Unettomuus

Halleluuja! Neljä yötä putkeen makeat unet! Eka kaks yötä mirtatsapiinilla ja sitte toiset kaks yötä luomuna. Tää fiilis, ku ei vanne purista päätä, silmiä ei polta, oksennus ei lennä ja aurinko paistaa :happy093

Mikä siinäkin on, että jos nukkuu hyvin, niin nukkuu seuraavanakin yönä hyvin, mutta jos nukkuu huonosti, niin nukkuu vielä huonommin seuraavana yönä. Uni menee hyvinä ja huonoina kierteinä, ja siinä todellakin näkyy kuuluisa Matteus-efekti.

Meillä on, Hennannaa, ihan selvästi vastakohtamiehet! Mun mies on loistava hiipijä, joka tykkää tassutella öisin asunnossa, ja aamullakin se on tosi hiljanen, vaikka meillä on tosiaan 38 neliömetrin asunto. MUTTA se rakastaa torkuttamista! Ei saatana, ku kuudes torkutus menossa ja ite on herännyt jo siihen ekaan eikä pysty enää nukkuun, ku jo pelkkä tietosuus siitä, että kohta kello rämähtää taas soimaan, piinaa. Joskus on ollut vakavia keskusteluja torkutuksesta, jos mulla on ollu tosi paha unettomuuskierre menossa.
 
Mulla on Mangusti ihan sama fiilis tosta torkutuksesta, puhuttiin yks ilta siitä. Sanoin et saa pikkuhiljaa opetella kahteen herätykseen (eli eka herätys ja sit yhteen torkutukseen).
Me asutaan kaksiossa, ja pinnasänky tulee makkariin tottakai. Silloin ei enää vetele kun vauva on syntynyt, että mies vielä torkuttelis miten lystää, jos vauva nukkuu.
 
Jos yhtään lohduttaa niin meilläkin torkutustoiminta loppui kun esikoinen syntyi ja nukkui meidän kanssa samassa huoneessa :) mies huomasi tosi nopeasti itsekin että vauvaa ei kannata herättää :) hän ei siis aikaisemminkaan torkuttanut onneks kuin kerran, mutta sekin loppui lyhyeen. Nyt tyttö siis nukkuu jo omassa huoneessa, mutta tapa on jäänyt pysyvästi :) itse herään tikkana jo ennen kuin kello ees varsinaisesti ehtii alkaa soimaan niin ei kyllä yhtään naurata moinen torkkumeininki!

Onneksi mangusti sun mies osaa sentään liikkua kuin ninja, ettei herätä sua jos oot saanut nukahdettua :) täällä tömistään ku mikäkin norsulauma menemään.. Sillä on ihan järjetön avainnippu työhousuissa kiinni joka kilisee ja kolisee teki se mitä tahansa! Mutta ei tää nyt onneksi kovin vakavaa ole, kun pääsääntöisesti nukun kuitenkin hyvin.

Kirsikka, Vauvaa on sitten hyvä alkaa käyttää syynä tosi moneen asiaan :wink mutta tosiaan ehdottomasti kun on samassa huoneessa niin täytyy ihan erilailla miettiä ja totutella vaikka etukäteen ajatukseen että herätään ekaan soittoon..
Mun miehestä on kuoriutunut hyvinkin kelpo yksilö vauvan tulon myötä, ei voi valittaa :Heartred
 
Nyt alkanu ittelläki tuleen ongelmia nukkumisen kanssa, herää yöllä pissalle niin ei meinaa tulla uni uudestaan. Viime yönä kolmen aikaan meni n. 1h ennen ku uni tuli uudestaan.. tosi tympiää jos alkaa olemaan joka yö ku pitäs skarppina olla ma ja aikasin ti töissä :sad001
 
Kaksi viime yötä mennyt torkkuessa.. väsyttää ihan sikana mut ei vaan tuu uni tai sit herää heti tunnin päästä nukahtamisesta... ärsyttää :/ ei jaksa paljon mitää väsää tänään, kun on ollut vaan niin väsynyt :confused: toivottavasti on vaan väliaikaista!
 
Täällä kanssa unettomuudesta kärsivä.. Mulla taitaa olla niin että jos en mene heti nukkumaan ku vähän väskää niin en saa unta lainkaan ja tuntuu et kyse olisi melkeinpä vain sekunneista :D pätkä unilla mennään ja edellisenä yönä nukkunut mahtavat 2-3h :/ alkaa pikku hiljaa sapettamaan ku jatkunut jo 15+6 viikkoa ...
 
Olipa yö... meni päälle kolmeen et uni tuli, sitten heräsin ennen kuutta jo, kahdeksan jälkeen sain vasta uudestaan unen ja nyt soi kello yhdeltätoista :sad001
 
taas prseily yö takana. Heräsin ennen 4 ja en oo nukkunu sen jälkeen. Tää oon niin turhauttavaa! >.<
 
Iskias vaivaa niin unet olleet parina yönä tosi pätkinäisiä... :sad001
 
Mä nukahdan iltasin ihan hyvin, yheksän ja kymmenen välillä, mut sit noin 5 yönä viikosta herään yöllä, ehkä kahelta, ja menee se vakio 2 tuntia että saan uudestaan unta. Kello soikin sitten 6.40 tai tänään lapsi herätti 5.45. Ihanaa. Välillä herään vasta neljältä ja sillon ei ehi uni tulla ollenkaan, välillä nukun onneks kellonsoittoon saakka. Mut väsyttää kyllä, töissä on niin säpinää että siellä jaksaa mut illat ja viikonloput on pitkiä ja välillä hankalia..
 
Joo Anime mäki nukahdan tohon aikaan tai alkuillasta hyvin, mutta se on sitte herätys keskellä yötä ja parin tunnin valvominen.

Lapsi nro 2 ei helpota unettomuutta, kun se on nyt 2,5-vuotiaana alkanu tekeen sitä, että herää pari tuntia nukkumaanmenon jälkeen ja huutaa 30-60 min suoraa huutoo. Ei siis itke, vaan keksii esim. että tyyny pitää viedä olkkariin, tai isi ei saa nukkua, ja huutaa sitten sitä. mikään ei auta.

nyt on sellanen tilanne, että pystyy enää nukkuun oikeella kyljellä, vasemmalla nukkuessa närästää ja röyhtäyttää tauotta. mikä juttu sekin on..ja selkä ja niska kipeytyy samasta asennosta, ja vaikee nukahtaa. selällään ei voi nukkua kun laskimo tukkeutuu ja verenpaineet romahtaa.

ja siellähän se huuto taas kuuluu..ei uskalla edes käydä nukkumaan enää kun tietää että joutuu nousemaan.
 
Miten muuten yleisesti nukutte? Tai missä asennossa? Nukutteko vielä selällään? Olen kuullut että sitä ei suositella enää jonkun 20 raskausviikon tietämän jälkeen? Juuri verenkierron huonontumisen vuoksi ja siitä seuraavan huonon olon takia. Eikö tämä ole sikiölle haitallista joa nukkuu selällään? Itse olen nyt muutamina öinä herännyt siihen että olen nukahtanut selälleen, mutta kun vaihdan asentoa niin ei ole kuitenkaan huono olo eikä muuta. Tarkoittaako tämä sitä että vauva ei minulla kuitenkaan vielä sen vertaa paina tuonne suoneen että selällään nukkuminen olisi vaarallista?
 
Minä nukun selälläni. Esikoista odottaessa kuulin moneen kertaan ettei selällään SAA nukkua, neuvolan terkkarin mukaan selällään nukkuminen ei ollut huono homma niin kauan kun ei tule huono olo, jota minulle ei sitten tullutkaan. Ihan loppuraskaudessa nukuin puoliksi kyljelläni.
 
Ei minullakaan läheskään aina tule huono olo selällään makoilusta, joskus sitten taas nopeastikin. Olen lukenut useammasta paikasta, että kyllä sen sitten huomaa, jos veri ei pääse kiertämään, eli huono olo tulee ennenkuin lapsi kärsii. Eiköhän sekin ole yksilöllistä, miten mikäkin painaa. En itse huolehtisi, jos olo on hyvä.

Hain täksi yöksi ekan kerran ylimääräisen tyynyn jalkojen väliin, jos helpottaisi nukkumista. Flunssa on kipeyttänyt selän pahan kerran, ja kömpelöissä asennoissa nukkuminen ei tilannetta ainakaan paranna! Toivotaan vähän parempaa yötä kuin edellinen!
 
Mä nukun selällään jos se tuntuu sillä hetkellä hyvältä, ja niin nukuin viimekskin. Sekin kai vaikuttaa huonoon oloon että missä istukka sijaitsee, mulla oli viimeks ja on nyt edessä ja viimeks pystyin olemaan selällään ihan loppuun asti. Mulla on ollu tapana nukkua monesti myös mahallaan ja nytkin heräsin siihen että olin mahallaan ja alko tulemaan maha kipeeks. Tässäpä sitä taas valvotaankin sitten se 2 tuntia, krooh..:angry1
 
Herätty klo5 ja nyt klo yli7 ja unta ei tuu uudestaa. Jatkunu aamu kukkumiset jonki aikaa taas:sad001
 
Aika monesti menee hetki ennen kuin saa uudesti unta, kun oon kävässy yöllä vessassa :sad001 väsyttää sitten suht koko ajan kun unet niin katkonaisia
 
Täällä sitä vaan TAAS valvotaan vaikka klo on puoli 4 aamulla.....!! Tää alkaa olla jo melko rasittavaa kun ei uni meinaa tulla tai sitten uni on niin katkonaista että tuntuu kuin ei olisi nukkunut silmän räpäystäkään..
 
Prkl:n täys kuu taas... Menis jo ohi niin nukkuis paremmin
 
Takaisin
Top