Ultrakuulumisia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamsi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla ultra vasta 19.1 mutta parin viikon kevät loma alkaa tollon niin hyvä päivä mun mielestä :) tollon 21+4, sais olla kyllä jo aikasemmin :)

bnt, mun esikoinen oli iso, ja annettiin mennä toon viikon yli. Synnytys ei mennyt ku römsöössä ja mulle jäi synnytyspelko.

Vauvalle tulee keskimärin 200g/vko lopussa painoa. Eli jos mulla ei olis siirretty yhtään, olis mulla viikon yliaikainen tämäkin lapsi laskettunaan (niin kuin esikoisenkin laskettu oli aikaisemmin, muttei siirretty, eli oli itse asiassa vieläkin yliaikaisempi kuin viikon). Lisäksi toinen lapsi yleensä on sen 200g isompi kuin esikoinen, joten ei hirveesti hintsuta semmosta 4,5kg mötykkää punkea ulos. Tarpeeksi lienee aihetta harmitella, ettei siirretä. :(

Ultria ei tosiaan ole rakenneultran jälkeen rutiinisti yhtään, ellei ole jotain erityistä. Kuten kaksoset, radi tms. Ja niihin ylimääräisiinkin annetaan perusraskauksissa ylimääräisiä ultria tooodella nihkeästi.

Eilen kuitenkin neuvolassa sain jo lupauksen terkkarilta, että 36viikon lääkärissä lääkäri kirjoittaa mulle kokoarvioon lähetteen ja luultavasti saan (siis SAAAAAN todellakin) mun käynnistystoiveet läpi, jotta käynnistellään jo kun tää poitsu on alle 4kg. :) Mielellään ihan reilustikin saisi olla, mutta luultavasti rv 37/38 kun on turvallista synnyttää, tää on jo 3,8kg.

Meilläkin on uudenvuoden aattona r-ultra. Olis kyllä niin ihanaa jos kaikki olis kunnossa ja vois aloittaa ens vuoden stressittömämpänä puhtaalta pöydältä :) ja jos joku sukupuoli lupaus olis myös kourassa nii ei ollenkaa haittais mennä alennusmyynteihin :D khihhih

No nyt selvis Mamsi, kiva kun valaisit :)

Meillä ru rv20+0

Rakenneultrassa ei ollut kaikki hyvin :( vauva oli liian pieni. Ensi viikolla helsingissä uudet mittaukset ja todennäkösesti lapsivedestä kromosominäytteet. Sukupuoli näkyi, poika tulossa❤️

Lisii, anteeksi tyhmyyteni, mutta miten vauva oli liian pieni? :( Tarkoitatko että laskettu aika siirtyi, ettei ollutkaan niin pitkällä kuin luultiin vai onko jäänyt kasvamatta tässä viikkojen aikana? En siis tiedä näistä asioista, niin kysyn, jos itselle tulee sama eteen tms.
Toivon kuitenkin, että uusissa mittauksissa olisi kaikki hyvin, tsemppiä sinulle odotukseen! :Heartred

Voi ei, toivottavasti ei ole mitään sen vakavampaa, kuin että on viikoissa jäljessä! Onneksi pääset pian uudelleen tarkastuksiin, toivotaan parasta!

Meill on rakenneultra vkolla 21+4 eli 7.1. Olisin itse halunnut sen ennen joulua, mutt kelpaa tääkin. Meillä neuvolalääkäri varovaisesti vihjaisi, ett ultria saattaa tulla lisää, kun tuo radi dg tipahti nyt jo. Mites, meinaatteko 4D ultraan mennä. Meillä olis suunnitteilla käydä, onhan tämä kuitenkin ensimmäinen tulokas meidän perheessä

Lisiille voimia epätietoisuuteen. <3 Oliko teillä ultrassa muuta poikkeavaa ku kasvun jätätys, tarkotan että oliko merkkejä kromosomipoikkeavuudesta? Mulla viime raskaudessa rakenneultrassa oli myös kurjia uutisia ja ilmenikin sitten trisomia. Toivotaan että teillä olis asiat niin hyvin kun vaan voi olla tilanteeseen nähden! <3 pidetään peukkuja pystyssä pikkuisen puolesta!

Lisiille voimia! Älkää vaipuko epätoivoon, kaikki voi kääntyä vielä hyväksi :) Hyvä, että pääsette pian jatkotutkimuksiin!

Takaisin