kaikuu et pitäis nyt testata, ollaan nimittäin pariin kertaan ilman kumia harrastettu vaikka mulla ei ole edes menkat vielä alkaneet ollenkaan ja ei ole kyllä mitään oireita mut en tiedä mikä vaisto kertoo että pitäis testata. Mut taidan jättää sen tekemättä, sit alan enempi ihmetellä jos rupee oireita tulemaan.

HEP[:D]

Mut ei nyt ihan samaan syssyyn!

Ja mullakin meni vähän kaikki raskaudessa vaikeimman kautta,vaan näin sitä unohtaa ne negatiiviset asiat,nopeaa[;)]

Mut mä vaan koen itseni kovin vanhaksi[&o],35 tuli syyskuussa mittariin.
Jos ootan vuoden kaksi,onko sitä ihan liian vanha vielä saamaan lapsia??????

Elysee ei ole liian vanha jos siltä ei itsestä tunnu.

Esikoinen: kerroit aiemminkin jossain et rakennatte. Niin mekin. Mut meillä tuo talon valmistumisajankohta ei todellakaan ole noin tarkaan selvillä. Viimestään valmista ensi kesänä (laaja käsite). Teettekö paljon itse? Tuliko millannen paketti? Meille tuli Kastellilta runkopystytys ja mies on ihan yksinään siitä jatkanut ja jatkaa loppuun asti. Sen isä oli kesällä auttamassa ulkoseinissä katossa mut muuten tekee tosiaan ihan yksin. Ja minä sitten kotona ihan yksin klo aamu 7 - ilta 21. Pisti silloin silmään et käytte iltaisin miehen kanssa vaunulenkeilläkin. Tää ny ei tähän aiheeseen kuulu ollenkaan mut oli nyt akko kysyä[:D]. Tilanne niin sama.

Mä kun olen näitä teidän juttuja lukenut ja ite olen sanonu et nää todella jää tähän niin todennäkösesti näin myös on. Mut sit on sellanen pieni taka-ajatus käyny päässä et jos mies sanois et haluaaki vielä yhen niin mä en todennäkösesti pistäis hanttiin.[:D] Mut se ei sano.

ALKUPERÄINEN: elysee

elysee..mä olen jo 38......mä olen vissiin eläkkeellä sit jo?[:)]

Eemi, juu niin tais jossain olla puhetta. Ja taisin joskus aikoja sit kysyä jossain sulta et mistä ootte paketin ottanu mut se tais sit mennä ohi sulta ja itselläkin se sit unohtu.

Siis tuo meidänkin talon valmistumisajankohta on vielä auki mut tuo helmikuu on karkee arvio siitä millon se ois valmis, eli saattaa mennä pidempäänkin.
Meillä on sillain hyvä tuuri kun mun appiukko on ammatiltaan timpuri ja hällä ollut aikoinaan rakennusfirma eli rakentanut taloja ja hän on nyt varhaiseläkkeellä joten tekee meille käytännössä yksin sen talon. [:D] Maksetaan kyllä sille et ei ilmaseks kuitenkaan saada. Mut halvemmalla se tekee kun jos ottas ulkopuoliset tekemään.
Mies on töissä joka arkipäivä 7-15.30 mut illat ja viikonloput on sit isänsä kaverina joten tekeevät sitä taloa kahdestaan. Pohjan teossa oli mukana pari meidän kaveria mut nyt ku se on tehty niin ulkopuolista apua ei oteta enää. Tai no sit ku paketti tulee niin siihen tulee pystytysporukka (meidän lapsen kummin yritys) mut sen jälkeen ei oo muita ku appiukko ja mies ja minä joskus kun joudan ja tarvitseevat apua (maalaus yms...).
Me otetaan Omatalolta pienelementtipaketti 120m2 + autotalli tehdään itse "pitkästä tavarasta" eli käytännössä alusta loppuun asti ite. Jos ymmärsit. [:D]
Tuleehan se paljon halvemmaks kun itse vaan tekee mahd. paljon, teilläkin kun mies tekee koko talon itse niin siinä säästää niin paljon ja kun osaa tehdä niin mikäs siinä. Käykös sun mies töissä nyt samalla?

Ja nyt tosiaan vielä joudetaan käymään lenkillä yhdessä kun talopaketti tulee marraskuun puolessa välissä niin tässä on nyt semmonen hengähdystauko sen projektin suhteen kun pohja on tehty. [:)]
Tilanne tosiaan kuulostaa samalta kun täällä, paljon yksin kotona pojan kanssa mut tähän oon itse ryhtyny ja ainakin nyt tuntuu et hyvin tästä selvitään. [:D]

Ja tää ei tosiaankaan kuulu aiheeseen mut tulipahan nyt tänne kirjotettua.

Eemi ja Esikoinen: Ei juu liity ketjun aiheeseen (pitäiskö laittaa oma ketju rakentaminen&vauva [:D]) ,mutta hankittiin tontti ja meillä on nyt kovasti mietinnät, että mitä ja miten siihen rakennettaisiin! Mies olis innokas tekemään paljon itse (ei sillä ole kauheesti kokemusta kylläkään), mutta itse olen vähän sen kannalla, että mahd. vähän ite. Mies kun on aika pitkät päivät töissä ja välillä yöreissujakin ja kuitenkin se haluais harrastaa ja kyläillä välillä. Ja ite haluaisin yhden illan viikosta et voisin käydä vaik uimassa. Niin ei siinä sitten montaa iltaa jää välttis milloin ite tekis. Vaikka halvemmaksihan se tulisi!

Sä oot Eemi ihan hurjan reipas! Mutta varmaan asennoitunut valmiiksi tuohon ja säästätte varmaan aika lailla kun miehesi tekee niin paljon itse!
Esikoisella taitaa olla suhteet kunnossa [;)] Olispa itelläkin, niin ei olis niin vaikeaa tämä miettiminen :)

Jep, saa nähdä millainen perhe meille muodostuu, Hugo on ensimmäinen ja sisarukset tervetulleita (tosin odotettiin Hugoa yli 4v, joten saa nähdä milloin seuraava vai tuleeko ollenkaan) mut montakohan makkaria sitä tarviis?? [:D]

ALKUPERÄINEN: ginessa

ALKUPERÄINEN: elysee

elysee..mä olen jo 38......mä olen vissiin eläkkeellä sit jo?[:)]

Ehei[:D]Mä vaan tunnen ITSENI vanhaksi[&o]Mulla taitaa olla joku 35v ikäkriisi[:@][:D]
Kaipa sitä voisi vielä yhden lapsen toivoa ja lakata tuijottamasta numeroita<3

Joo meillekin toista toivotaan. Ensimmäisenkin plussan saamiseen tosin vierähti ehkäisyn jätöstä 11kk, joten saa nähdä miten toisen kanssa. Sellainen vajaa pari vuotta olisi kyllä mukava ikäero. Tällä hetkellä imetysvälit on max 3-4h, niin sillä nyt aluksi mennään, pitäisi olla tehokas (98% muistaakseni jostain luin)

Itse haluaisin kolme lasta, miehen mielestä 2 riittää. Mulla on omien sisarusten kanssa iso ikäero (he on mua yli 10 vuotta nuorempia) ja itse aina pienenä toivoin joulupukilta pikkusiskoa. Mies on myös ainoa lapsi, joten ehdottomasti sitä mieltä, että enemmän kuin yksi. Arki kyllä kolmen kanssa voisi olla rankkaa, mutta ehkä useamman lapsen kanssa tulee sitä rutiinia enemmän, kun tän ekan kanssa kaikki on uutta ja ihmeellistä.

Kyllä vain! Raskaus oli rankka, synnytys oli rankka, ekat pari kuukautta huutavan vauvan kanssa oli tooosi rankat, mutta hei, on tuo pieni paketti hymyineen ja hihkaisuineen niin ihana ja ehdottomasti vaivan arvoinen!! <3

Mies oli raskauden loppuvaiheessa sitä mieltä, että "vuoden päästä ollaan taas tässä samassa tilanteessa" ja vauvan synnyttyä ekojen viikkojen aikana että "ehkä meille tämä yksi riittää". [:D] Nyt on sitten jotain siltä väliltä, eli toinen lapsi olisi kiva, mutta ehkä ei ihan vielä. Ja oon ite samaa mieltä. Niin kuin Haniliini sanoi, mekin halutaan että tämä ensimmäinen saa olla rauhassa vauva. Jos sitä joskus puolen vuoden - vuoden päästä alkais yrittää... meillä ei mennyt tämän ekan "tekemiseen" kuin kaksi kuukautta (aktiivista yrittämistä, sitä ennen n. puoli vuotta ajatuksella "saa tulla jos on tullakseen"), mutta alkaa meilläkin ikää pikkuhiljaa olemaan (molemmat nyt 28v), joten kovin montaa vuotta ei kyllä viittis enää odottaa.

Hep täälläkin heti kun unohdan tuon kamalan synnytyksen epäonnistuneinen käynnistyksineen ja hätäsektioineen ja lastentehovisiitteineen..

Ensi kesänä voisi aloittaa yrittämisen, meillähän meni Elsan tekemiseen yli vuosi, mutta jospa toinen tärppäisi nopeammin.

ALKUPERÄINEN: Haniliini

ALKUPERÄINEN: Pitu86

Mirde eipä tuolla imetyksellä kuulemma pahemmin väliä ole, mun veljen ja sen vaimon poika täyttää ens kuulla vuoden ja toinen muksu on tulossa niille jo maaliskuussa, lapsille tulee siis 1v4kk ikäeroa. Mun veljen vaimo imettää edelleen, toki vähemmän kuin muutama kk sitten, mutta oli sanottu ettei oo haittaa raskaudelle [;)]

Paitsi, että monesti maidon tulo loppuu, kun uusi raskaus alkaa.

Mulla 2 kokemusta raskaaksi tulosta imetysaikana.Esikoinen oli 5,5kk kun aloin oottaa kakkosta(täysimetin ,ei menkkoja) ja esikko teki täyden stopin rinnalla kun raskaus alkoi.En tiedä muuttuiko maku hormoonien myötä ja vähenikö maito radikaalisti,mutta imetys loppu kuin seinään[8|]

Ja kasia aloin oottaa seiskan ollessa 11kk ja imetin tiheään edelleen.Jatkoinkin imetystä raskauden ekat 3,5kk eikä seiska ollut moksiskaan ja raskaus eteni normaalisti.Neuvolassa eivät puuttuneet asiaan mitenkään.
Jälkeenpäin oon vaan aatellut että ehkä olisi ollut parempi lopettaa heti raskaaksi tultuani,kun olin niin huonossa kunnossa koko raskausajan.Ilmeisesti imetys ja raskaus samanaikaisesti verottivat kovasti minua.

Mulla on kova vauva kuume päällä ja käyn kamppailua itseni kanssa,haluanko oikeasti vai en.[&o]
Kesällä  vois jättää ehkäisyn pois(kumi linjalla mennään),mut yhtenä päivänä oon varma ja toisena taas en.Onneksi mitään ei kuitenkaan tarvii päättä tässä nyt ja heti[;)]
Mies ei laita vastaan,hiukan ehkä haluaa mun kuitenkin odottavan asian kanssa ja niin nyt yritän tehdä.....Ajatus vaan piinaa taas mieltäni päivittäin[8|]

jep alkukeväästä alkaa yritys näillä suunnitelmilla[:)] jos en tuu sitä ennen siihen tulokseen, etten pärjää kahden minimiehen kanssa[:D] (poikia meille kuulemma vaan tulee)

kuume on jo kova, toivottavasti kierto vaan normalisoituu kevääseen mennessä. Ja pahoinvointi vähän pelottaa...

Hep!
Kylla sita tyton haluais, kun on jo nimikin valmiina! [:D]
Mutta ei taalla, never ever... Suomessa sitten saa tulla jos on tullakseen.

Elysee: sullahan on ikää vielä vaikka kuinka jäljellä [:)]

Mun äitini oli 48 v. kun sai viimeisimmän pikkusiskoni (nyt 10 vuotias). Eli meillä on 22 v. ikäeroa. Tuntuu siltä, että tuo iltatähti on pitänytkin vanhempani nuorekkaina - ainakin joutuvat olemaan selvillä lasten/nuorten jutuista, kun pikkusiskoni kanssa touhuavat...

HEP!![:D]

Ens syksynä Eetulle pikkusiskoo tai -veljee yrittämään [:)]. Vauvakuume on ollu synnytyksestä saakka tosi vahvana, vaikka ei tosiaankaan oo ollu ihan ruusuista joka päivä tää arki..mutta pitäähän pienellä miehellä olla sisarus tai useempikin, miehelläkin on kaks siskoo, miulla kaks siskoo ja veli..enkä haluais, että Eetusta tulee semmonen hemmoteltu..oppii parhaiten muksut jakamaan asioita yms kun niitä on useempi (näin meillä uskotaan, kun ollaan nähty läheltä myös ns. ainoita lapsia).

Kamalaa, vauvakuume kummittelee koko ajan vahvempana vaikka järki sanoo ettei ihan vielä toista! [:@]
Se talokin kesken.....

HEP!
Joo pidätte mua varmaan kaikki ihan hulluna mutta tulee kun on tullakseen. Kolmatta en kyllä sitten tee samaan putkeen sit täytyy olla pieni tauko... [:-][:D]

Takaisin