Unikuvia

IhaNainen

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Ajattelimpa aloittaa tällaisen aiheen kun tuntuu että monet meistä näkee hauskoja sattumuksia öisin tulevasta :) Itse näin tuossa viikonvaihteessa unta jossa olin ostelemassa vauvatarvikkeita äitini kanssa. Löydettiin sitten vauvelille, oikein vauvojen vesisänky ja hintakin vain 1100€. No todettakoon ettei sitä unessakaan ostettu, mutta kyllä mua herätessä nauratti!
Tulevat isovanhemmat eivät tiedä vielä pienokaisesta, olisko merkki että vois alkaa kertoilla aiheesta...
 
Mä oon kanssa nähnyt jos jonkinlaista vauvoihin liittyvää unta. Kaikkein kummallisin uni oli se, että olin viimeisilläni raskaana ja ainut keino käynnistää synnytys oli ottaa mun veljen ja hänen vaimon kuukauden ikäinen vauva syliin...TÄH?! Ja unessahan se oli siis ihan normaalia. Harmi etten tiedä miten unessa sitten lopulta kävi, koira tuli herättämään (varmaan ihan hyvä niin :D )
 
Näin unta, jossa sanoin miehelle että "No niin, ihan turhaan mietin vain niitä poikien nimiä kun on tyttö tulossa!" Liekköhän ollut enneuni.. [:D]

Painajaisia olen nähnyt, että olen unohtanut vauvani johonkin enkä löydä sitä mistään. Nämä unet varmaan johtuvat alitajuisesta pelostani, että minusta tulisi huono äiti. Toivottavasti ei tule! [:D]
 
Näin muuten viimeyönä unen,jossa matkasin laakson tai sellaisen asutuksen läpi jossa oli kumpuja ja kukkuloita,niillä paljon tuttuja ja tuntemattomia.Osa humalassa,osa selvinpäin,osa rukoili,erimaalaisia jne.
Vettäkin oli lähistöllä,mutta siellä en kahlannut.
Ihmetytti nainen joka tuli luokseni-noin 45-50 vuotias vaalea lyhythiuksinen kiharatukkainen.
Hän laittoi kätensä paitani alle ja tunnusteli  rintojani ja sen jälkeen kuljetti kätensä vatsalleni.
Hoin mielessäni että älä huomaa mun olevan raskaana,älä vaan huomaa!!
Mitään sanomatta hän nosti kätensä pois ja lähti muualle.
Ei käynyt ilmi huomasiko hän vai ei,mutta vaikutelma jäi että ei huomannut.


Ja sitten saan sieltä naistenklinikalta soiton lapsivesipunktioon aamupäivällä.
Mietin kovasti liittyvätkö yhteen...[:-]
 
Näin viime yönä unta että olimme menossa rakenneultraan. Ultrassa näkyi sormet ja varpaat ja niitä pystyi koskettamaan [8|] sitten menimme vauvahuoneeseen missä oli meidän poika. Se oli noin 2-vuotiaan kokoinen ja vaaleat hiukset [:D] siinä sitten harmittelin unessa että kaikki ostamani vaatteet on aivan liian pieniä tulevalle vauvalle [:D][:D][:D]

Uni juontaa varmaan eilisestä ostosreisusta kun löysin aivan ihanat unisex vaatteet kokoa 56 ja niitä hiplailin pitkin iltaa...
 
Miu82, mäkään en oo nähny yhtä ainutta unta vauvasta. Vaunuista ja sellasesta materiasta kyllä jonkun verran, mut itse Tikru ei oo tullu mun uniin.

Siinä vaun viikkokirjasessa luki jotain, et isäki rupee näkemään kohta unia. Mieheni on kyllä jotain vauvajuttuja nähny, mut ei se muista muuta aamulla.
Kai ne sieltä sit jossain vaihees rupee tulemaan[:)]
 
Näin viime yönä unta mielettömän suloisesta TYTTÖvauvasta!!! Pieni oli puettu vaaleanpunaiseen, hänellä oli tummat hiukset ja silmät ihan niinkuin minullakin [:)] Vauva itki paljon, yritin imettää mut se ei onnistunut. Sitten seikkailin jossain Prismassa etsimässä vauvalle pillimehua kun ei tissi kelvannut [:D] Haloo, kuka nyt vauvalle mehua juottaisi pillillä tai ilman pilliä..
Eräänä yönä uneksin, että menin synnyttämään viikoilla 15+ kun lapsivedet meni. Synnytys oli nopeasti ohi, farkut jalassa pöydälle, pikku ponnistus ja normaalikokoinen vauva oli pihalla [:D] Kätilö vei vauvan nopeasti pestäväksi ja puettavaksi, joten sukupuoli jäi tällä kertaa arvoitukseksi.


Olisi ihanaa, jos vauva todellakin olisi tyttö ja nämä olisivat osin enneunia [;)] Taidan kyllä vaan toivoa niin kovasti tyttöä että alitajunta esittää unikuvia tyttösestä..
 
Näin pari yötä sitten unta, että lähdin kauheassa paniikissa kiireellä synnyttämään ja sitten sairaalaan päästyäni mulla ei ollut alkanut edes supistukset. Yritin sitten livahtaa sairaalasta ulos kenenkään näkemättä etten leimautuisi aivan idiootiksi.
Mietin vaan, että minkähän takia ylipäätään lähdin paniikissa sinne sairaalaan[:D]

Näen yleensäkin niin pimeitä unia kun olla ja voi. Viime yönä näin unta, että aloin kirjoitella tänne foorumille (oon lueskellut tätä jo pariin otteeseen aiemmin) ja kaikki vihasitte mua, koska olin liittynyt liian myöhään ja en siis muka rakastanut vauvaani tarpeeksi kun en ollut hehkuttamassa jo alussa.
 
Näin unta että pipa-tauno oli syntynyt (jo jokin aika sitten) ja pestiin sitä mun miehen kanssa. Siinä unessa sitten tajusin että en muista mitään synnytyksestä ja aloin kyselemään mieheltä.
-kauan synnytys muuten kesti, oliko se jotenkin nopea?
-eiei, siinä meni joku 40 tuntia
-aijaa, emmä vaan muista. olinko mä tajuttomana tai jotain?
-eiei, kyllä sä olit koko ajan tajuissas ja kärsit kovasti.

Että kannustavaa...
 
Taisin jollain palstalla kertoakin jo järkevän painajaiseni rakenneultrasta. Monitorilla näkyi ensin ihan ystävällinen kissanpää ja ajattelin, että kätilö laittoi jonkun näytönsäästäjän alkuun. Sit se alkoikin liikkua ja muuttui joksikin rumaksi näätäeläimeks. Se tunki nokkaansa irvistellen koko ajan lähemmäks ja lähemmäks.

Jee. Piti sit käydä tsekkaan et mitä siellä mahassa on, ja ihan vauva siellä oli [:D] (ei nyt sentään ihan kokonaan ton unen takia [;)])
 
Heh...voi mitä unta näinkään.
Olin menossa ultraan ja lääkäri siinä tutki. Sitten siinä oli avustajana sairaanhoitaja, joka innolla selitti löytäneensä ihanan miehen itselleen... Komean ja sillä oli pitkät hiukset.
Illalla olin sitten kaupungilla ja näin tämän saman sairanhoitajan MUN mieheni kanssa. Tokaisin sille vaan, että "totta...komean pitkätukkaisen löysitkin ja kaiken lisäks varatun." Sitten menin jäätelökioskille ja ostin mielettömän kokoisen jäätelön ja tokaisin, että tän lapsen pidän kaikesta huolimatta.
Toivottavasti ei oo enneuni!!! :D
 
Mä näin viime yönä sellasta unta että olin mennyt synnyttämään jo viikolla 21. Sitten tajusin että eihän vauva pysy hengissä syntyessään niin aikasin. Lähdin itkien pois sieltä sairaalasta ja koitin selittää hoitajille etten mä halua synnyttää vielä. Ne oli antanu mulle jo jotain supistukset käynnistäviä piikkejä. Unessa supparit ei sitten kuitenkaan alkanu ja häivyin sairaalasta. Ja sitten isäntä tuli mua vastaan ihan peltikii ja sen kanssa piti lähteä johonkin baariin seuraksi istuu. Ihan pimee uni mistä tällänenkin saa alkunsa..[8|]
 
Näin viime viikolla unta poikavauvasta, jolla oli yllään vaaleanvihreä body, jossa luki "vuoden 267. suurin vauva". Täytyy ilmeisesti vähentää karkin syöntiä[:D]
Oli muutenkin aika supervauva kun osasi sanoa n. 2 kuukautisena isi[;)]
 
Näin unta tulevasta vaavikastamme,osasi 2 viikkoisena jo kävellä,piti kädestä kiinni ja sitten me käyskenneltiin pitkin poikin...
 
Näin unta, että annoin vauvan jo kuolleelle mummilleni hoitoon että pääsin itse nukkumaan. Kävin päikkäreillä ja tulin hakemaan vauvaa, se oli jossain peittomytyssä alasti ihan hikisenä ja kuumissaan. Rakenneultrassa selvisi, että meille tulee poika, unessa kuitenkin vauva oli tyttö?!?!? En vissiin ole sisäistänyt asiaa kunnolla kun unet menee "väärin". Iski kamala ikävä mummia sen unen jälkeen [:(] Toivoin niin kovasti, että hän olisi ehtinyt nähdä lapsenlapsenlapsensa..
 
Täällä tuli viikko sitten nähtyä kumma uni, jolle vieläpä naureskelin että kuinka nyt sellaisen unen näin.
Olin unessa aivan kirkkaan hohtavassa huoneessa jonne aurinko loi säteillään kauniin valon.
Pitelin hoikaa naisenkättä, ihosta saattoi huomata ettei kysymyksessä ollut kovin nuori henkilö. Nainen oli kuollut ja olin arkuttamassa häntä. Unessa en nähnyt naisen kasvoja lainkaan ja toinen nainen huoneessa kehoitti pesemään kosteuspyyhkeillä vainajan. Kosteuspyyhkeet tuoksuivat voimakkaasti joltain kukilta ja lopulta puin ns. kuolinpaidan naiselle.
Tunnelma oli hyvin rauhallinen. En tosiaan missään vaiheessa nähnyt kenenkään kasvoja, joten en voinut yhdistää unta mihinkään.
Liekö sitten enteillyt jotain, sillä isofamumme sai sairaskohtauksen viikko sitten ja lääkärin arvio on eilisen perusteella, että hän eläisi vain pari vuorokautta enään. [:(]
Lähipiirissämme on viikon sisällä kuulunut jo kolme suru-uutista, tämän lisäksi.
 
 
 
Mä näin viime yönä unta että pesin meidän suihkussa n.vuoden vanhaa kuvan kaunista tyttöä [:)]
Sitten kun käännyin ottamaan pyyhettä niin suihkukoppiin oli tippunut monia monia pyyhkeitä ja lapsi kaatui niiden sekaan.. ensin säikähdin kamalastio että lapsi lyö päänsä mutta sitten pyyhkeiden seasta alkoi kuulua kikatusta.. Unessa ei sinänsä ollut mitään ihmeeellistä mutta siinä oli tosi vahva äitiyden tunne ja rakkaus lasta kohtaan, joka jäi ns. ¨kummittelemaan¨ koko päiväksi [:)]
 
Mä olen nähnyt unia synnyttämisestä jo moneen kertaan. Monesti se onkin muka ollut paljon helpompaa kuin olen ajatellut..mutta viimeisin uni päättyi kyllä hirveään painajaiseen...synnytin muka kaksoset joista toinen kuoli. Mukavasti jää hetkeksi aikaa nuo unet kummittelemaan jälkikäteen.
 
Tuo on totta, että unet usein jää kummittelemaan mieleen. Onneksi viimeksi näin ihanaa unta. Pari yötä sitten näin unta ihanasta tummatukkaisesta tyttövauvasta, joka hymyili mulle niin suloisesti. Kauhea rakkauden tunne tuli sitä lasta kohtaan.

Nyt tuo uni kyllä vähän surettaa, kun ei kaikki ollutkaan selvästi hyvin ultrassa.
 
Mua mietityttää enemmänki ku mä en ole nähny vieläkään ku ihan pari unta koko raskaudesta tai vauvasta. Ja niistä molemmista on aikaa. Viimeksi mä näin painajaisia ja ihanaia unia ja niitä oli tosi paljon. Vai olikohan se sitä loppuvaihetta enemmän en muista enää. Mut ny alkaa tuntua et vois jo jotain unta vauvastakin nähä.
 
Takaisin
Top