Ultrakuulumisia & kuvia 1-20vko

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sanna77
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Piiku82: Mä soitin kättärille neuvontaa ja ne yhdisti mut sielt äitiyspolille, soita ihmees sinne, ne nimittäi antaa iha viime tippaa ajat! Tosi ärsyttävää et pitää noin kaua venaa aikoi, kyllä täytyy pystyy pikkasen suunnittelee etukätee

Niin ja sit noista tessiin liittyvist jutuista. Mähän en ole edes töissä, paitsi tasan sne yhden viikon ku on se ultra :D Mutta mun piti sen takia saada ajois tietää koska se utlra on ku ei saa lapsia ottaa mukaan niin miehen täytyy järkkää se vapaaks et voi kattoo adaa sen aikaa ku oon ultrassa.

Kaupan tes:ssä lukee myös, että raskaudenajan lääkäri- ja neuvolakäynnit kuuluu työaikaan. Mä en siksi aio selittää töissä mitään omista menoistani vaan sanon vaan että mulla on lekuri tai jotain, niin pystyn käymään työajalla. Onhan se hanurista, että joutuu käymään "lääkärillä" aika usein, mutta mitäpä sille voi. Muutaman viikon päästä kuitenkin kerron töissä. Se onkin asia erikseen, mitä sen jälkeen tapahtuu, kun tosiaan tämä koeaikakin on vielä aika pitkään voimassa.

Tiistaina olis np-ultra ja jännittää hieman. Että onkohan se vielä hengissä ja onko sitä turvotusta liikaa. 

Mulla on kans huomenna, tiistaina, se np-ultra ja jännittää niin hirveesti.
Mulla vaan on sellainen tunne, ettei kaikki olisi hyvin...

Ultra tänään puoli kolmelta.
Keskittyminen työntekoon täysin hukassa... :(

Halaus 11+5.

Älkää jännitäkö! Vaikka mä ite tiedän sen että sitä jännittää jos jännittää. Mutta mä uskon, että teillä kaikilla menee ultrat ja muut hyvin :) Tosin mua jännittää teidän puolesta! TSEMPPIÄ KAIKILLE! :)

ei hel***ti. pakko vuodattaa... kävin np-ultrassa ja niskaturvotus oli 1,3 eli ihan normaali, mut ne oli jotenki sössineet mun labrojen kanssa niin, et niitä ei näkynyt ollenkaan koneella ja riskilukua ei saatu laskettua :'( oon ihan murheen murtamana kun muutenkin saanut jännittää kko raskautta ja sit pahoinvointia ja kaikki. tuntuu et kaikki menee pieleen :(

vitsukka, voin kuvitella kun mulle kävi kans samalaine juttu viime vuonna! Eiks ne ois voinu soittaa johki ja kysyy niitä tuloksia? Vai ilmottaako ne nyt jälkeen päin? Oliko kiakki muuten ok?

pikkus: luultavasti niitä ei kuulemma saada mistään, vissiin labran moka :(
tosi kiva juttu kun ei tätä voi uudelleen tehdä. Vauveli näytti voivan hyvin ja rakenteitakin näkyi jo kivasti, mut epävarma olo jäi, varsinkin kun esikoisesta se niskaturvotus oli jotain 0,9. mut kait se pitää vaan luottaa et kaikki ok.. ainakin se ultraaja sanoi että toi turvotus on ihan normaali ja kaikki rakenteet mitä vois ajatella(ja mitä täössä vaiheessa näkyi) et johonkin down-syndroomaan liittyis (esim nenäluu jne) oli normaaleja.

äh. taidan mennä jossain vaiheessa siihen 4D-ultraan jos mies suostuu sponssaamaan, näkis vähän tarkemmin rakenteet ja piirteet(ettei olis mitää poikkeavaa). vaikka sit toisaalta eihän sekään mikään 100% ole, parilla kaverin kaverilla tullut kehitysvammainen lapsi, vaikkei edes 4D:ssa huomattu poikkeavaa.

tuntuu et kaikki menee vähän vaikeemman kautta....

Vitsukka, No toivotaan että saisit jostakin mielerauhan asialle :) ja kuitenkin kaikki vaikutti hyvältä niin ajatellaan positiivisesti. On se kyllä ihan perseestä jos moka johtuu muusta kuin itsestään :(

Vitsukka: Se niskaturvokkeen raja menee 3millissä, eli tuskin on mitään, kun on kerta ollut reilu 1mm se turvoke ja nenäluukin näkyy.. Mulla edellisessä raskaudessa (joka keskeytettiin) niskaturvoketta oli vauvalla 5,5mm ja se oli hälyyttävää. Esikoiselta nt 1,2mm eli ihan normaali :). Ja mulle ainaski sanottii sillo sieltä labrasta että JOS riskiluku näyttää "pahalta", niin soittavat erikseen, muuten vastauksen kuulee neukussa :)

Tai siis en tarkota sitä, että ei mitään vois olla, mutta ei tuo mitenkään tosi hälyyttävää ainakaan oo :)

Piiku82: Just, tosi kiva ku tollee mogailevat! Onneks soitit sinne ja pääset samal kertaa käymää sin ultras, ei tarvii sit useampaan kertaa ravaa sielä :) Tsemppiä ultraan ! :)

Heips kaikille! 

Taas vierähtänyt muutama viikko kun ei ole päässyt mitään kirjoittelemaan.

Tänään oli sitten se kauan odotettu ja pelätty np-ultra. Kaikki meni kuitenkin paremmin kuin osasin odottaa. Pikkuisella kaikki hyvin<3 Siellä se 57mm pikku kaveri heilutteli vimmatusti käsiään ja jalkojaan. Sitä onnellisuuden tunnetta ei voi kyllä sanoin kuvailla. Oli se jotain niin uskomatonta. Ennen tätä np-ultraahan me kävimme kahdessa ultrassa (yksityisellä, Femedassa) rv 6+3 ja rv 9+5. Silloin jo lääkäri sanoi, että pikkuinen kasvaa aivan oppikirjan mukaan. Silti pelkäsin tätä np-ultraa todella paljon. Onneksi mies oli mukana ja rauhoitteli kokoajan. Kyllä siinä on ihana mies kun jaksaa kuunnella mun panikointeja :)<3

Täällä pahoinvointi ja raju oksentelu jatkuu edelleen eikä loppua näy... No mutta kyllä tämän jaksaa kun tietää mitä palkinnoksi saa :)

anna-helenajoannanRouva Nappulamerihevonenpisku - Onnittelut kaikille tasapuolisesti hyvistä ultrauutisista! :)

heini90 - voimahali sinne<3 kyllä siellä nyt koetellaan. 

lumumba - meillä tehtiin tuo np-ultra päältä, kaksi edellistä alateitse.

Huuhkaja - mulla ainakin nuo neuvola ja lääkärikäynnit on palkallista aikaa, jos siis työpäivän aikana joutuu käymään.

Halaus - miten siellä meni tuo ultra? Täällä jännitetään sun puolesta, että kuinkas vilkas kaveri siellä oikeen on näkynyt :)

vitsukka830 - pahoittelut, että labra oli sössinyt sun näytteiden kanssa jotenkin :S

Ultrakuulumisia!

Käytiin eilen ultrassa, viikkoja piti olla 11+5 mutta ollaan selkeästi pidemmällä. Pituutta oli ainaki 5,55 cm, sai toisella mittauksella 5,86 cm jolloin oltaisiin viikkoa pidemmällä. Mittaaminen oli vaikeaa koska pikkuinen liikkui ihan mielettömästi. Mutta mennään nyt tuolla 5,55 mitalla joka antaa viikoiksi 12+2, laskettua aikaa ei kuitenkaan muutettu eikä muuteta.

Niskaturvotus oli 1,2 joka on normaali, verikokeiden tulokset tulevat ensi viikolla. Kätilön mukaan kaikki siis normaalisti, aivot, kädet, jalat, munuaiset, selkäranka ja nenä. Tuo nenä on kuulemma tärkeä että se näkyisi (3/4 down-lapsella nenäluu ei näy nt-ultrassa).

Jännitin ultraa kamalasti, mutta kun hyppäsin pöydälle tutkittavaksi, kaikki jännitys katosi samantien. Jos verikokeissa on jotain pielessä on se jotenkin helpompi hyväksyä, nyt kun näki tuon pienen ihmisen (ja se todellakin näyttää ihan ihmiseltä!)

Tsemppiä teille kaikille muillekin ultraan ja onneksi olkoon niille jotka ovat saaneet hyviä uutisia

Ohessa vielä kuva, joka hieman epäselvä (kiitos huonon kamerakännykän)

joo kummatkin ovat omissa pusseissa tänään kuulu sydän äänetkin neuvolassa ens viikolla 2.10 lääkäri aika koks kyl on jännää oottaa kaksosia

Tänään oli se np-ultra.
Olin ihan paineessa koko aamun ja jalat vatkas odotushuoneessa.
Kaikki kuitenkin hyvin!
Niskaturvotusta oli 1,1 ja kontrollikäynnin sain marraskuulle.
Kaveri liikkui masussa ensin aika villisti, mutta sitten saatiin vähän taputella
masua, että oltais saatu se vaihtamaan asentoa.
Sydänkin siellä sykki oikein komeesti. aivopuoliskot, munuaiset ja vatsalaukku saatiin
hyvin näkymään, sekä pienet sormet myös.
Pituutta oli 7,7cm. Laskettuaika pidettiin samana, eli 7.4.2013

Meilläkin oli eilen se kauan odotettu ultra ja kaikki oli hyvin pikkuisella! :) Ainoo mikä itseään mietityttää on se et vas. puoleisessa kohdussa on joku luumun kokoinen möykky mistä ei vieläkään osattu sanoa mikä se on.. Todennäköisesti ei mikään kummoinen koska tänään sain kutsun seuraavaan ultraan joka on normaalisti sit se rakenneultra maraskuussa.. Esikoista odottaessa ei kyl ollut mitään vastaavaa ja esikoinenhan oli silloin juuri vasemman puoleisessa kohdussa mut uus tulokas onkin sit nyt oikealla.. emoticon

Täältä myös hyviä uutisia!
Jännitys ja pelotus alkoi vasta aamulla ja kaiken lisäksi jouduin mennä ultraan yksin, koska miehellä on töissä niin kiire. Jäi kyllä aika paljosta paitsi.
Pikkuisella on kaikki hyvin ja koko vastasi viikkoja. Niskaturvotusta vain 0,7 mm, onneksi.
Olen niin onnellinen tuosta rakkaasta rusinasta! Kovasti hän oli unelias ja piti heilua ja tehdä temppuja, että vähän liikkuisi.
Kätilö ainakin sanoi kaiken olevan normaalisti mutta tokihan mun mieleni on alkanut kaikkea jo kuvittelemaan. Josko nyt kuitenkin hetken voisi olla huoleton ja nautti raskaudesta ja siitä ihmeestä, että minun ja mieheni aikaansaannos kasvaa mun masussa! On se ihmeellistä.

Tässä vielä kuvaa..

Ihana lukea kaikkien hyviä ultrakuulumisia ja varsinkin katsoa kuvia ! Itsellä np-ultra 12.10. Tänään tuli kutsu postissa. Onnea vielä tasapuolisesti kaikille !

Takaisin