Ultrakuulumiset

Tänään oli np-ultra. Pieni viuhtoi vimmatusti menemään siellä. Kädet ja jalat vispasi hurjaa vauhtia. Sitten hän peitti kasvot käsillään ja pian nukahti.
Uskomattomalta se tuntui. Nähdä että siellä on oikeesti joku. Laskettu aika pysyi samana kun menkoista laskettu.
Kaikki oli näytti olevan hyvin pikkuisella js down riskiluku pienin mahdollinen.
Konkretisoitui tämä odotus ja pilkuhiljaa voi alkaa suunnitella tulevaa :)

Rone saako sen riskiluvun siis heti siellä ultrakäynnillä? Olen miettinyt sitä, että koska tässä oikeasti saa sen tuloksen.

Rone saako sen riskiluvun siis heti siellä ultrakäynnillä? Olen miettinyt sitä, että koska tässä oikeasti saa sen tuloksen.

Vähän riippuu paikasta kai. Kättäriltä ainakin aiemmin lähettivät kotiin muutama päivä ultran jälkeen. Oon tosin viimeksi käyny 2013 :D

Turussa Tyksissä kuulemma tulee kotiin postissa, soittavat kuulemma jos on jotain ihmeellistä. Näin sanoivat neuvolasta, en oo ite ollu viel

Juuu se kätilö tekee riskilaskennan samantien. Hän syöttää ohjelmaan ne etukäteen tehdyt verikoetulokset, ultrassa tehdyt sikiön mittaukset, sun iän ja tupakointitiedon. Ja tekee sitten laskennan ja kertoo sinulle ne tulokset.

Luin nyt vasta muiden vastaukset. Eli okei riipunee paikasta et mikä on heidän toimintatapansa. Musta oli hyvä saada ne siinä ja kuulla kun kätilö ne selitti auki. En itse siitä raportista tajuaisi mitään. Ehkä sen mukana saa selkokielisen selostuksen mikäli tulee postitse.
Itse kävin Tampereella Terveystalossa. Meidän neuvola on ulkoistanut ultrat sinne. Varattiin myös tammikuun loppupuolelle jo rakenneultra :)

Varhaisultrassa käyty tv 8+1, syke löytyi ja vauvanalku oikeassa paikassa. Np-ultra 28. päivä,melkein kaks viikkoa vielä... hirmu pitkä aika odottaa! Nyt mennään rv 10+6 <3

Tänään käyty np-ultrassa ja siellä se pieni vaan on ja potkunyrkkeilee.:Heartred Tämä oli meille jo neljäs ultra, joten kohta onkin jo kokonainen albumi kuvia pienestä.

Ainiin. Laskettu aika muutettiin 31.5. Tämä ei siis aivan pidä paikkaansa, vaan oikea LA on kesäkuun alussa. Jos siis lasketaan sen mukaan mitä ultrat ovat alusta asti näyttäneet. Merkkasivat sinne toukokuun lopun, koska tää raskaus alkoi heti keskenmenon jälkeen ja päättivät, että raskausviikot lasketaan keskenmenovuodosta. Kivahan se on päästä äippälomalle pari päivää aikaisemmin, mutta mutta. Noh, ei kai sen väliä. :) Tänne jään kuitenkin teijän joukkoon!

Pääsen vielä poikkeuksellisesti viikon päästä näkemään pienen, koska viime raskaudessa todettiin 5 cm kokoinen kysta vasemmassa munasarjassa. Tämä kontrolliaika varattiin elokuussa keskenmenon yhteydessä ja hoitaja vielä totesi tuolloin, että jos hyvin käy, niin päästään kontrollissa samalla katsomaan uutta vauvaa. Eipä tiennyt hoitaja, enkä kyllä minäkään tuolloin, kuinka oikeassa hän tulee olemaan. :D

Muokattu viimeksi:
Hei!
Kävin ekassa neuvolassa maanantaina ja kätilö siellä ultrasi. Raskauden keston määritys on ollut hankalaa, koska viimeksi oli km. Sieltähän löytyi pieneltä möykyltä sykkivä sydän! :) nyt vaan näytti vähän pienemmältä kuin olin kuvitellut ja LA näytti siirtyvän heinäkuun ekalle päivälle. Täytyy nyt kattoa sitte vielä, miltä näyttää parin viikon päästä ja päättää sitten, siirrynkö tuonne heinäkuisten puolelle. Olen vain teidän juttuihin jo niin kiintynyt, etten malttais vaihtaa :hilarious:

Fiorella & Möykky 7+4

Kiva kuulla hyviä ultrakuulumisia! :) Minun mielestä kenenkään ei tarvitse vaihtaa ryhmää siirtyi LA sitten toukokuun lopulle tai heinäkuun alkuun.. jos ei itse halua siis :) Itse ainakin olen aina liittynyt ryhmiin sen mukaan mikä on se alustava LA. Ja harva vauva edes syntyy juuri laskettuna aikana, vaan luulen että tähänkin ryhmään tulee sekä touko-, kesä- että heinävauvoja :p

Iik minullekkin tuli aika postissa Np-ultraan! 28.11. Ei onneksi pitkä aika mutta... Ei jaksaisi odottaaa :joyful: kivaa saada mieskin mukaan kun ei ollut kanssani ekassa ultrassa. Jostain syystä jännittää hirveästi että miten pienokainen voi ja onko kaikki hyvin, vaikka pahoinvointi ainakin sitä luokkaa että kaiken pitäisi olla kunnossa.

Mulla vielä viisi päivää nt-ultraan, vitsit että tuntuu päivät pitkiltä. Niin haluis päästä jo ipanan näkemään vaikka kotona voikin sykkeet kuunnella. <3 kiva kuulla hyvistä ultrakuulumisista!

Täällä käytiin eilen neuvolassa, rv10+2 (menkkojen mukaan 14+). Terkka yritti kuunnella sydänäänet ja koska ei löytänyt niitä, lähetti mut ultraan tälle aamulle. Saatiin iloisia uutisia, pikkutyyppi kasvaa mallikkaasti ja sydän lyö niin kuin pitää. :)

Olipa kiva kurkata mitä kohtuun kuuluu ❤️

Mulla vähän sama homma kuin sulla aplesiini. Menin tänään neuvolaan kun huoletti. Sydänääniä ei löytynyt pitkän tutkimuksen jälkeen. Ultrasivat sitten ja siellä se syke näkyi, tosin ääniä ei kuulunut sillä laitteella:Heartbigred kai se pitää vaan uskoa et kaik on hyvin. Vauva vaan osaa olla piilossa.

Rv. 11+5

Eikös se ihan normaalia ole et vielä ei välttämättä kuulu sykkeet mahan päältä? Itse koen olevani hirveän onnekas että löydän sykkeet kotidopplerilla selkeästi, kun dopplerin ohjeissakin lukee että rv12 alkaen kannattaa alkaa kuunnella ja vasta rv14 suurin osa varmuudella löytää sykkeet. Vaikka onhan se hyvä tietysti et ollaan tarkkana, Suomessa on mahtava neuvolajärjestelmä! Hyvä et teillä oli kaikki hyvin :)

Joo ei yleensä kuulema vielä tähän aikaan vatsan päältä kuulla, ultralla näkyi äänet ja kuului myös.

Mullakin huoletti alkuun, mutta eilen tunnostelin omaa vointia ja ajattelin, että ehkä kaikki on kuitenki hyvin. Jännitti aamullakin, mutta tosiaan hyvä näin. ❤️

Neuvolajärjestelmä on kyllä mahtava!

Meilläkin nt-ultra käytynä, kaikki näytti olevan hyvin. Niskaturvotus normaali ja kaikki näytti olevan mitä piti, siellä pikkutyyppi teki kuperkeikkaa ja huitoi, katsoi päinkin välillä <3 vähän pidempi kuin mitä viikot tähän asti mutta la säilyi samana. Riskitodennäköisyydet saadaan loppuviikosta kun täällä niitä ei heti lasketa. Helpottunut olo kyllä, jännitti kovasti

Takaisin