Täällä käyty tiistaina ultrassa! Nukuin edellisenä yönä 2h ja olin siksi ihan jotenkin sumussa koko ajan. Siinä kun sit makasin ja alettiin ultrata iski äkkiä oikea kauhupaniikki että mitäköhän kamalaa sieltä löytyy. Ja vaikka ne veriseulathan vasta määrittelee yhdessä sen niskaturvotuksen kanssa et onko tarvetta jatkotutkimuksiin, rupesin silti kelaileen ihan pakkomielteisesti että mikäköhän se turvotus sitten on. Anyway, pikkuinen oli hengissä ja kaikki tärkeä löytyi! Pienen pieni sydän jumpsutti ja vauveli liikuskeli ja vilkutteli somasti ("apua, liikkuuko se nyt ihan tarpeeksi?? Siis sydän lyö? Lyökö tarpeeksi nopeasti"- mitenniin hysteerinen äiti??). Pituutta oli yhteensä sellaset 11cm, päästä peppuun 6,9cm, vastasi ihan täsmälleen viikkoja. Sitten tuli se kuuluisa niskaturvotus ja sitä on tällä veitikalla 2,3mm. Tämän tätsyn mukaan riskiraja on 2,5 näillä viikoilla ja päivillä. Hetihän mä sitten kehitin siitä draaman siinä... No, nyt oon levänny, syönyt ja nukkunut hyvin ja katsellut niitä kolmea pientä kuvaa missä mielestäni niin täydellinen pieni ihminen poseeraa edestä ja sivulta. Ja nenä on, oikein hieno nenä (kun Halaus kertoi kätilön sanoneen että nenäluun pitäis näkyä!!) Veriseulat otettiin siellä samalla. Sanoivat että soittelevat jos jotakin löytyy. Siinä otettiin vaikka kuin monta näytettä, toxoplasmoosit (vai mikä nyt olikaan) ja sen sellaset. Oon kyl niin toivoton ootteleen et onko ollut ja mitä ja soittaako ne vai eikö että ehkä pirauttelen sinne ite tiistaina kun on tasan viikko kulunut. Onnea kaikille hyvistä ultrauutisista! <3