Ultrakuulumiset

Vatsan päältä ensisijaisesti, sit jos jostain syystä ei näy tarpeeks hyvin niin alakautta. Tai ainakin näin Tampereella. Esikoisesta ultrattiin molemmin tavoin, tänään tästä kuopuksesta vaan vatsan päältä kun näkymät oli hyvät

Millaisia niskaturvotuslukuja olette saaneet milläkin viikolla? En yhtään muista mitä aikaisemmissa raskauksissa on ollut.. ystävän kanssa oli juttua, ja hän oli huolissaan kun turvotus oli ollut 2,1mm, vaikka normaalin rajoissa sekin eikä verikokeidenkaan perusteella ollut suurentunutta riskiä.

Millaisia niskaturvotuslukuja olette saaneet milläkin viikolla? En yhtään muista mitä aikaisemmissa raskauksissa on ollut.. ystävän kanssa oli juttua, ja hän oli huolissaan kun turvotus oli ollut 2,1mm, vaikka normaalin rajoissa sekin eikä verikokeidenkaan perusteella ollut suurentunutta riskiä.

Mulla maanantaina rv 12+2 (ultran mukaan sikiö vastas kokoa 12+5), niskaturvotus 1,6. Sanoivat et kaikki alle kolme on normaalia, en olis tosta kahdesta yhtään huolissaan. :)

Postissa tuli aika np-ultraan. 16.12. vasta.. kamalan pitkä aika vielä odotella.. sillon olis menos sitte neuvolan laskurin mukaan 13+1.

Kävin np-ultrassa 11+6 ja turvotus oli 0,7. Nyt on rv 13+0. Näin pienen myös toissapäivänä ultrassa. Kaikki oli niin kuin pitääkin, mutta silti kamala huoli koko ajan. Olisi kiva päästä nauttimaankin tästä raskaudesta.

Kävin np-ultrassa 11+6 ja turvotus oli 0,7. Nyt on rv 13+0. Näin pienen myös toissapäivänä ultrassa. Kaikki oli niin kuin pitääkin, mutta silti kamala huoli koko ajan. Olisi kiva päästä nauttimaankin tästä raskaudesta.

Mulla tämä sama, jatkuva huoli. :( Ei millään uskalla nauttia raskaudesta vaikka kaikki on koko ajan ollut tosi hyvin. Kovasti yritän rentoutua ja muistaa ettei murehtiminen mitään auta tai estä.

Mulla oli ultra 11+1 (neuvolan mukaan ois ollu 12), tehtiin vatsan päältä ja turvotusta oli 0,8. Ja ei ollu kohonnutta riskiä, mitään lukuja en saanu postissa tulleessa kirjeessä.

Eka ultra 11+4 niskaturvotus 0.7. Sitten oli s-pappa (4700) ja s-hcg-b-v (176)viitearvot molemmat hyvin korkeat jotka hyvät yleensä. Näistä sitten iän lisäksi mom pisteet eli ei kohonnutta riskiä.
Täällä puhutaan kovasti huolesta. Se on ihan itsestä kiinni kuinka raskauden aikana murehtii kaikkea kuinka voi sitä ja sitä sattua.
Toivotan huolivapaata raskautta!

Onko täällä ketään muuta joka käy vaan ultrassa eikä halua noita riskilukuja tietää? Mä en itse ikinä pystyisi raskautta keskeyttämään vaikka olisi mikä,joten en koe tarpeelliseksi tietää niitä riskilukuja tms. Viime raskaudessa ei myöskään haluttu niitä tietää, ultrassa vaan todettiin että kaikki näyttää siltä kun pitää. Nyt tästä vauvasta np-ultra 20.12.

Onko täällä ketään muuta joka käy vaan ultrassa eikä halua noita riskilukuja tietää? Mä en itse ikinä pystyisi raskautta keskeyttämään vaikka olisi mikä,joten en koe tarpeelliseksi tietää niitä riskilukuja tms. Viime raskaudessa ei myöskään haluttu niitä tietää, ultrassa vaan todettiin että kaikki näyttää siltä kun pitää. Nyt tästä vauvasta np-ultra 20.12.

Me mietittiin tota kans pitkään mut mies oli enemmän sitä mieltä et parempi tietää jos on jotain häiriötä niin päätettiin sit ne seulonnat ottaa myös. En oo itse edes miettinyt et mitä jos jotain ilmenisi, tilanne kerrallaan.

Aika jännä et laskettua muutetaan päivällä! Yleensähän sitä rukataan vaan jos on joku 5 päivää eroa :o

Me haluttiin seulonnat. Ihan siksikin että tietää varautua jos jotain on. En mäkään keskeytykseen pystyisi ihan heppoisin perustein, mutta sitten jos näkyisi selkeästi jotain että vauva ei kykenisi selviämään, niin joutuis miettimään uudestaan :/

Takaisin