Ultrakuulumisia

Voi eanna, kyllä näkyy :) ja ihana kuulla että hyvin menee! Mulla nimittäin itellä tänään kans viikkoja 8+6, pitäs itelläki olla tuota kokoa oma baby :) siinä mielessä niin hellyyttävää katsoa tuota kuvaa! :Heartred
 
Meillä oli tosiaan np-ultra eilen. Siellä näkyi tyyppi hyvissä sielun ja ruumiin voimissa :D Koko 42,9 mm. Vastasi neuvolan laskemaa, joten la:ta ei muuteta, vaikka varhaisultra ja ovulaatiosta laskeminen sanoiski toista. Näillä mennään. La siis 29.1. ja tänään viikkoja 11+2.
 
  • Tykkään
Reaktiot: JMH
Tänään taas ultrassa ihmettelemässä pikkuista. Mua jännitti mennessä ihan mielettömästi! Melkein hyperventiloin, mutta onneks toi ukkokulta on aina niin rauhallinen ja kannustava :Heartred.
Noh, siellähän se miniMe heilui ja syke oli selkeä :). Gyne ultras ja mittaili pitkään ja hartaasti. Otettiin myös DVD:lle todistusaineistoa, eli saadaan kotonakin ihmetellä tätä pientä, mutta niin suurta ihmettä.
Tänään menkkojen mukaan 9+3, mutta mittojen mukaan 9+6. LA olisi siis 13.2. sen mukaan ja se laitettiin nyt myös neuvolakorttiin, jonka sain valmiiks mukaan ens viikon ekaa neuvolakäyntiä varten :).
 
tänään oltiin np-ultrassa. kaikki oli kunnosa ja pikkuinen hieman vajaa 50mm siellä köllötteli :angel8 vastasi viikoja 11+5, mutta mitään ei siirrytty,ku heittoa ei ollut ku 2päivää. eli nyt elellään 11+3 eli sunnuntaina olisi se maaginen 12 raja :cool05. rakenne ultra aika saatiin, se ois sitten 1.10. rohkeen kahen kuukauden päästä :hug007
 
Meillä oli tänään kauan odotettu np-ultra, jossa meidän "Pikkaraisella" kaikki kunnossa :Heartred Itku tuli sekä lääkärillä että ultran jälkeen, niin hirveä jännitys ja odotus tässä on ollut ja aikaisemmat kokemukset liian tuoreessa muistissa. Meidän ensimmäinen yritys kun päättyi helmikuussa RV20 vakavien rakennepoikkeamien takia. Nyt kun tietää mitä kaikkea voi mennä vikaan, huolehtii ihan liikaa vaikka uusiutumisriskiä ei olekaan. Tätä ei täysin vielä tajuakaan, eka kerta kun äitiyspolilta päästään lähtemään hyvien uutisten kanssa...

Meillä seuraava, ns. ylimääräinen ultra onkin sitten jo 2.9 eli 5 viikon päästä, ja ensi viikolla tulee seulontatulokset. Toivottavasti tulee sitten taas lisää hyviä uutisia. On se ihanaa nähdä oma pikkuinen, vaikka meillä tämä jännitys vähän kokemusta varjostaakin. Meillä Pikkkarainen liikkui aluksi niin paljon ettei mittojen ottamisesta meinannut tulla mitään :) Koko 59 ja risat, vastaa viikkoja 12.3 eli pari päivää etukenossa kuten arvasinkin. LA edelleen 10.2

Toivon teille kaikille muillekin ihania ultrakokemuksia!
 
Meillä oli tänään vihdoin se ar-ultra. Tosin hoitaja totesi heti, että kannattaa parin viikon päästä katsoa uudestaan, kun siinä naistentautien polilla katsotun ultran mukaan olikin niin vähän viikkoja... Mutta kurkattiin silti Bumbaa, että isikin näki ekaa kertaa ihan oikeasti, että siellä joku on. On se kyllä ihan uskomatonta nähdä se pieni möykky siinä ruudulla ja sydänäänetkin kuultiin nyt ekaa kertaa. Olin jotenkin niin ihmeissäni, ettei edes itku tullut.. :D
Ja ekasta mittauksen perusteella hoitaja totesi, että kyllä näyttää pitävän tuo 10+3 paikkaansa, mutta siinä useemman mittauksen tehtyä sanoi, että jopa 11 viikkoa antais.. Mutta näillämain kuitenkin. Ja kahden viikon päästä uus ultra, sitten pitäs jo olla sen verran kokoa Bumballa, että nähdään tarkemmin... :Heartred
 
Vihdoinkin on np-ultra ohi ja hyvinkin onnellisesti :Heartred. Olin eilisen illan ja tän aamun kiree kun viulun kieli, voi mies parka!
Siellä se miniMe pötkötti ja voi hyvin. Kaikki mitat niin kun pitää ja niskaturvotus 0.53. Myöskään verikokeissa ei mitään poikkeavaa :). Koko vastasi nyt 11+6, kun edellisen ultran perusteella nyt on 11+5. 12 viikkoa on ihan just täynnä!!!
Meillä rakenneultra 7.10. :).
En lähde tota tickeriä edelleenkään muuttamaan, mutta lasken kyllä niin, että torstaina tulee 12 viikkoa täyteen :Heartred.
 
Minäkin rohkenen liittyä tänne. Pelon sekaisin tuntein kyllä. Ar ultran mukaan tänään ois 10+0. Yks km takana keväältä, eikä mieli ole saanut rauhaa tässä raskaudessa. Eikä ar ultraaja paljon rauhoittanut mun mieltä kun sanoi että "sikiö näyttäis olevan vain 7+2 (oletus kuukautisten mukaan oli 8+4), ja kyllä mä tässä näkisin sydämensykkeen" Lähinnä toi "näyttäis" ja "näkisin" huolestuttaa...
 
Onnittelut kaikille hyvistä ultra kuulumisista!

Iines, ymmärrän niin hyvin tuon pelon, ja itsellä se varmasti jatkuu tuonne rakenneultraan, toki olo on nyt jo vähän helpottunut. On kovin henkilökohtaista miten ultraajat/lääkärit asian ilmaisevat, voi olla vain tapa sano asioita noin -isi muodossa, ajattelematta ollenkaan miltä se voi kuulostaa. Sitten osa on hyvinkin ns. tunneälyisiä ja ottavat vanhemmat eri tavalla huomioon. Meilläkin vaikka kaikki oli hyvin np-ultrassa, lääkäri puhui koko ajan että sen mitä nyt hän pystyy näkemään, niin näyttää hyvältä jne. jättäen varaa sillä että voihan olla että myöhemmin vielä jotain löytyy. Mutta niinhän se menee, joka kerta vähän enemmän varmuutta ja vähemmän pelkoa, yksi etappi kerrallaan. Tsemppiä!
 
meillä on eka ultra nyt perjantaina! Viikkoja sillon 13+4 aika myöhään sain ajan mikä johtuu että raskaus selvis mulle myöhään ja keskusneuvola missä ultra tehään muutti nytten toiseen paikkaan! yhessä ultrassa olen tosin käynyt reiut kaksi viikkoa sitten, missä katsottiin se kierukka! Siellä myös yksi sintti oli ja potkiskeli, itse en sitä vaan nähny ku ruutu oli käännetty pois päin :sad001 Joten tosi epätodellinen olo mulla on kun oireita ei ole ja itse en sitä sinttiä vielä ole nähnyt (mies kyllä näki) joten perjantai silti jännittää vähäsen!
 
Ihanan moni saanut hyviä uutisia ultrassa! :) Mulla viikkoja nyt 10+5 ja tänään kävin ylimääräisellä tarkastuksella kovien alavatsa kipujen takia. On ultrattu jo aikaisemminkin vk:lla 8+3, jolloin näin jo vahvan sykkeen. Tänäänkin kaikki oli pikkuisellamme hyvin, kovasti huitoi ja potki, sekä sykekkin kuului selkeästi! :Heartred Vatsakipujen syytä ei löytynyt, mutta voisin itse veikata että olivat stressin ja pelon aiheuttamia.. Kolme keskenmenoa takana, niin ei kovin luottavaisin mielin pysty olemaan. :/ Tämän päiväinen ultra kyllä sai taas kertaalleen huokaamaan helpotuksesta että kaikki on hyvin. :) Mulla on np-ultra 12pv8, en malta odottaa..


JMH: ihanaa nähdä sut täällä! :) ollaan jonkinverran kirjoteltu tuolla toisella puolella. Mulla oi silloin tunnuksena mintsM, joka jostain syystä lakkas toimimasta.
 
  • Tykkään
Reaktiot: JMH
Täällä myös tänään ultrassa käyty ja siellähän se pikkuinen oli ja heilutteli :). Sydän sykki kovasti ja raajat olivat paikoillaan. Laskettu aika on nyt 9.2. joten samaa kuin neuvolassa laskettiin. Helpottunut olo, kun ensimmäisen kerran näki oikeasti elämää sisällään!
 
Liityn ar-ultrassa käyneisiin. Kaikki uutiset olivat hyviä, kaikki näyttäisi olevan tässä vaiheessa niinkuin pitääkin. Hooray! Seuraavia ultria odotellessa.
 
Eilen käytiin np-ultrassa ja seulat oli negatiiviset ja kaikki hyvin :)
Kokoa oli 5,86 vastaten 12+3 kun viikkoja ultratessa 12+1 neuvolan laskujen mukaan. La:ta ei lähdetty muuttamaan parin päivän heiton takia.
Hyviä ja suht selkeitä kuvia saatiin, yhdessä vauvan päässä näkyy selkeä sydän, joten työnimeksi muodostui Hertta♥
Aivothan ne on, mutta sattui kuvakulma niin, että muodostavat sydämen :)
Saisinkohan kuvan tähän liitettyä. vähän sameampi on nyt tässä kuin oikeasti, mutta kai jotain selvää saa :)
Hertta.JPG
 
Voisi itsekkin hieman päivittää kuulumisia eikä ainoastaan lueskella muiden :)
Elikkäs meilläkin yli viikko sitten olleessa np-ultrassa kaikki oli hyvin, kovasti jalat ja kädet vispasi pienellä :D
Onhan siitä iloinen että kaikki hyvin ainakin tähän asti, mutta iloita en vain yksinkertaisesti juurikaan osaa viime kertaisen keskenmenon takia :/ Sitä vain kokoajan odottaa et koska tääkin menee pieleen...Lääkäri kyllä kovasti kehotti nauttimaan raskaudestaan ja se, että viimekertaisen keskenmenon (kalvokiinnitteinen napanuora) syyn uusimisen riski on häviävän pieni.
Toivottavasti tää fiilis alkais jo parantumaan, kyllästyttää kyllä aikas kovasti tää negatiivisuus :)
Nyt rv 13+2
 
Riiks: Tuon pelon kanssa eläminen on ihan kamalaa.. :sad001 Raskaus kumminkin kun on niin toivottu juttu, niin tottakai haluaisi nauttia joka hetkestä. Itse kamppailen saman ongelman kanssa. Mutta pidetään peukut pystyssä, että tällä kertaa kaikki menisi hyvin ja yritetään jättää pelko taka-alalle! :)
 
Onpa ollut ihania ultrauutisia monella!

Ensimmäinen ultra takana ja siellä se ihanuus köllötteli hyvissä voimin :Heartred Laskettu päivä muuttui kolme päivää aiemmaksi eli 12.2., mikä oli itselleni yllätys. Ajattelin, että olisi muuttunut muutaman päivän myöhemmäksi. Seuraava ultra eli rakenneultra onkin sitten 27.9.
 
Np-ultrassa käytiin tänään ja ihana pikkuinen nähtiin :Heartred Kaikki hienosti ja lasketuks ajaks tulikin ystävänpäivä 14.2. :Heartred Rakenneultra on meillä lokakuulla, 2.10. :)

Ja Onnea vielä kaikille ihanista ultrauutisista!
 
Takaisin
Top