Useamman lapsen äidit

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kärhö
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos gatusa selvennyksestä:) ja ei haittaa yhtään! Jokaisen uskonto kun on jokaisen oma asia ja on vaan hienoa jos on uskossa:) itse kun tämmönen perus (ei harjoittava) ev.lut niin enpä tiennyt muslimien termejä. Ja kun oon ikuinen opiskelia niin herätti mielenkiinnon:) noh nytpä tiiän tämänkin :)

mult saa kysyä iha vapaast mitä haluaa :) täs huokasin et eipä ol turvotust eikä muutakaa ni juupa juu ku seisoo ni vatsa näkyy jossai määrin. kiva ku en ol kartal ees oonko 5+1 vai melkei 10vko raskaana ku elokuun menkat oli parin päivän olematon tuhru... kivut on kiitettävät ainaki jo selässä ku paikat löystyy, mul tytön kohal oli sama ni pakko todeta et nyt jos alkaa iha alussa jo ni en halua kuvitella loppua, olin vuodelevos melkei koko raskauden viimeks :)

Gatusa toivottasti et tällä kertaa joudu vuodelepoon! Onko sulla miten ultra et pääset tarkistamaan pikkusen iän?
Vanhin tyttö katteli tänään mun turvonnutta mahaani ja kysäs et onko masussa vauva... Totesin et ei siellä mtn oo, ei oikein vielä viittis kertoa:)

mun taustan takia varmaan menen 2vko sisää käymää ultrassa mikäli mies saa aikaseks uusia mein terveyskortin (se on luvattoman hidas tekeen mitää asioiden etee mitkä oikeest kriittisen tärkeitä). viimeks jouduin vuodelepoon ku mul oli terkkarii mennes tullu hematooma kohtuun joka sit kyl imeyty itestää verenkiertoo takas alhamdulillah mut olin koko ekan kolmanneksen, sit lääkäri päätti varoiks jatkaa kunnes olin rv 25 ja alko supparit ja sietämättömät liitoskivut ja lääkäri sano et vuodelepoa rv 32 asti ainaki tai kunnes hän toisin päättää ja joka kuukaus ultra, no rv 36 loppu vuodelepo sit vihdoin. ei ollu herkkua todellakaa ja ukko valitti etten tee mitää vaikka oli joka kerta kuulemas lääkärin ohjeet.

mä oon joutun kertoo äipälle ku se tarttee sen 9kk aikaa sulatella asiaa kuten jokaisest mun lapsest, ei ol ollenkaa ilonen raskaudesta. ukko kerto äidillensä ja sen tietää että nyt tietää varmaa puol sukua ni kerroin ukon serkulle ku en tiä onko anoppi ehtin ensin juoruamaa asiat.

Gatusa ette taida asustaa Suomessa?
Kyl on ikävää jos oma äiti ei oo ilonen lapsensa raskaudesta:(
Meillä on mun anoppi/appi ketkä ei oikein ilolla ota raskaus uutisia vastaan:( omille porukoille meinasin tänään kertoa... Jänskättää taas:D

Kolmikerrossänky? Mistä tämmöisiä löytää?
Code:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10154509286769507&set=pb.638479506.-2207520000.1474107018.&type=3&theater[/PARSEHTML]

En osannut kuvaa muuten liittää, mutta tuommoinen, ja huippukaluste.fi mistä tilattiin, mutta ainakaan viime katsomalla niitä ei enää myyty.

Muokattu viimeksi:
Akidi pitääpä googlettaa jos vaikka löytys jostain, tommonenhan olis kovin kätevä meidän talouteen:)

Toi on kyllä niin hyvä :) Jää lastenhuoneeseen leikkitilaa, kun että olis vaikka kerrossänky ja yksi sänky, niin huone olis melko täysi, tai kolme normisänkyä, niin huoneeseen ei muuta mahtuisikaan :) Ja hyvin pysyy 4v ylhäällä ja muut omissaan. Kertaakaan kukaan ei ole tippunut, vaikka 2veelläkään ei mitään laitaa ole :)

Meillä sängyt on täysmittaiset. Menee sängyt sitten vaikka siihen asti kun kotona asuvat, ainakin pituutensa puolesta :) Kun toivottavasti joskus pääsee muuttamaan isompaan kämppään, niin tuosta saa hyvin lapsille sängyt omiin huoneisiin :)

Ei hitto noi on tommoisia lasten sänkyjä, metsästys jatkuu... Meilläkin sängyt täysmittaisia joten eihän toi nyt käy:/
Aika paljon on semmosia et se 3 sänky on lattialla, ei kiitos... Noh onneksi täs on hyvin aikaa metsästää sänkyä ;)

Mä saan neljännen lapsen. Vanhin on jo 20,sitten 17 ja 12 vee. Nyt taas alusta ja vahinko pilleriraskaushan tämä. Mies vaati valitsemaan abortin ja hänet tai vauvan. Tälläistä valintaa ei ole kukaan oikeutettu laittamaan!!Valitsin vauvan joka on oikea ratkaisu sillä ei ole yhtäkään niin ainutlaatuista miestä jonka takii menisin vauvani tappaa. Olen masentunut ja samalla ootan rakasta vauvaani ja niin oottaa siskotkin! Tilasin just dobblerin jotta siskotkin pääsee jumputusta kuulemaan.
On hyvä kun on jälkikasvuu jo pidemmällä niin tietää mitä oottaa!!!
Ja muuten,otan kaksi vanhimpaa tytärtäni synnytykseen. He oottavat kovasti.

Muokattu viimeksi:
Hei kaikille.
täälläkin suurperheen äippä pyörittää tavallaan jo toista kierrosta :) Ensimmäinen laps on jo muuttanut vuosi sitten pois kotoa ja toinen aloitti ammattikoulussa ja kolmaskin jo murrosiän kynnyksellä... neljäs onkin vasta 2vuotta ja viisi kuukautta vanha tällä hetkellä. Isommat lapset jo tietävät että uusi vauva on tulossa mutta pienimmälle ei olla vielä kerrottu ennenkuin alkaa oikeasti mahakin kasvaa ja asia konkretisoituu.. vähän jännittää miten kamalan mustiskohtauksen tämä saa :smiley-ashamed004
Kaikista rankinta on ollut minulle oman äitini suhtautuminen tulevaan lapsenlapsi ajatukseen... hän sanoi että oliko ihan pakko.. hän ei enää ilkiä kenellekään kertoa kun on jo niin mones:sad001 yhdenkään lapsen kohdalla hän ei oo koskaan pomppinut riemusta ja sanoo vaan syyksi että säälittää niin mun puolesta...
mutta muut sukulaiset ja varsinkin mieheni ovat onnesta soikeena ja se onkin pääasia :)

Kyfi kylläpä mies tyhmän valinnan eteesi laitto:( onneksi sinulla kuulostaa olevan vanhemmista lapsista iso apu niin varmasti pärjäät:) masennuksesta kannattaa puhua kyl sit neuvolassa niin saat raskaus aikana hyvää hoitoa ja paljon tukea jos sitä kaipaat!❤️ootko sä millä viikolla menossa? Täällä ollaan jo niinkun pitkällä kuin 4+2:D ja tosiaan viidettä odotellaan❤️

Kyllä osa ihmisistä osaa olla törppöjä. Tsemppiä kaikille, joiden lähipiiri ei ole täysin tukemassa raskautta!

Tippana kerkesit väliin:) kylläpä sinunkin äiti ikävästi sanonut:( mikä ihme ihmisiä vaivaa? Mun anoppi saattaapi pistää välit poikki jahka niille kerrotaan... Hän ei oikein ilolla oo uutisia ottanut sitten toisen muksun:/ omat vanhempani,sisarukseni ovat sit toista maata ja ihan innoissaan ovat aina olleet...
Niin kyfi ja tippana onnea plussista ja iloista odotusta❤️

äippäx4 juu ulkomailla asutaan, toisella mantereella kokonaan. meil ukko haaveilee isost perheest, sil on 6 sisarusta, sen sedäl on muistaakseni 12 tai 13 lasta jne ni ite oon helisemäs ku en oikei ol 2 numeroisist luvuist haaveillu.

kyfi johan on törkeää käytöstä ukoltas et pisti valitsee hänet tai lapsen, sinä pärjäät kyllä ilman miestäski jos hän kerran tollanen on, lapset on lahja.

tippana onnea ja onnellista odotusta mashaAllah :)

Oon viikolla 13. Juu kyllä tästä masiksesta huolimatta tiiän pärjääväni. Muistelen vaan vauva aikoja jotka oli kaikki kolme ihania ❤ . Lapset ovat lahja tosiaan ja paras arvokas sellainen. Pakollisessa valintatilanteessa abortti ja mies tai vauva nii ei ole kuin yksi vaihtoehto!!!!

Takaisin