Unikuvia

Eemi03, eipä oo vauva- / raskausunia näkynyt täälläkään. Mä oon aatellut vauva-unien puuttumisen johtuvan siitä kun elämässä on niin paljon häslinkiä menossa muutenkin. Tiedä sitten mistä oikeasti johtuu mutta jotenkin tätä raskautta ei ehdi niin miettimään kun on huollettavana jo noita vanhempiakin sisaruksia.

AnXu81, arvaa oonko miettinyt tollasta tilannetta ihan hereillä? Varsinkin kun pikkusiskoista B-vauva menehtyi sairaalassa vuorokauden ikäisenä ja vain A jäi henkiin. Toivottavasti historia ei toista itseään meidän perheessä ja kaikki menee sitten h-hetken koittaessa hyvin.
 
Huh, tuntuu että unet ovat entistä hurjempia mitä pidemmälle raskaus etenee. Tuleva isäkin on nähnyt unia, joissa synnytän tytön vaikka ultrassa näkyi poika. Kuulemma hän on unissaan sitten naureskellut voitonriemuisesti että "mitäs minä sanoin" [:D] Hän kertoi myös nähneensä painajaisia keskemenosta ja muusta kamalasta [&:] Ilmeisesti en ole ainoa, jonka alitajunta on huolissaan.

Jokin yö sitten näin unta, että pidin vauvaani sylissä niin että hän katsoi selkäni yli Dr. Philiin. Vauva itki kauhuissaan ja kun käännyin katsomaan, telkkariterapeutin kasvoilla välähti joku hirviön kuva niinkuin jossain kauhuleffassa. Itsekin aloin huutaa hädissäni. Oli siinä kaikenlaista muutakin kummaa, maailmanloppu uhkasi yms.

Tästä on jo aikaa, mutta muistan hyvin unen jossa mieheni vetäisi minulta paidan pois ja esitteli tissejäni äidilleni. "Kato ny, eihän Emilia voi edes imettää ku sillä on niin onnettoman pienet tissit ja nännit! Pitäisköhän näitä venytellä." Olin niin nolona!! Eikä ne oikeasti ole edes pienet [:D]

Viime yönä uneksin ripustavani vauvanvaatteita pyykkinarulle kämppämme edessä. Oli kesä ja ihanan aurinkoinen ja lämmin keli [:)] Ystävättäreni istui meidän jenkkirassin ratissa ja kyseli että miten tätä ajetaan. Selostin siinä miten rattivaihteita käytetään ja menin näyttämään mallia samalla valittaen, että minulla on kamala kiire saada nämä pyykit laitettua, vauva syntyy ihan kohta. En meinannut sopia ison mahan kanssa kuskin paikalle ja hämmennyin kun polkimia oli kahden sijasta useita. Kaverini naljaili, että parempi vaan kun keskityn pukkaamaan lapsia maailmaan, kun en tunnu tajuavan autoista yhtään mitään. Olin että "joo joo, nämä on taas näitä siipan virityksiä, ihan sama, minä lähden synnyttämään nyt". [:D]

Mitähän jännää ensi yönä tapahtuu..
 
Mä näen myös tosi sekavia unia.. Viime yönä oli ilmeisesti synnärillä vauva sylissä, ja en huolinut apua imetykseen. Vauva hamuili itse nänniä ja yhtäkkiä se imiki maitoa. Sitä tuli liikaa ja vauva rupesi hiukan yskimään. Itse olin vaan ihan hämmenytnyt kuinka helposti vauva tajusi imeä ja miten hassulta se tuntui.. [8|] Vauvalla oli pipo päässä mutta taisi olla valkoinen, joten ei vihjeitä sukupuolesta [:)]
 
Ekaa kertaa nain muuten unta, joka liittyi mun raskauteen. Nain unta etta vauva potki niin, etta koko maha pullistui potkujen voimasta uskomattoman paljon ensin toiseen ja sitten toiseen suuntaan. maha oli paljas ja esittelin niiden potkujen voimaa kaikille lasnaoleville. Kaikki oli ihan jarkyttyneita. Ajattelin, etta vauva oli jostain oikein vihainen, kun noin kovaa potki..

Voi olla, etta oli yolla potkuttelut meneillaan, jotka vaan sekoittuu mun uniin[:)].
 
Mä nukun huonosti joka yö.. kääntyilen kyljeltä toiselle ja näen mitä ihmeellisimpiä unia. Painajaismaisia en ole nyt lähiaikoina nähnyt mutta kaikkea muuta sekavaa. Synnyttänytkin olen jo muutaman kerran unissani; vaihtelevalla menestyksellä onnistuneesti tai sitten jotain muuta.

SCARLETT
Toivottavasti sinulla menee kaikki hyvin, älä nyt itteäs turhaan pelottele kuitenkaan noilla ajatuksilla, että joku menisi pieleen. Toivotaan parasta [:D]
 
Näin raskauden alussa, olisko johonki 3 kuukaudelle asti useamman samantyylisen unen, jossa olin raskaana, ja silti käytin alkoholia.. Muistaakseni ajattelin unissa, että ei se vauvaa mitenkään haittaa, et jos kerran vetäsee kännit, hyi kauhiaa!! En kuitenkaan ollu unissa baareissa tms.. Näin tuollasia unia varmaan jonku 5 kertaa.. (Enkä todellakaan ole käyttänyt alkoholia raskauden aikana!!)

Ja sit kerran näin sellasta unta, jossa olis raskaana kans, ja vauva niinku potkas, ja se vauvan jalka nous jonku 5 cm mahasta, iha selvästi näky niinku se jalan muoto mahan nahan läpi, säikähin sitä, ja painoin äkkiä sen jalan niinku takas, sit se työnsi käden eri kohdasta, se käsi tuliki ihon läpi, ja vauva "kaivautu" ulos siitä aukosta, ja sit se oli siinä lattialla kaikkien mun sisälmyksien keskellä, verta oli joka paikassa.. Minä sit nostin vauvan syliin, ja sillä oli terävät kulmahampaat, joilla se yritti purra mua.. [&:]

Mitähän nää unet meinaa.. Nyt en oo varmaan kuukauteen nähny mitään unia raskaudesta, tai vaavista..
 
Viime yö oli outojen unien yö. En jaksa kaikkia kerta mutta tämä oli sen verran outo että sen teidän kanssa jaan.

Näin siis unta että synnytin vessan lattialle. Ensin lapsi oli tosi pieni ja mun piti pitää sitä mahan päällä että se ei kylmety. Sillä oli tosi karhea iho, ja halusin silitellä sitä kovasti. Mua kiellettiin etten riko ihoa..[8|] Mietin siinä maatessani että kukahan sen napanuoran leikkaa.. Yhtäkkiä vauva olikin isompi, oikeastaan aika läski. Ja kyseessä oli poika vauva. Kaverini laittoi tekstiviestin että hän on kanssa synnyttämässä, tosin sairaalassa, ja saakin kaksoset! Tytön ja pojan.. ja olin unessa kamalan katkera siitä että hän sai tytönki.. Siinä sitte yritin vauvaa nostaa kainaloista ja se painoi niin paljon että rupesi itkemään kun kainaloihin sattui nostaa.. Mietin tovin että miten ihmeessä vauvaa kantelen jos nostaminen jo sattuu ja miksi ihmeessä se on noin läski. Kaveri sitte käski mua istumaan pöntölle että nyt sun ttäytyy vielä synnyttää se istukka ulos. En olis millään halunnut.. Halusin vaan päästä kertomaan miehelle että sillä on poika. No yhtäkkiä olinkin keskellä metsää kertomassa miehelle että susta on nyt tullut isä, ja että poika on tullut. [:D]
 
Viime yönä näin ihan järkyttävää unta..Näin sellaista unta että aamulla heräsin siihen kun vedet valui sänkyyn ja noustessani ylös oli sänky täynnä verta..Herätin sit miehen ja sanoin et tarttee varmaan soittaa ambulanssi..Sit yhtäkkiä olinkin jo sairaalassa ja vauva syntyi liian aikaisin.
Heräsin siihen sitten unestani ja pamautin valot makkarissa päälle tarkistaakseni sängyn..arvatkaa vaan nukuinko enää kunnolla loppuyöstä..Mies ihmetteli vaan et miks laitoit keskellä yötä valot päälle..

Ehkä toi uni voi johtua siitä että oon ollut hieman huolissani et tiitiäinen tulisi liian aikaisin ulos..Vaikkei olekaan mitään tuntemuksia/oireita tms...Itse olen vain syntynyt kun äitini oli 30 viikolla raskaana ja mulla itsellä on siihen 4 viikkoa..

Aarghhh!!!Miten saisin unohdettua pahat ajatukset ja vain saisin nautittua olostani?Onneksi tiitiäinen liikuskelee muutaman tunnin välein, joten sitä kautta tiedän et kaikki on OK..
 
Viime yönä näin sellasta unta, että esittelin meidän pojan rakenneultrakuvia mun isälle. Joka kovasti tutkaili niitä ja kommentoi joka kuvan jälkeen vain, että jaa.
Mun isä on kuollut 10v sitten. Ja yhdessä kuudesta kuvasta meidän poika näyttää ihan mun isältä.
Tommoset unet vaan jää kummittelemaan mieleen.
 
Näin ihan kamalia unia viime yönä... [:(]

Ensimmäisessä unessa, alkoi tuli paljon verta pyyhkiessä.. sitä vaan tuli ja tuli... Sit toisessa unessa vauvan pää oli valahtanut tohon nivusten kohdalle ja näkyi selvästi ihon läpi.. Se oli ihan eloton ja kaikki sanoikin mulle että etkö ymmärrä että se on kuollut, ja mä vaan halusin silitellä sitä. Yritin painella sen rintaa jos se vaikka heräis henkiin ja alkaisi liikkumaan.. [:o] Meinaa vieläkin tulla itku kun mietin tota unta, vaikka onkin ihan naurettava mutta silti siitä jäi tosi ilkee fiilis päälle.. [8|]
 
Josefina, meinasi tuossa mullaki tulla itku kun luin noista unistasi. Kauheita unia kyllä tuollaiset. Itse en ole nähny vielä ollenkaan vauvasta unta, tai en ainakaan muista aamulla jos olen nähnyt.

Toivottavasti sulla kohta loppuu nuo painajaiset ja näkisit iloisempia unia.
 
Kauhia mikä painajainen Josefinalla [&:]

Olen nähnyt paljonkin unia synnytyksestä, mutta aiemmissa unissa kaikki on sujunut helposti ja kivuttomasti. Viime yönä näin unta, että alkoi supistella kovasti. Huusin kuin tapettava, tuska oli ihan kamala! Ja huoli siitä että lapsi syntyy ihan liian aikaisin.. Mieheni tyypilliseen tapaansa oli hyvin rauhallinen ja sanoi kuten aina niinkuin oikeassa elämässäkin, että "kyllä se siitä kohta helpottaa kunhan se syntyy". Jumalauta, meinasin tirvasta äijää unessa kun tuska oli niin hirveä.

Kerroin siipalle tästä unesta ja siitä tajuttomasta kivusta. Vastauksena oli, että "ei kai se niin paljon voi sattua". Niin justiinsa. Ihan kuin hän ymmärtäisi synnytyskivusta yhtään mitään kun minullakaan ei siitä ole kokemusta!
 
Sanoppas Emilia sille miehelles muutama valittu sana ennen synnytystä tuosta kivusta!!! Tollasta kommenttia ei voi suustaan päästää!! Miehet perkele[:@][:@]. Ai se ei nyt nii paljon voi sattua!?!?! Ainakaa tolla ennakko asenteella ei kannata mun kanssa lähteä synnyttämään. Lätty lätisee vähemmästäkin idioottimaisesta kommentista siinä vaihees ku kivut oikeesti sumentaa tajunnan!!! [:D][:D][:D]. Kerro vaan et ei kannata oikeesti kokeilla tollasia kommentteja. Käy huonosti[;)].
 
Ei unikuva mutta lainaus edesmenneen mieheni suusta kun toista tyttöä synnytin..
"kulta tosi hyvin meni,mutta miks sun piti huutaa niin paljon?"

Aaargh...[:-]
 
Ma nain muutama yo sitten sellaisen unen, missa vauvan koko jalka tuli tuolta mahasta "nakyviin", mutta siis nahan alta, potkas. Se meni ainakin 10 senttia ulkopuolelle! Hurrjan nakoista. (tanaan jo potkaskin niin lujaa, etta tuntuikin ihan tuolta)

Tama oli vasta kolmas raskauteen liittyva uni. Eka uni oli vain sellainen, missa oli mun veli ja mina ja me katottiin joku ennustus, etta saan pojan (ei siis viela tietoa). Ja toinen uni oli jo painajainen, kun en osannut hoitaa vauvaa. En osannut paskavaippoja vaihtaa, en osannut housuja sille laittaa jalkaan tai yleensakaan pukea, ja se oli sitten ihan palelluksissa koko vauva ja huusi naama sinisena...
 
Mä en vieläkään näe unia vauvasta[:-]. Tosin en kyllä muista nyt mitään muitakaan uniani. Ehkä niin väsynyt ollu et ei jaksa niitäkään kattella[:D].
 
Ääää huono äiti-painajaiset iski jälleen.. Minulla oli pienet kaksospojat, toinen kitisi vähän väliä mutta toinen oli niin kiltti kuin vauva vain voi olla, naureskeli jo päivä syntymänsä jälkeen [:D] Heräsin aina ja vauvat nukkuivat olohuoneessa joissain kehdoissa ja niillä oli kamalasti vaatetta päällä. En ilmeisesti ollut antanut niille edes ruokaa, mutta vauvat vaikuttivat tyytyväisiltä. Pesin pyllyt ja annoin tuttipullosta maitoa, kunnes taas minun piti mennä nukkumaan ja vauvat jäivät oman onnensa nojaan. Kamala morkkis iski aina herättyäni [&o] Synnytyksestä oli kolme päivää ja puristelin rintojani ihmetellen miksi maitoa ei tule ja miksi en heti synnärillä yrittänyt imettää [:-] Vauvat olivat ennenaikaisesti syntyneitä, mutta ihan normaalin kokoisia.

Kamalia unia! Miksi ihmeessä näen painajaisia, että vauvan hoito jää retuperälle? En ikinä olisi noin huolimaton oikeassa elämässä [:-]
 
Mä muuten viime yönä synnytyin kaneja,monta pitkäkorvaista ja eriväristä[:D]
Taidan tuntea itseni tämän laumani kanssa kuin kaniksi,ainakin lisääntymisen suhteen...Itseironiaa[:D]
 
Voi myrsky...otan osaa [:(] Paljon voimia ja jaksamisia sinulle

Mun uneni muuttuvat koko ajan kummallisemmiksi. Viime yönä näin unta, että synnytin jo kesäkuussa. Mieheni ei ehtinyt sinne mukaan. Synnytin nopeasti, mutta huusin kyllä sitäkin lujempaa ja tunsin kipua alapäässä. Synnytyksen jälkeen hoitajat ja lääkäri ei piitannut minusta enää mitään, enkä nähnyt poikaa kahteen päivään ennen kuin itse menin kysymään lapseni perään vastaanottotiskiltä. Mieheni sai siinä leikata napanuoran... Unessa koko henkilökunta oli tylyä.

Luulen, että huono nukkuma-asento, joka aiheuttaa selkäkipua ja muksun kovat potkimiset tekivät unessa muka kivustani todellisempaa.. Taidan jännittää vähän liikaa tuota synnytystä. [>:]
 
Takaisin
Top