Unirytmi

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja eevis4
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla oli tänään kaamea krapula ja en ole juonut tippaakaan alkoholia... Viime yö meni valvoessa ja syy ei selvinnyt. Kauheaa huutoa. No nukuttiin sentäs 02-06 välinen aika; Panadolin voimalla. Toivottavasti ensi yönä ei sama toistu! Flunssaa on ollut, syy voi olla korvissa. Ihottumaa tullut, syy voi olla allerginen reaktio. Uusia kiipeilytaitoja opittu, syy voi olla se. Hampaita tulossa, syynä se? Mitäs vielä keksis?

Sama fiilis mulla, levoton yö takana,vauvalla lievä flunssa ja uskon sen olevan syynä tai sitten nämä uudet taidot. Mutta nukahti kuitenkin jossain vaiheessa uudestaan kun otin 03 viereen ja herättiin sitten 07.

Ihan paskaa. Ton yöunia on ihan turha yrittää pidentää. En antanut lapsen nukkua kolmansia päiväunia. Sain nukkumaan ennen kymmentä ja niin oli piirteenä ennen kahdeksaa.
Harmittaa ettei saa enempää omaa aikaa iltaan, vaan aina se nukkuu vaan 10h.

Ja siis nyt vaan häviää, kun ensin kuuntelen illan ärsyttävästi kitisevää lasta, kun yhdet unet on jääny pois. Eikä se siltikään nuku pidempiä yöunia...

Aiemmin unirytmi on siis ollut 23-09 ja mä iltavirkkuna haluisin sen olevan 21-09. Mutta ilmeisesti typy nukkuu vain 10h, enkä voi mitään. Onko vinkkejä yöunen pidentämiseen?

Meillä nuo nukkuu vkonloppuisin isän vieressä vähän pidempään :grin nostetaan aamulla isän viereen ni uni maistuu. Äidin vieressä ei ku sit vois jo niinku herätä ja leikkiä.

Meillä on myös lyhentynyt kokonaisuniaika. Yöllä yleensä 10-11h unta ja päivällä 2, 5-4h yhteensä unia. Eipä kai ole mitään kikkakolmosia?

Ei ne lapset määräänsä enempää nuku. 10 h on jo hyvän mittainen uni pätkä,joillekin riittää jo 8 h. Meillä neiti on nyt nukahtanut 22 ja herätys jo 07 eli mitä siitä nyt tulee, 9 h. Mä olen ainakin tyytyväinen tähän,aina voisi olla huonomminkin,vielä vähän aikaa sitten heräsi 7×yössä! :)

Meillä koululaisetkin nukkuu 10-11h, joten ihmetyttää siksi vauvan pienempi unen tarve öisin.

Anjuska86: Onko teillä pimeää makkarissa? Meillä poika heräisi kukonlaulun aikaan, jos ei olisi pimennysverhoa. Nyt herää seiskalta ja se sopii meille hyvin. Unta tulee yössä yhteensä 10h

Tosin meillä tuo pimennyksen kanssa pelleily on mennyt naurettavuuksiin, esim mökillä vuorattiin ikkunat mustilla jätesäkeillä että saatiin torppa pimeäksi:grin Ajattelimme että ens kesänä saa poika opetella nukkumaan valoisassa sitten. Tämä pimennysleikki juontaa juurensa siihen, että poika on syntynyt vuoden pimeimpään aikaan. Heti kun aurinko rupes paistaa aamuisin aiemmin keväällä, niin poika rupesi aikaistamaan aamujansa. Pimennysverholla tuo heräily loppui kun seinään.

Anjuska, koululaiset ei nuku päivällä. Ja jokaisella lapsella on yksilöllinen unentarve. Mutta jos keksit jonkun konstin saada vauva nukkumaan 12 tuntisia öitä, kerro please mullekin :)

Meillä tänään kuulemma oli 2x15min unet päivällä. Herännyt aamulla n. Klo 7.20 ja yöunille alkoi n. klo 20.00. En ymmärrä miten voi jaksaa? Päikkäreitä en ollut itse todistamassa vaan olin töissä päivän. En vaan käsitä miten toi jaksaa? Niin vauvakin viel. Tosin oli tosi väsynyt kun kylvetin ja vein nukkumaan mutta sitkeenon pieni sissi :confused004

Ystäväni sanoi kerran, että on sellainen sanonta kuin että "uni tuo unta". Tarkoittaa siis, että hyvät päiväunet enteilevät hyvää yöunta. Oletteko huomanneet, että pitäisi paikkansa? Itse usein olen huomannut, että jos poitsu on saanut nukuttua hyvin päiväunet niin yökin on sujunut hyvin.

Nämä nykyiset koululaiset nukkui vielä pari vuotta sitten hyvien yöunien päälle päiväunet.

On pimeää. Meidän makuuhuone oli aiemmin valoisampi, kun oli vain sälekaihtimet. Nyt makkari on sellaisessa tilassa, jossa ei ole ikkunaa lainkaan, vähän kuin rappujen aulassa. Eli ei voi johtua valosta. Tämä neiti vaan taitaa olla tämmöinen...

No, kuitenkin on päiväunissa pyritty siirtymään kolmista keskinkertaisista kaksiin kunnollisiin.

Mun koululaiset eivät ole koskaan nukkuneet päikkyjä eikä nuku mun 4 vuotiaskaan enään, ei oo nukkunut päikkäreitä ainakaan vuoteen, ainoastaan jos on kipeenä niin saattaa nukkua. Yöunta pojalle tulee 21-7.30. Ei ne kaikki lapset ole supernukkujia.

Meillä on käytetty pimennysverhoa pari viikkoa päinvastoin ko yleensä. Päivällä kiinni, että pysyy makkari viileenä. Yöllä auki, että tulis vähän valoa makkariin että näkee öisin ilman valoja :D

Haha,aika hyvä enmastiina :laughing002 yöt ovat tosiaan jo tosi pimeitä, ei paljoo mitään nää kun tuttia käy antamassa. Oon jemmannut niitä pinnasängyn yhteen kulmaan josta sitten löydän käsikopelolla kun yöllä tarvii :dummy1:

Meillä on ongelmana omassa sängyssä nukkuminen. Heti kun tytön laskee omaan pinnikseen alkaa hirvee huuto ja koittaa kammeta vaan pois sieltä. :banghead:

Meillä oli ennen unikoulua tuota samaa, että alkoi huutaa kun laitoin pinnasänkyyn. Ei vaikuttanut edes vuorokauden aika, aina huuto.

Eilen illalla koin voiton tunteen, kun iltatissitteltyn jälkeen vein sylissä pinniksen eteen ja olisin pitänyt hetken sylissä ja odottanut jos olis poika röyhtäissyt. No enpä ehtinyt odottaa, kun poitsu jo hamusi käsillään sänkyään kohti. No sinne sit laitoin pojan odottamaan unta. :)
En anna enää iltasin nukahtaa tissille, vaan hereillä vien pinnasänkyyn. Ja toinen asia, mitä itse pidän tärkeänä, että pinnasänkyyn en vie, ellei ole nukkumisaika. Eli poika tietää tarkalleen mitä sängyssä tehdään; se on vain nukkumista varten. Nykyään nukkuu joskus päikkäritkin pinnasängyssä.

Meillä on pinnasänky myös vain ja ainoastaan nukkumista varten. Tyttö tuntuu iltaisin ihan pyytävän sänkyyn kun väsy iskee. Päikkärit nukkuu vaunuissa, suurin syy siihen on että pinnasänky on veljen huoneessa ja haluan että poika voi leikkiä siellä myös tytön päikkäriaikana.

Oho! Ensimmäinen yö/aamu kun nukuttiin melkeen 9 asti ilman maitoa! Yleensä joutunu siinä 7 aihoihin lämmittää jos oon halunnu jatkaa unia vielä. :D muutenki nukku ihanan rauhallisesti verrattuna viimesiin 15 yöhön. Niitä hampaita tulee nytte. Tällä kertaa kiipes mun päälleni nukkumaan ja siinä kerkes ottamaan unta palloon puolisen tuntia ennenku siirsin viereen. :D

Aika moni taitaa päikkärit hoitaa vaunuissa? Meilläkin nykyään niin, poitsu ei halua enää nukkua päikkyjä omassa sängyssä. Mutta nyt on ongelmia se että vaunut alkaa jäämään pieniksi! Tuskin tämä rattaissa pystyasennossa suostuu nukkumaan, ei olka kyllä kokeiltu vielä. Onko meillä jotenkin pienet vaunut, kun poika nyt 69cm ja pituudesta jää pieneksi ihan justiin!

Takaisin