Unikuvia

Mä näin viime yönä unta, että olin neuvolassa ja yhtäkkiä vauva olikin viikkoa vanhempi, LA siis aikaistui viikolla ja syntymäpainoarvioksi veikattiin viittä kiloa! Lääkäri vaan totes että "mahtuu syntymään kyllä".. [:D] toivottavasti ei oo mikään enneuni tuon painon suhteen, herrajumala! Pahakseni en sitä laittas jos viikkoa aiemmin syntyskin, päinvastoin..

*repeilee naurusta* Aika hyvä Maisan tuo sun unes. Vai että Huippuvuorille[:D]
Hih, mä oon kyllä aika "rämäpää" nytkin oon moneen kertaan miettyny uskaltaisiko sitä vielä kavuta miehen kyytiin ja käydä pienellä motskari ajelulla. Pyörä on tommonen crossipyörätyyppinen, eli istumaasento on pysty, mutta mietityttää silti.Pääsisi edes kerran tänä kesänä[8D] Talvella kyllä käytiin vielä moottorikelkalla ajelemas, kunhan mä sain ajaa[:D]

Mä näin kans tässä yhtenä yönä unta jossa oli ainakin Miu, mutta hitsivieköön en tarkkaan muista mitä tehtiin siinä unessa,mutta Miun kanssa oltiin sovittu treffit jossain ja juttua riitti[:)] Ja kyllä siinä taisi olla muitakin täältä,mutta Miun muistan kaikista selvimmin,kun yhdessä jotain räkätettiin ja pölläiltiin.
Taitaa olla että kun näkee minkänäköisiä ihmiset ovat noista kuvista, niin tulevat herkemmin uniin.
Muuten Miu toi sun heppaunes oli kyllä aika vallaton. Mä nään kans välillä niin ihme unia että oksat pois[:D]

Mä näin ihan hirveää unta. Olin tutkimuspöydällä ja vauvaa ultrattiin ja ihan yhtä äkkiä sen sydän vaan pysähty. Kätilö siinä yritti vaikka mitä, löi jopa insuliinipiikin mun mahaan kun sano, että vauvan sokeriarvot heittää häränpyllyä mun liiallisen karkinsyönnin takia. Sitten aloin vaan hysteerisesti itkeä, etten halua menettää mun vauvaa ja se kätilökin itki siinä ja kerto, että kyllä se nyt vaan on menetetty. Alko siinä sitten puhua synnytyksen käynnistämisestä, että saatais kuollut vauva ulos ja olin vaan ihan sekaisin.

Ei ollut kiva herätä. Tai no oli! Silittelin vähän aikaa mahaani ja huokaisin helpotuksesta, kun mun vauva on ainakin vielä elossa.

Pitäiskö lopettaa se karkinsyönti..?

Kamala millainen painajainen Madiella ollut [&:] Onneksi ne ovat vain unia..

Hehe, meikä oli viime yönä ulkoiluttamassa Miun sessuja [:D] Miu tunki käteeni monta, monta flexiä ja käski tehdä pitkän lenkin kun hän itse ei jaksa [:D] Ja mikä hassuinta, koiralauman jatkeena oli myös rotikka pariskunta jonka olen nähnyt monta kertaa näillä seuduilla. Olen usein ihastellut ja ihmetellyt, kun iso narttu kulkee nätisti ilman hihnaa ja sitten alakerran mummon pikkupuudeli sekoaa kun auto ajaa ohi [:D]

Onkohan tullut pyörittyä vähän liikaa tällä forumilla... [:D]

Synnytysunia ei ole näkynyt alkuraskauden jälkeen. Nykyisissä vauva-unissa lapsi vain ilmestyy jostain eikä minulla ole maitoa tai vaippoja eikä minkäänlaisia muistikuvia synnytyksestä.. [:-]

Olin jo aivan unohtanu täs otsikon. Viime viikkoon asti en edelleenkään ollut nähnyt mitään vauva unia. Mutta nyt niitä on sit ollu melkein koko viikon ja joka yö.

Yks minkä muista hyvin viime viikolta olis sellanen et jotenkin kummassa avasin ton masun tosta ylhäältä niinku kengurun pussin ja otin vauvan syliini. Vauva tosin oli isomman oloinen ku ihan vastasyntynyt. Sit mä tajusin et enhän mä ole synnyttäny sitä vielä. Et mun pitää laittaa se takasin. No mä avasin masua ja tungin sen sinne takasin pylly alaspäin. Sit ajattelin et miten mä ny sen noin päin sinne laitoin et nythän se jää väärinpäin. Eikä pikkunenkaan oikein tykännyt et se tungettiin takasin masuun. Huutamas rupes pirulainen ku äiti tunkes sitä takasin nahkaansa.[:D]

Ed yönäkin näin jotain mut en muista mitä ja nyt viime yönä olin jo sen synnyttäny jonkin aikaa sitte ja tajusin et en ole syöttäny sitä ollenkaan. Kauhea paniikki et sille pitää antaa ruokaa. Sit siitä oikein tullu mitään. Joku ihmeen narukin oli koko ajan tiellä ja meinas mennä vauvan suuhun tissin sijasta. Uni oli enneminkin inhottava ku en ollu huolehtinu vauvasta kunnolla ja mietin vaan miten mä olen voinu olla huomaamatta syöttää sitä.

Tää kaikki taitaa olla jotain loppu paniikkia[;)].

Joka kerta kun olen unta nähny olen yritääny kovasti katsoa minkä näköinen vauva on. Joka kerta se on eri näköinen. On vaaleeta tukkaa ja tummaa ja silmätkin on ollu välillä tosi vaaleet tai sit tosi tummat.

Samalla lailla ihan erinäköisiä vauvoja mulle tulee aina öisin.. yhden unen aikana vauva oli eka ihan piki musta ja sitten seuraavassa hetkessä ihan viti valkoinen... hmm.. olisko mulla hiukan vaikeuksia kuvitella mille meidän pieni tulee näyttään...

Tähän asti mun unissa vauva on ollut poika, viime yönä oli sitten eka kertaa tyttö.. (me ei siis tiedetä sukupuolta etukäteen) Huvittavinta noissa unissa on se synnytys, se kun jää aina jotenkin hämärän peittoon, viime yönä oli unessa esim. semmonen, että ootin autossa sen aikaa kun mun mies haki sen meidän vauvan jostain tehtaasta [:D] ja laitto sitte vaan takapenkille sen makaamaan. Tosin moni on kyllä kertonu, että unessa ei voi kokea sellasta mitä ei valveilla ollessa ole tapahtunut, ehkä se siis selittää noi "vauva tehtaalta"-jutut [:D]

Näin viime yönä unta et olimme saaneet poikavauvan. Emme tiedä oikeasti sukupuolta. Olimme just tultu synnäriltä kotia, eli en tiedä miten synnytyksessä oli mennyt, luultavasti hyvin. Imetin hänet kerran ja olimme kolmestaan sängyllä. Mies leikitti häntä pehmoeläimillä [:)] Sitte laitoin hänet omaan pinnasänkyyn ja jäin silittelemään hänet uneen.

Aikasemmin en oo suoranaisesti vauvaunia nähnytkään, mut viimeyönä tuli ristiäiset uniin. Ne pidettiin mun lapsuudenkodissa, joka siis on myyty monta vuotta sitten. Pappina oli kyllä juurikin tuttavani, jonka oon meille jo oikeestikkin pyytäny, mut hän tuli myöhässä. Isän vaimo oli kiukkusena, ku joutu tekemään tarjoiluja. Kummeiksi suunnitellut ihmiset oli kyllä siel paikalla, mut tajuttiin miehen kans jossain vaihees, että ei me olla niilt kysytty rupeeko ne kummeiks. No, kai ne oli sen arvannu, ku kerran paikalla olivat. He olivat kuitenki jättäneet oman puolivuotiaansa jonnekin, koska häntä ei näkyny. Kesken tilaisuuden, jossa kaikki vaan istuskeli (pappikin) sohvalla tää kummitäti rupes huutaan, et "multa tulee maitoa tisseistä". No, se sit lähti johonki. Siin vaihees pappi rupes kyseleen meiltä vauvan nimeä (joka siis ollaan kyl jo päätetty) niin sanottiin, et saa kertoa vaan ekan nimen, ku toiset nimet kerrotaan sit vasta ristiäisissä. Ja mitkäköhän juhlat noi nyt sit oli???
Niin, ja kummitädil oli jotkut siniset lenkkileggingsit ja kulahtanu keltanen t-paita. Kummisedältä kyllä löytyi puku päältä.

Oon yleensä aikamoinen stressaaja siitä, et jos on joku tärkeä tapahtuma niin haluun ilmaista asian osallistuville ajoissa, jotta he saavat järjestettyä itsensä sinne. Mieheni mielestä kummit pyydetään vasta vauvan synnyttyä ja iteki oon kyl samaa mieltä, mut jotenki kai tuli uniin se, et jos niille ei tuo jo sovittu päivä jostain syystä käy. Tiedän kyllä jo nyt, ettei yksi vauvan tädeistä pääse tulemaan, kun hän työskentelee teatterialalla niin viikonloput on aina töitä. No siihen olin kyllä varautunu, mut olis kurjaa jos kummit ei pääsis paikalle ja heidän nimensä lukis vaan papareissa[:o]

Niin joo. Siis ollaan oikeestikin ajateltu tehdä niin, että ruvetaan kutsumaan vauvaa hänen tulevalla etunimellään jo alusta sti, jos hän vain näyttää siltä. Loput nimet tosiaan kerrotaan sit ristiäissä.

Miu, kolmesta tissistä tulee varmaan paremmin maitoa kuin vaan kahdesta[;)]

Ainiin, muistin siis tossa vasta just, et Eemi oli mun unessa jo taas raskaana. Ja muistaakseni siihen liitty luku 3. Et olisko ollu viikko, ku tuskin nyt ihan viel 3kk... En tiiä... Tosin näin joskus kevääl unta, et mun kaveri oli raskaana uudestaan jo sillon, ku se oli vasta menos synnärille toistansa punnertaan pihalle[:)] Ku se oli huhtikuuta ja siin unessa sen uuden vauvan la oli jo tuleva joulukuu.

Voi apua sartza!!![:-] Toivottavasti sulla ei ole ennustajan jahjoja!!!! Mä en kyl ole ajatellu kolmatta vauvaa tehä, ainakaan heti, saatikka ollenkaan.

Eemi, ehkä tämä asia nyt ei sit enää oo sun käsissä. Koska mä oon sen unessa nähnyt, niin tietenkin se toteutuu. Että alahan totutella ajatukseen kasvavasta pallomahasta[:D][;)][:D]

Takaisin