bnt, mun esikoinen oli iso, ja annettiin mennä toon viikon yli. Synnytys ei mennyt ku römsöössä ja mulle jäi synnytyspelko.
Vauvalle tulee keskimärin 200g/vko lopussa painoa. Eli jos mulla ei olis siirretty yhtään, olis mulla viikon yliaikainen tämäkin lapsi laskettunaan (niin kuin esikoisenkin laskettu oli aikaisemmin, muttei siirretty, eli oli itse asiassa vieläkin yliaikaisempi kuin viikon). Lisäksi toinen lapsi yleensä on sen 200g isompi kuin esikoinen, joten ei hirveesti hintsuta semmosta 4,5kg mötykkää punkea ulos. Tarpeeksi lienee aihetta harmitella, ettei siirretä.
Ultria ei tosiaan ole rakenneultran jälkeen rutiinisti yhtään, ellei ole jotain erityistä. Kuten kaksoset, radi tms. Ja niihin ylimääräisiinkin annetaan perusraskauksissa ylimääräisiä ultria tooodella nihkeästi.
Eilen kuitenkin neuvolassa sain jo lupauksen terkkarilta, että 36viikon lääkärissä lääkäri kirjoittaa mulle kokoarvioon lähetteen ja luultavasti saan (siis SAAAAAN todellakin) mun käynnistystoiveet läpi, jotta käynnistellään jo kun tää poitsu on alle 4kg. :) Mielellään ihan reilustikin saisi olla, mutta luultavasti rv 37/38 kun on turvallista synnyttää, tää on jo 3,8kg.