Unettomuus

Terkkuja täältäkin taas klo 2:30 :sad001 niin tosiaan mulla on kohtu tosi takana, että vauva painaa laskimoa jopa istuessa tai seistessäkin välillä. selällään makaaminen on ihan out of the question. mut luulenpa et sen tuntee aika selkeesti sitte ku ei voi..
 
Minä lähinnä toivon tällä hetkellä, että olisin valvonut. Heräsin juuri pitkästä ja todentuntuisesta unesta, jossa maailma oli juuri tuhoutumassa (havahduin pari minuuttia ennen kuin aurinko sammui, halasin unessa juuri kyynelsilmin äitiäni). Puistattaa vieläkin! Ja mies on tietty vielä yötöissä.. Ainakin pisti perspektiiviin jännityksen huomisaamun rakenneultrasta!
 
Voi mörkö mikä yö takana.. Oon heränny varmaan tunnin-puolentoista välein koko saakelin yön ja kaikki pätkätkin nukkunut tolkuttoman huonosti ja nähnyt ihan häiriintyneitä unia. Lisäks esikoinen (5v!) heräs 6 aikaan "äitiiiiii, äitiiiiiiiii!!!! minulla on pissahätäää!!!" On se nyt prkl kun ei voi mennä vessaan, kun ihan tasan taatusti sinne osaa mennä.

Havaittavissa väsymyksestä johtuvaa ylireagointia ja kärttyisyyttä. Tästä tulee hyvä päivä :smiley-angry003
 
Just eilen oli puhetta et kuinka ihanaa kun ei oo yöllä tarvinnu kukkua :D Joopa joo yö mennyt kelloa kattellen vähän väliä ja uni sit loppu 4.10 totaalisesti :-(
 
Mulla on vallalla taas vastakkainen ongelma, eilenkin nukahdin yhdentoista jälkeen ja heräsin vain kerran yöllä käymään vessassa. Kello soitti puoli ysiltä ja torkutin aivan koomassa tunnin ennen kuin edes tajusin mitään! Lähempänä kymmentä sain juuri ja juuri vääntäydyttyä ylös, ja varmaan ihan onnellisena olisin vielä pari tuntia vetänyt sikeitä, jos olisi voinut. Kun mikään ei riitä!
 
Sain vielä nukuttua 7-10 välillä sen kolmisen tuntia (onneksi), ainoa vaan et nyt sitten särkee päätä ku niskat jumittaa :sad001
 
Täällä myös huonosti nukkuva :/ enään ei uskalla selällään nukkua hetkeäkään kun masu jo aika suuri ja lonkat kiittääki sit siitä... kylkeä kääntäessä melkein aina herää ja käännän kylkeä noin 50 kertaa yössä :D
 
Mä sain tuu nukuttua äsken jonku tunnin yhtä mittaa :) Toivottavasti ens yö menee paremmin koska mulla on pitkästä aikaa aamuvuoro niin tarvii herätä 5.15 mielellään hyvin nukutun yön jälkeen :)
 
Uni kyllä tulee ja sitä kaipaankin paljon, mutta mies ja kissat huolehtii ettei siitä pääse turhan paljon nauttimaan. Meen yleensä nukkumaan paljon ennen miestä ja herään sitten siihen kun hän kömpii sänkyyn ja alkaa halailla ja silitellä masua ja leperrellä. Siis ihanaahan se on että niin kovasti jo lastaan rakastaa mutta se maha on edelleen kiinni minussa ja minä haluaisin nukkua. Sit kun saan taas unen päästä kiinni niin joudun parin tunnin päästä nousemaan vessaan jolloin kissat riemastuvat että on jo aamu, ja aloittavat huutokonserttinsa (ei sillä että niillä nälkä olisi, kunhan haluavat koko perheen hereille).. onneksi kohta on viikonloppu niin ei tarvii herätä töihin.. :angry1
 
Bitterfly:

Mulla heräsi heti semmonen "aww" -reaktio, tuosta, että mies hempeilee masua ennen nukkumaan menoa :D Todellisuudessa saisin minäkin aina slaakin, jos toinen ei antais nukkua tai, että heräis aina siihen samaan :D
 
bitterfly: mun mies jos tulis koskemaan mua sillon harvoin kun saan nukuttua, niin sillä ei ois enää päätä laughing6. kissat yrittää meillä kans raaputella makkarin ovee ja aina ihan tikkana vieressä kun käyn pissalla, että jos sais ruokaa..
 
terveppä taas. Takana yö tunnin välein heräillen. Jossen heränny itsekseni niin sit kissa tuli kävelemään päälle ja purisemaan. Vissiin kissa alkanut vaistoamaan et oon raskaana tai jotain koska ei se oo ennen tullut tolleen ja nyt etenkin viikonlopun aikana se on ollut mun kimpussa koko ajan. Ei siin muuten mitää, sais nukkuu meidän sängyssä mutta kun toi prkl purisee niiin kovaa et siihen herää kaikki :angry1 No ei ehkä ihan kaikki, mut keskellä yötä se tuntuu siltä.

Sit sen lisäks et toi kissa herättää keskellä yötä niin herään sit ihan muuten vaan myös keskellä yötä. Viime yönä tosin maha kramppas myös, johtuu ihan ummetuksesta, ja se se varsin vmäistä onkin.

Tänään on aamusta neuvola ja siitä sitten kouluun pitkäksi päiväksi. Mulla on huono olo jo valmiiksi kun tiiän et päikkäreistä ei tartte haaveilla.. Toivotaan etten nukahda koulussa..
 
Ei %/¤¤#%#" taas! En o saanu vaihteeks taas nukuttua. Lonkkia ja alaserkää särkee ja kipu heijastuu sääriin asti. Sitte o tää pirskatin iskias ja liitoskivut. Jos nukkuu kyljellään, mikä o vähä pakollista, ni sitte o jäätävät hartiakivut, ku mulla o lihas lyhentyny toisesta olasta ja tuntikausien öinen röhnötys sen päällä o täyttä myrkkyä. Ja kaiken kruunaa se, kun ei helvetti soikoon pysty piereen normaalisti, ku o suolet niin mutkalla, ja maha turpoaa niin, että vatsanahka ritisee ja itken holtittomasti. Jouduin jo muuttaan väliaikasesti porukoille, koska tartten 24/7 hoivaa ja mies on tosiaan siä Lapissa töissä. Tänään vähän hajottaa, kiitos ja anteeksi :arghh:

Jos mulla ois blogi, ni sen nimi ois varmaan Passiivis-aggressiivisen äiten paskantärkeät tuhinat.
 
Nukkumatti ho hoi mihin taas menit kesken kaiken??? Joo taas uni loppu 3 jälkeen :| saas nährä kui ämmän käy saako sitä enää unta :| mielelläni kyllä nukkuisin vielä kun meen iltaan töihin ja pääsen 23 nii ei kyl ennen puoltayötä pääse sit nukkuu :)
 
Mulla on varmaan hemoglobiini jo niin alhaalla et oon aika nuutunu iltasin, niin oon saanu nukuttua yöllä paremmin. Tänäänkin toki heräsin 5.45 mut en oo pariin viikkoon enää kukkunu keskellä yötä 2-3 tuntia hereillä. Positiivista. Miten usein teillä mitataan hemppa? Mulla on katottu viimeks lokakuu kaheksas päivä! :confused:
 
Jeij nukkumatti tuli takas sain sit viä muutaman tunnin nukuttua :Heartred Mulla hemppa mitattu viimeks joulukuussa :) oli sillon 119 en tiedä mikä on sit tän hetken tilanne no jos sit seuraavalla neuvola kerralla mittais :)
 
Mangustin fiilikset kuulostaa kovin tutuilta :D Hieno yö takana, unta 23-2.00 ja noin 7.00-10.00. Seiskalta piti kyllä jo kellon soittaa ja nousta luennolle, mut hyvä vitsi noilla unilla. Ja koko eilisen olin niin väsynyt! Katselin jo kasilta kelloa, et koska voi mennä nukkumaan. Enkä ees yöllä siis pyöriny väsyneenä ja levottomana, vaan olin vaan täysin pirteä.

Täällä hemoglobiini mitataan vaan labrassa, eli ekan kerran np-mittausten yhteydessä ja nyt tällä viikolla oon menossa perusverikokeeseen. Lisäksi kävin ylimääräisesti joulukuussa, kun väsymyksen vuoksi epäiltiin alhaista veriarvoa. Ja niinhän se olikin, silloin oli tippunut 125-115 ja kuulin sen tosi myöhään, kun terkka oli luvannut soittaa, jos on laskenut, eikä sitten soittanutkaan. Mielenkiintoista nähdä paljonko nyt on! En tajua, mikseivät sellaisella sormitestillä voi testata neuvolassa, ihan turhaa väsymystä ja voimattomuutta, jos arvot on alhaalla :/
 
Meillä mitataan joka neuvolassa, siksi pystyinkin aloittaa raudan jo hyvissä ajoin eikä ole nuutumista vielä tullut vaikka hemppa laskenut vieläkin :)
 
Takaisin
Top