Uudet toukokuiset

Mä kans tänne kirjoittelen, kun tossa viikko sitten sain plussan testiin. :)

Mä oon tosiaan 2018 kokenu geneettisen keskeytyksen viikolla 16 - 17, ja sit sen jälkeen ollu yritystä exmiehen kanssa tuloksetta ainakin yli vuoden verran. Sitten tilanteet muuttu ja päätettiin lähteä eri teille. Nyt mulla on uusi mies ja tossa kesän alussa raskauduin, mutta raskaus meni kesken kuudennella viikolla. Nyt oon sen jälkeen uudelleen raskautunut ja oon taas 6 viikolla raskaana. Vähän jännittää ja stressaa, mutta yritän tässä ihan rauhassa kattella vaan. :) ja vertaistuesta ei kyllä yhtään olisi haittaa tässä. :happy: jotenkin se jännittää, ku kuitenkin jo 2 aikaisempaa raskautta eikä vieläkään pienokaista sylissä, et jos tääkin nyt menee kesken. :sorry: mulla siis jo ekasta raskaudesta jäi vähän semmonen "rikkinäinen" olo, että jos kehossa onkin jotain vikaa. Mut jännitetään sit yhdessä, että kaikki pikkuset pysyis matkassa loppuun asti. :happy:
 
Mä kans tänne kirjoittelen, kun tossa viikko sitten sain plussan testiin. :)

Mä oon tosiaan 2018 kokenu geneettisen keskeytyksen viikolla 16 - 17, ja sit sen jälkeen ollu yritystä exmiehen kanssa tuloksetta ainakin yli vuoden verran. Sitten tilanteet muuttu ja päätettiin lähteä eri teille. Nyt mulla on uusi mies ja tossa kesän alussa raskauduin, mutta raskaus meni kesken kuudennella viikolla. Nyt oon sen jälkeen uudelleen raskautunut ja oon taas 6 viikolla raskaana. Vähän jännittää ja stressaa, mutta yritän tässä ihan rauhassa kattella vaan. :) ja vertaistuesta ei kyllä yhtään olisi haittaa tässä. :happy: jotenkin se jännittää, ku kuitenkin jo 2 aikaisempaa raskautta eikä vieläkään pienokaista sylissä, et jos tääkin nyt menee kesken. :sorry: mulla siis jo ekasta praskaudesta jäi vähän semmonen "rikkinäinen" olo, että jos kehossa onkin jotain vikaa. Mut jännitetään sit yhdessä, että kaikki pikkuset pysyis matkassa loppuun asti. :happy:

Tervetuloa mukaan :Heartred
Mä olen kokenut saman myöskin 2018. Mulla on välissä onnistunut raskaus, mutta huomen että pelot asian uusiutumisesta on ollut nyt enemmän läsnä.
 
Josko mäkin liittyisin mukaan. Olin Flon mukaan laskenut, että la olis ollut huhtikuun vika, mutta neuvolan laskurin mukaan oliskin 1.5.

Meillä on 7- ja 5-vuotiaat pojat ja tämä on nyt meidän kolmas vauva. ❤
Tervetuloa :hello
 
Ääh, nyt sitten kävi juuri niin kuin pelkäsin, että rupesin vuotamaan ja kovat kivut siihen rinnalle, että aika varmasti kesken taisi tämäkin raskaus mennä. Vähän koville ottaa, kun näin lyhyellä aikavälillä tämmöset tullu. :sad001
 
Ääh, nyt sitten kävi juuri niin kuin pelkäsin, että rupesin vuotamaan ja kovat kivut siihen rinnalle, että aika varmasti kesken taisi tämäkin raskaus mennä. Vähän koville ottaa, kun näin lyhyellä aikavälillä tämmöset tullu. :sad001

Voi ei :sad001
 
Tänään tehty kahteen liuskaan melkein leffaviivat ja digi 2-3. Viikko sitten ei näkynyt mitään :nailbiting:.

Mulla on pcos ja epäsäännölliset kierrot, enkä oo ovista tikuttanut ollenkaan. Ajattelin että nyt on 4+0 ja sillä perusteella ajattelin varhaisultran varata.

Ensimmäinen plussa eli ensimmäinen raskaus :love7. Seuraavaan kiertoon oli tarkoitus ottaa letrozolit käyttöön mutta sinne asti ei päästy.
 
Luin just yhdestä apista, että sydän alkaa sykkiä 22-23 päivää hedelmöitymisestä ja eli ihan näinä päivinä. Ihan mieletöntä ajatella sitä :Heartred
 
Sain neuvolalääkäriltä ohjeistuksen aloittaa sokeriseurannan jo nyt, kahdesta poikkeavasta arvosta äitiyspolille. Tämä on mulle tosi vaikea asia, pelottaa tosi paljon, etten saa sokereita kuriin ja joudun insuliineille. Vaikutukset vauvaan mietityttävät, mutta myös oma jaksaminen ruokavalion tsemppauksessa.
 
Sain neuvolalääkäriltä ohjeistuksen aloittaa sokeriseurannan jo nyt, kahdesta poikkeavasta arvosta äitiyspolille. Tämä on mulle tosi vaikea asia, pelottaa tosi paljon, etten saa sokereita kuriin ja joudun insuliineille. Vaikutukset vauvaan mietityttävät, mutta myös oma jaksaminen ruokavalion tsemppauksessa.

Oho, ompa aikaisin, mutta toivotaan että pääsisit mahdollisimman helpolla! Pitääkö sun mitata joka päivä?
 
Oho, ompa aikaisin, mutta toivotaan että pääsisit mahdollisimman helpolla! Pitääkö sun mitata joka päivä?

Mulla on siis aiemmin ollut sokereiden raja-arvoja ilman raskautta ja viime raskaudessa (kesken mennyt) rasituskoe tehtiin jo 6+6 ja siinä poikkeava paastoarvo. Nyt olen omalla mittarilla mittaillut paastoarvoja ja ne olleet 5.3 - 6.0, alle 5.5 pitäisi kotiseurannassa olla. Sen vuoksi terkka konsultoi neuvolalääkäriä ohjeista. 4-5 päivänä viikossa mittaukset (tosin mittailen varmaan vähintään paaston joka päivä, jos keksisin jotain, millä saisin sen pysymään rajan alle).
 
Moikka!

Pieni esittäytyminen täältäkin suunnalta. Meillä odotellaan varovaisesti esikoista, itse olen 33v ja mies 35v. Laskettua aikaa en ole sen tarkemmin mistään vielä laskenut mutta toukokuulle se kaiken maalaisjärjen mukaan osuisi. Maanantaina elämäni ensimmäiset kaksi viivaa testissä ja tänään vielä vahvemmat :Heartred

Ehdittiin yritellä enemmän ja vähemmän aktiivisesti kaksi vuotta. Pienellä avulla saatiin elämää aluille. Lapsettomuustutkimukset käytiin ja tässä kierrossa oli ensimmäistä kertaa inseminaatio.

Yritän pysyä maanpinnalla ja muistuttaa itseäni koko ajan että tässä voi käydä vielä ihan miten vaan, mutta olihan se aika hienoa (ja superjännää!) ilmoittaa poliklinikalle tällaisia uutisia :grin
 
Moikka!

Pieni esittäytyminen täältäkin suunnalta. Meillä odotellaan varovaisesti esikoista, itse olen 33v ja mies 35v. Laskettua aikaa en ole sen tarkemmin mistään vielä laskenut mutta toukokuulle se kaiken maalaisjärjen mukaan osuisi. Maanantaina elämäni ensimmäiset kaksi viivaa testissä ja tänään vielä vahvemmat :Heartred

Ehdittiin yritellä enemmän ja vähemmän aktiivisesti kaksi vuotta. Pienellä avulla saatiin elämää aluille. Lapsettomuustutkimukset käytiin ja tässä kierrossa oli ensimmäistä kertaa inseminaatio.

Yritän pysyä maanpinnalla ja muistuttaa itseäni koko ajan että tässä voi käydä vielä ihan miten vaan, mutta olihan se aika hienoa (ja superjännää!) ilmoittaa poliklinikalle tällaisia uutisia :grin

Tervetuloa :hello
 
Moikka!
Mä kanssa liityn joukkoon. Tiistaina pissin kolmeen tikkuun, joista eka ovistesti ja tuli selvät kaks viivaa. Toka normitesti ja siihen tuli hentoinen haamuviiva. Sit vielä kolmas ultravarhainen ja siihen tuli selvähkö toinen viiva. Tänään kaks päivää myöhemmin testasin vielä kerran ja nyt oli toka viiva normitestiinkin vahvistunut kunnolliseksi viivaksi. Kai sitä sitten voi uskoa, että pulla on uunissa!

Tää on mun kolmas raskaus ja jotenki tällä kertaa huolettaa enemmän kuin aiemmin. Muissa raskauksissa plussasin onnekkaasti heti ekasta kierrosta ilman kommervenkkeja, mutta viimesen raskauden jälkeen mulla oli mirena-kierukka, josta sain tosi pahat oireet kun se kesken vaikutusajan kiskaistiin irti. Mulla oli viikko kaupalla pahaa oloa ja muita perus raskausoireita, mutta ilman sitä raskautta. Kierron alkamista odotin lähes 2kk kierukan poistosta. No, nyt siitä on jo kohta puoli vuotta ja tässä kierrossa oon alusta asti lipittäny hulluna greippimehua ja oviksen jälkeen punaviiniäkin. Ja nyt sit tärppäs. Jotenki vaan sellanen fiilis, että kumpa nyt kaikki menis hyvin, kun yleensä en oo joutunu kaikkia vippaskonsteja käyttää raskautumiseen.

Joka tapauksessa varovaisen iloisia ollaan tästä plussasta. Laskettu aika olisi 13.5. eli tänään vasta 3+6. Yhdelle ystävälle kerroin ja tietty mies tietää, mut muuten ajattelin olla hiiskumatta ainakin 8-viikolle saakka. Sit ois tarkoitus käydä varhaisultrassa niin tietää jo vähän, että onko kaikki hyvin. Meidän 4- ja 6-vuotiaiden lasten kannalta erityisesti haluan odottaa ennen kuin tästä tulee julkista tietoa, ettei sit heidän tarvi surra, jos tämä minityyppi ei pysy matkassa.
 
Moikka!
Mä kanssa liityn joukkoon. Tiistaina pissin kolmeen tikkuun, joista eka ovistesti ja tuli selvät kaks viivaa. Toka normitesti ja siihen tuli hentoinen haamuviiva. Sit vielä kolmas ultravarhainen ja siihen tuli selvähkö toinen viiva. Tänään kaks päivää myöhemmin testasin vielä kerran ja nyt oli toka viiva normitestiinkin vahvistunut kunnolliseksi viivaksi. Kai sitä sitten voi uskoa, että pulla on uunissa!

Tää on mun kolmas raskaus ja jotenki tällä kertaa huolettaa enemmän kuin aiemmin. Muissa raskauksissa plussasin onnekkaasti heti ekasta kierrosta ilman kommervenkkeja, mutta viimesen raskauden jälkeen mulla oli mirena-kierukka, josta sain tosi pahat oireet kun se kesken vaikutusajan kiskaistiin irti. Mulla oli viikko kaupalla pahaa oloa ja muita perus raskausoireita, mutta ilman sitä raskautta. Kierron alkamista odotin lähes 2kk kierukan poistosta. No, nyt siitä on jo kohta puoli vuotta ja tässä kierrossa oon alusta asti lipittäny hulluna greippimehua ja oviksen jälkeen punaviiniäkin. Ja nyt sit tärppäs. Jotenki vaan sellanen fiilis, että kumpa nyt kaikki menis hyvin, kun yleensä en oo joutunu kaikkia vippaskonsteja käyttää raskautumiseen.

Joka tapauksessa varovaisen iloisia ollaan tästä plussasta. Laskettu aika olisi 13.5. eli tänään vasta 3+6. Yhdelle ystävälle kerroin ja tietty mies tietää, mut muuten ajattelin olla hiiskumatta ainakin 8-viikolle saakka. Sit ois tarkoitus käydä varhaisultrassa niin tietää jo vähän, että onko kaikki hyvin. Meidän 4- ja 6-vuotiaiden lasten kannalta erityisesti haluan odottaa ennen kuin tästä tulee julkista tietoa, ettei sit heidän tarvi surra, jos tämä minityyppi ei pysy matkassa.

Tervetuloa :)
 
Moi kaikille! Ehkäpä minäkin uskaltaudun tänne toukokuisten puolelle. :) Tämän viikon maanantaina plussasin. Yritystä takana joitakin kuukausia, oli nyt neljäs kierto mistä plussasin. Väliin mahtui yksi kemiallinen, kesällä sain haalean plussan, mutta pari päivää sen jälkeen alkoi vuoto. Kunpa tämä nyt pysyisi kyydissä! :Heartpink

Meillä on esikoinen 3-v, tekisi mieli jo kertoa hänelle, mutta vielä ei uskalla.

Laskeskelin, että laskettu aika olisi 10.5. :)
 
Moi kaikille! Ehkäpä minäkin uskaltaudun tänne toukokuisten puolelle. :) Tämän viikon maanantaina plussasin. Yritystä takana joitakin kuukausia, oli nyt neljäs kierto mistä plussasin. Väliin mahtui yksi kemiallinen, kesällä sain haalean plussan, mutta pari päivää sen jälkeen alkoi vuoto. Kunpa tämä nyt pysyisi kyydissä! :Heartpink

Meillä on esikoinen 3-v, tekisi mieli jo kertoa hänelle, mutta vielä ei uskalla.

Laskeskelin, että laskettu aika olisi 10.5. :)
Tervetuloa mukaan! Kiva, että alkaa porukkaa tulemaan enemmän :grin
 
Heippa kaikille!

Täällä pari päivää sitten plussattu ja aika sekavissa miettiessä vielä.. ikää 40. Kolme ihanaa lasta rikastuttaa elämää, mutta hyvin vaikeita synnytyksiä takana. Olemme silti mieheni kanssa erittäin kiitollisia tästä lahjasta ❤️.

Täällä näyttäisi olevan myös iällä olevia odottajia, joten kaikenlainen ajatusten vaihtaminen olisi kullan arvoista . Onnea jokaiselle odottajalle ❤️
 
Takaisin
Top