Unettomuus

Täälläkin kärsitään aikas paljon unettomuudesta ja viime yönä valvoin taas.... Aamulla sit kun pitäs herätä ni se unikyllä maistuis... :sad001

Täällä mitataan kans joka käynnillä hemoglobiini..
 
Mä oon 3 vikaa yötä nukkunu niin huonosti, että oikein kiukuttaa! Tuntuu, että maha painaa kamalasti kaikissa asennoissa ja oon vuorannu itteni tyynyillä.
Kiva jos nää uniongelmat alkaa nyt jo, niin mä oon zombi toukokuussa :D
 
Täällä kans niin sama fiilis kun sulla LMK. Joka asento sattuu ja uni ei tuu enää uudestaan jos herää yöllä..Päivällä ei oo mahollisuutta nukkuu ku on toi pikkumies pitämässä siitä huolta..
 
Jes täällä oli pitkästä aikaa hyvä yö.... Sain nukuttua ensin 7 tuntii putkeen ja sen jälkeen kävin pissalla ja nukuin vie kaks tuntii ja olo on nyt niin hyvä et vois tehä vaikka mitä... :) ehkä en uskalla liikaa innostuu ettei supistukset ylly..
 
siis mun on pakko hehkuttaa, annoin periks ja oon nyt ottanu noita mirtazepamiineja melkeinpä joka yö puolikkaan tabletin viikon ajan, ja oon saanu nukuttua! nukun jotain 23-09, mikä on todella epänormaalia mulle.

alko meneen niin sairaaks toi mun rytmi sitä ennen, nukuin joko 21-03 tai sitte 07-14 tai sitten en ollenkaan pariin vuorokauteen, ja tosi väsy ja masis koko ajan.

nyt mä oon jaksanu siivota ja tehä kouluhommia ja hoitaa lapset kunnolla, ja on vieläpä hyvä mieli sen aiemman masiksen ja väsymyksen sijaan. nautin joka hetkestä niin kauan ku tätä ihmettä kestää!
 
Täällä kukutaan taas ylhäällä pitkästä aikaa... Toivottavasti alkaa pian nukuttamaan ettei rytmi käänny taas päälaelleen kun keskiviikkona pitää nousta ennen viittä..
 
Uuh, oon ehkä päässy voiton puolelle tän unettomuuskierteen kanssa. Sorruin minäkin pari kertaa mirtatsapiiniin näiden viikkojen aikana. Meni siis aivan överiks taas tää unettomuus. Oon ollut täysin romahtamispisteessä, ja neuvolassa huolestuttiin, että oon seuraavaks psykoosissa, koska ihminen ei kestä tällasta valvomista. Ei ne aistiharhat kyä kovin kaukana enää ollu. Sain jo elämäni hirveimpiä kouristelukohtauksia, jotka kesti tunteja, ja kerran lähti tosi rajusti ja ennakoimattomasti taju, mikä ei o kovin tyypillistä mun pyörtyilyominaisuudelle. Saan tosiaan ihan jäätäviä kouristeluja ja kramppeja, jos oon äärettömän yliväsynyt, mutta mitään syytä ei o neurologisissa tutkimuksissa koskaan löydetty. Pelkään telovani vauvaa, koska kouristelu on aivan hallitsematonta, ja oon vuosien aikana mm. reväyttänyt selkäni ja hakannut päätäni seinään tai lattiaan. Sain neuvolasta Oxaminia unettomuuteen, mutta tuntuu tosi turhalta syödä sitä, koska se vaan rauhottaa eikä nukuta. En siis o syönyt sitä kuin pari tablettia. Oon vaan yrittäny olla luovuttamatta, reenannu mieltäni ja käyny ulkona lähes joka päivä, vaikka pienestäkin kävelystä tulee helevetin ärsyttävät rytmihäiriöt.

Ny oon ihmeellisesti päässy äärettömästä yliväsymyksestä ja uupumuksesta vain hillittömään väsymykseen, ja se tuntuu uskomattoman hyvältä. Ai että, ku tuntuu mahtavalta, että vois vaan kellahtaa päiväunille noin vaan!! Oon nukkunu pari päivää ihan omin voimin n. klo 10.45 - 4.00 / 5.00 ja tunnin tai pari aamupäivällä. Viikkoja oon kuitenkin ollut täysin työkyvytön ja täydellisesti riippuvainen äiten hoivasta. Maailma on pyörinyt vain oman napani ympärillä ja lähinnä Maslowin tarvehierarkian alimmalla tasolla. Tänään aion kuitenkin tavata hyvän ystävän. Jee, sosiaalista elämää näiden viikkojen eristäytymisen jälkeen! :joyful:
 
Onko nuo mirtazepamiinit (vai miten lie kirjoitetaankaan) reseptilääkkeitä ja ootteko saanu niitä ihan neuvolasta? Koska mie tahon kokeilla semmosia!! Oon nukkunu koko raskausajan todella huonosti ja vähän. Ei vissiin yhtään yötä yli 4 tunnin unilla ja siis pätkissä tietenkin tuokin aika. Herään öisin 1-2 tunnin välein vessaan vaikka oon yrittäny rajoittaa juomista iltaisin niin eipä ole vaikutusta. Ja aina kun käännän kylkeä, herään siihen koska on niin kovat kivut, en tiedä onko ne supisteluja, liitoskipuja vai molempia. Ja tokihan vauva potkii ja möyryää aika komeasti jo niin sekin valvottaa. Vaikka kokoajan väsyttää ja nukuttaa niin uni ei vaan tule. Aivot käy jotenkin ylikirroksilla ja kaikki työjutut yms pyörii vaan mielessä vaikka oon ihan väsy. Iltavuoron jälkeen on vielä kunnon iskiaskivut yms riesana. Olin kaksi viikoa saikullakin supisteluiden takia ja ajattelin että saisin silloin edes nukuttua mutta eipä onnistunut silloinkaan. Nyt on viikko töitä takana ja kaksi viikkoa vielä edessä ennen talvi-kesä- ja äitiyslomaa. Ajattelin sinnitellä vielä 10 työpäivää komiassa univelassa niin sitten voi ottaa vaikka päikkäreitä jos siltä tuntuu. Rasittaa suunnattomasti tämmönen unettomuus. Varsinkin kun miehellä on hyvät unenlahjat, iltasisin menee 5-10 minuuttia ja toinen tuhisee vieressä sinne kuuteen asti kun hänellä kello soi. Ei yleensä edes herää mun vessareissuihin! Pitänee alkaa kolistelemaan niin ei tarvis yksin valvoa koko öitä. :D
 
Mirtatsapiini on kyseessä, ja kyllä se on reseptilääke. Mielialalääke, mutta käytetään off-labelina unihäiriöihin. Neuvolalääkäriin vaan yhteys, sitä kautta hoitunee helpoiten. :)

Mulla on mennyt jo melkeen viikko pyöriessä iltaisin ja wc-reissujen jälkeen öisin, kun järkyttävä pakarakipu valvottaa. En tiedä onko se liitoskipua vai liikkumattomuuden syytä, mutta inhottava se joka tapauksessa on! Panadol 1g + Orudis-voitelu pakaraan auttaa nukahtamaan illalla, mutta yöllä ei viitsi toista settiä napata ja sitten valvotaan ja pyöritään. Pakaraa jomottaa ja kramppaa ja etsityttää sopivaa asentoa jota ei kuitenkaan löydy. Nyt on onneksi talviloma eikä koko päivä mene töissä istuessa, joten on aikaa kokeilla tehojumppakuuria tähän vaivaan!
 
Täällä taas palattu huonoihin yö uniin....Tuntuu et melkeen joka yö nukun alkuun ihan ok joku 3-4 tuntii mut sen jälkeen herään pissalle ja en saa unta millään..
 
Täällä sama, nukun klo 23-02 sikeästi, mutta sen jälkeen alkaa heräilyt enkä nuku enää kunnon unta :/ Mulla ei ole edes mitään syytä heräilylle, koska ei ole tarvinnut öisin käydä vessassa, vauva ei potki, ja vaikka potkisikin niin en ole ikinä unissani häiriintynyt siitä, nukun hyvässä asennossa eikä ole ollut nyt suonenvetojakaan kun syön magnesiumia..
Luulen, että pikku hiljaa alkaa mieli ja kroppa vain valmistautumaan pikkuisen tuloon :)
 
Mä oon nukkunut myös monta viikkoa todella levottomasti. Olo on niin valtava ja tukala öisin, että pyörin ja huokailen monta tuntia yössä :sad001 Ei siinä mitään, mutta tää on alkanut vaikuttaa myös miehen uniin. Ollaan varmaan toukokuussa ihan zombeja :D
 
on se kyllä ärsyttävää, ettei saa nukuttua! kun ois päivisinkin niin paljon parempi vointi ja fiilis jos nukkuminen onnistuis. miksei raskausaikana vois erittyy jotain extrahormoneja nukkumiseen??
 
Satuvee älä muuta sano miksei sitä vois olla raskaana joku tosi hyvä uni hormoni.. :)
 
Täällä kroppa herätteli kolmen pintaan ja päätti oikein tosissaan, että nyt on aamu! Aivan järkky nälkä ja en muista koska olisin näin virkee ollut aamulla... yritin vähän proteiinipatukkaa popsia ja nukkua uudestaan, mutta eipä tuo käynyt laatuunsa... nyt sitä sitten mutustellaan ruisleipää ja juodaan teetä telkkaria tuijottaen. Muutenkin taas joku massakausi meneillään, kun mikään syöminen ei riitä ja uus nälkä on jo siinä vaiheessa, kun edellisestä ruuasta saa viimesen palan nielastua :confused:
 
Meillä piti nyt vasta toista kertaa tyttö yöllä hereillä. Käväsin vessassa ja vaihdoin samalla kylkeä niin alko semmonen mojotusrumba tuolla mahassa että oksat pois! :) Vielä oli aika hauska, varsinkin kun ei tarttenu töihin nousta, työaamu jos olis niin vois vähän ahdistaa kun meni oma aikansa ennen kuin sai uudestaan unta. Uni kyllä loppu sitten jo kuuden jälkeen vaikka oliskin saanu nukkua kerrankin pitempään kun vapaa päivä.. Nooh illalla taas aikasin yrittää päästä nukkumaan
 
Huoh, alkaa menemään taas naurettavaksi. Oon jo pari viikkoa nukkunut vaihtelevan huonosti, useimmiten valvon neljän ja seiskan tienoilla pari tuntia tai enemmänkin. Pelastuksena on ollut onneksi pääsääntöisesti mahdollisuus nukkua aamulla pidempään. Viime yönä nukuin taas 0.45-4.45 ja sitten vasta 7.45-10.00.. Sinnittelin päivän ilman päiväunia, että varmasti saisin tänä yönä nukuttua, kun on melko aikainen herätys, ja paljon ohjelmaa koko päiväksi. Taitaapi mennä ohjelmat uusiksi, koska toistaiseksi olen nukkunut vain 23.45-1.00/1.15 ja sen jälkeen valvonut, kello on nyt 4.20 ja kello herättää kolmen tunnin päästä. Milläköhän voimilla huominen pitäisi pysyä pystyssä?! Menee hermot..
 
Mä olisin kans varmaan tosi turhautunut ja kiukkunen jos ei sais aamulla nukkua pitkään kun joka yö tarvii aina jossain vaihees valvoa se pari tuntii.. Ärsyttävää...
 
Jeps, mun eiliset aamusuunnitelmat onneksi peruuntui muista syistä, koska nukahdin lopulta vasta puoli seitsemältä!! Viime yön nukuin vähän on-off koko yön, aika vähiin jäi unet taas. Pitää vaan yrittää olla stressaamatta siitä, jos valvoo, kyllä sitä sitten jotenkin aina pärjää.
 
Takaisin
Top