Aikasemmin en oo suoranaisesti vauvaunia nähnytkään, mut viimeyönä tuli ristiäiset uniin. Ne pidettiin mun lapsuudenkodissa, joka siis on myyty monta vuotta sitten. Pappina oli kyllä juurikin tuttavani, jonka oon meille jo oikeestikkin pyytäny, mut hän tuli myöhässä. Isän vaimo oli kiukkusena, ku joutu tekemään tarjoiluja. Kummeiksi suunnitellut ihmiset oli kyllä siel paikalla, mut tajuttiin miehen kans jossain vaihees, että ei me olla niilt kysytty rupeeko ne kummeiks. No, kai ne oli sen arvannu, ku kerran paikalla olivat. He olivat kuitenki jättäneet oman puolivuotiaansa jonnekin, koska häntä ei näkyny. Kesken tilaisuuden, jossa kaikki vaan istuskeli (pappikin) sohvalla tää kummitäti rupes huutaan, et "multa tulee maitoa tisseistä". No, se sit lähti johonki. Siin vaihees pappi rupes kyseleen meiltä vauvan nimeä (joka siis ollaan kyl jo päätetty) niin sanottiin, et saa kertoa vaan ekan nimen, ku toiset nimet kerrotaan sit vasta ristiäisissä. Ja mitkäköhän juhlat noi nyt sit oli???
Niin, ja kummitädil oli jotkut siniset lenkkileggingsit ja kulahtanu keltanen t-paita. Kummisedältä kyllä löytyi puku päältä.
Oon yleensä aikamoinen stressaaja siitä, et jos on joku tärkeä tapahtuma niin haluun ilmaista asian osallistuville ajoissa, jotta he saavat järjestettyä itsensä sinne. Mieheni mielestä kummit pyydetään vasta vauvan synnyttyä ja iteki oon kyl samaa mieltä, mut jotenki kai tuli uniin se, et jos niille ei tuo jo sovittu päivä jostain syystä käy. Tiedän kyllä jo nyt, ettei yksi vauvan tädeistä pääse tulemaan, kun hän työskentelee teatterialalla niin viikonloput on aina töitä. No siihen olin kyllä varautunu, mut olis kurjaa jos kummit ei pääsis paikalle ja heidän nimensä lukis vaan papareissa[:o]
Niin joo. Siis ollaan oikeestikin ajateltu tehdä niin, että ruvetaan kutsumaan vauvaa hänen tulevalla etunimellään jo alusta sti, jos hän vain näyttää siltä. Loput nimet tosiaan kerrotaan sit ristiäissä.