Ensimmäinen lapsi. 8 päivää yli laskettua aikaa.(syntynyt 6/2012) Synnytys KESTI. Torstaina illalla alkoi kivuliaat supistukset n. 5-15 min välein. Aamulla perjantaina käytiin ekaan kertaan sairaalassa, lähetti kotiin vielä. Kivuliaat supistukset senkuin jatkui. Kuumaa oli alkukesähelle, ihan järkyttävää. Sitten menimme illalla 18 aikaan taas sisälle ja saimme jäädä. Olin auki vain 1cm ja supistukset jatkui. Kävin suihkussa, kävelin, tein kaiken. Todella hidasta oli. Yöllä sain jotain peffaan neulaa jonka piti lievittää , ei tehonnut. Sitten aamuyöstä sainkin epiduralin ja siitä se sitten lähti ja lauantaiaamuna tyttö syntyi
12min ponnistusvaihe. ihan järkyttävästi repesin. Olin todella kipeä alapäästä pitkään synnytyksen jälkeen. ja turvonnut. Tyttö 53cm ja 4000g
Toinen lapsi. 12 päivää ennen laskettua aikaa.(Syntynyt 5/2014) Synnytys käynnistyi lapsiveden menolla yöllä klo. 00.00 . Ennen sitä oltiin maalattu latoa ja käyty saunassa juonut yhden siiderin ja ottanut rennosti. Heitin vitsiä illalla ennen nukkumanmenoa miehelle että nyt kulee tulee varmaan tämä yöllä, koska meillä oli yhteistä aikaa ja "viimeinen viikonloppu lomaa" ennen kun vauva tulee kun tyttö oli hoidossa mummolassa. Ja niinhän hän päätti sitten tulla. Mies ei oikein uskonut ekana kun herätin yöllä että kuules nyt taitaa kohta olla menoa uskon.
Pari tuntia lapsivedestä niin alkoi supistukset ja heti 5min välein. sitten ne vielä voimistui ja tiheni ja n. 2-4min välin. Kyllä oli tuskaista automatka joka kesti 15 min :D kun ehti 3-4 saada sinä aikana. Nå tarkkailuhuoneessa ehdittiin vain käymään kun suoraan siitä sitten synnytyssaliin olin 4 cm auki ja kovat kivut. Epiduraalin ne ehti antaa (onneksi) ja ponnistusvaihe kesti 9 min ja poika jo ulkona klo. 7.37. JA AINA NIILLÄ ON SIIHEN AIKAAN yö-aamuvuoron vaihto :D Tyttökin syntynyt niilläkin paikkeilla. Poika 53cm 3600g.
Kolmas lapsi nyt tulollaan ja kauheat ällötykset on päällä. Onkohan taas tulossa poika??? :)
Huomasin kyllä eron tytön ja pojan raskauksissa ja tiesin heti että poika tulossa se toinen.
Nyt ei vielä ole tuntemuksia, toivoisin tyttöä niin kuin lapsetkin toivoo mutta onhan ne kuitenkin rakastavia olipa kumpa tahansa. :)
Voinnin puoleen niin tulee poika :D
Sekä kiinalaisen kalenterin perusteella myös poika