Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Äitiplusneljä meidänkin esikko lähtee ens syksynä eskariin! Mua jännittää se jo nyt ihan pirusti kun se on todella ujo ja hiljainen uusien ihmisten kanssa... Mitenköhän sitä sais rohkaistua? On toi onneksi käyny kerhossa 3xvko ja alkanut siellä rohkaistumaan mut on kyl niin hitaasti lämpenevää sorttia että ei tosikaan... 3 vuotta käynyt siellä ja vasta viime keväänä alko rohkaistumaan muihin lapsiin ja aikuisiin... Kyllä äitiä ressaa miten mun vauva siellä eskarissa pärjää...
Ihan samaa voisin meidän esikoisesta sanoa. Hyvin hitaasti lämpenevä ujo ja herkkä tyttö.
Ens syksyn eskarin aloitus jännittää kuitenkin selvästi äitiä enemmän kun tyttöä itseensä. Hyvin odottavaisin ja iloisin mielin on nyt vielä ainakin puhunut aiheesta :)
Ja meillä ainakin harrastuksissa käydessään on hyvin jo ehtinyt kerätä rohkeutta, eikä tunne oloaan yksinäiseksi tai ulkopuoliseksi vaikka ei aina uskalla mennä samalla lailla mukaan muiden lasten touhuihin. Ja kuuleman mukaan, tyttö reipastuu kummasti, kun äiti häviää näköpiiristä. Itse jos olen mukana, niin herkemmin jäisi sitten vaan kainaloon ujostelemaan.
Niin ja eskariin lähdöstä... tuo vuoden nuorempi pikkusisko on toki kateudesta vihreä, kun hänkin haluais!
Tällä hetkellä ollaan lasten kanssa kotosalla, kun itse olen työttömänä. Hyvinhän tytöillä toki leikit kaksin sujuu, kotonakin, kun on aina se sisko leikkikaverina. Lisäksi käydään sitten kaksi kertaa viikossa harrastuksissa. (Kerran yhdessä ja kerran käyvät erikseen)
Mutta varmasti tilanne muuttuu kun vauva syntyy keväällä ja esikoinen lähtee eskariin syksyllä, niin silloin neiti 5v varmaan kaipaisi vähän virikkeitä päiväänsä.
Millä perusteilla lapselle saisi virikepäivähoitopaikkaa ja maksaako se?
Rahallinen tilanne kun on vähän kädestä suuhun meininkiä.
Virikehoitopaikkaa aion kyllä kysyä, ja tyttö varmasti sitä kaipaisi.
Hei kiitos Äitiplusneljä vastauksesta!
Kuulostaisi hyvältä! Toki onhan se sata euroa kuussa aika iso raha, mutta jos pääosin myös yksi ruoka päivässä vähemmän kotona tehtävänä niin eiköhän siinä mennä jo aika sujut. :)