Meillä pojan yöllinen eroahdistus ilmenee siten, että nukkuu yhdellä herätyksellä 11h,
mikäli minä nukun toisessa huoneessa Jos nukun samassa huoneessa, niin nukkuu levottomasti ja heräilee useammin. Myös itse nukun paremmin toisessa huoneessa, kun en herää jokaiseen pojan uniseen inahdukseen/liikahdukseen. Eli meillä nukkumisjärjestely menee nyt siten, että iskä kuorsaa pojan kanssa makkarissa ja minä vierashuoneessa yksinäni.
Anjuska86: Meillähän meni just noin unikoulun jälkeen että pidin syöttörajana kello viittä. Alkuun söikin siinä kuuden maissa aina kerran ja nukkui vielä pari tuntia. Siitä poika pikkuhiljaa rupesi aikastamaan maitopyyntöään kello kolmeen-neljään.. Ja huuto koveni/piteni kun yritin tassutella/sylitellä. Alkuun taistelin tuon kellorajan kanssa, mutta lopulta en jaksanut ja rupesin antamaan maidon jo neljän tai jopa puolineljän maissa. Aamut eivät aikaistuneet kuitenkaan, vaan poika nukkuu sikeästi seitsemään-kahdeksaan saakka (eli 11h) riippumatta siitä mihin aikaan tuo yösyöttö on. Nyt olen lopettanut kelloon katsomisen ja annan suosiolla sen yhden kerran maitoa, yleensä neljän-viiden maissa. Olen pohtinut että pitäisikö tuosta yhdestä yösyötöstä jo luopua, mutten halua ottaa riskiä että aamut aikaistuu, joten tehtiin päätös että yksi syöttö yössä on ihan ok..
-sss: Meillä poika rupesi konttaamaan/seisomaan/istumaan 7kk ikäisenä, joten myös liikkumishulinat olivat tuolloin. Heräsi yöllä usein seisomaan pinnasänkyä vasten ja karjui. Pidettiin unikoulu samoihin aikoihin ja yöt rauhottui sillä. Poika kyllä liikkuu unissaan tosi paljon edelleen, muttei herää itse siihen. Kauhea kolina käy kun lyö päätään pinnasänkyä vasten kun heittäytyy puolelta toiselle. Nukkumisasennot on aika hulvattomia välillä. Itse en pysty nukkumaan siinä hulinassa, joten nukunkin nyt eri huoneessa