Ultrakuulumiset

Ihania ultrakuulumisia teillä! <3 Mulla on vielä neljä päivää jännitettävää. Varhaisultrassa käytiin ja neuvolassakin kuultiin sykkeet pari viikkoa sitten, mutta kyllä se vaan jännittää et onko siellä kaikki hyvin...

Täytyy kehua tässä TYKSin äitiyspolia, saatiin todella hyvää palvelua kahdelta ultraavalta kätilöltä, olivat tosi ystävällisiä ja empaattisia sekä asiantuntevia, lopuksi vielä rauhoittelivat että ei tarvitse pelästyä jos seula hälyyttää, useimmiten ei syytä huoleen. Huomioivat meidät yksilöinä ja saatiin katsella vauvaa aika kauan. Tuli tosi hyvä mieli ja todella sellainen olo et hyvissä käsissä ollaan <3

Mulla np-ultra ensviikolla... ei niin millään jaksais odottaa!

Liikkeitäkin odottelen tuntuviksi, ei mitään kutitteluja/kuplia/kalaneviä oo oikeissa kohdissa tuntunut. No ehkä jotain kumman tuntoista mikä ei selity mun vatsan toiminnalla, mutta ei vielä kunnon liikkeitä. Sen np-ultran jälkeen sitten saa alkaa niitä odotella ihan tosissaan. Esikoiselta tuntui muistaakseni 16vkolla ja kakkoselta 12vkon tietämillä.

Minä kuvasin pienen pätkän viime viikon ultrakäyntiä, on kuulkaa ihana video! ❤️

Nyt on np-ultra käyty! Olipa huojentavaa kuulla, että kaikki on hyvin :Heartred rakenneultran se kätilö varas mulle vasta tammikuun loppuun.. miten sinne asti nyt jaksaa odottaa :rolleyes: uskon kyllä, että aika menee nopeesti ku viikkoja mennään eteenpäin ja liikkeitä alkaa tuntumaan :)

Aamulla kans käyty np-ultrassa :) Kaikki oli hyvin. Kyllä oli rauhallinen kaveri verrattuna esikoiseen :D tää vaan imeskeli peukaloa ja sai kätilö tehdä vähän töitä et sai liikettä. Laskettu aika siirtyi viikolla eteenpäin, mutta tän tiesin itekin :)

Saako kaikki täällä heti tietää todennäköisyyslukemat nt-ultrasta? Turun seudulla tulee muutama pv viiveellä

Saako kaikki täällä heti tietää todennäköisyyslukemat nt-ultrasta? Turun seudulla tulee muutama pv viiveellä

Kättäriltä tulee viikon kuluessa kirje ja soittavat jos on jotain lisätutkimus tarpeita.

Tampereella saa tietää riskiluvut heti, jos on käyny ajoissa kokeissa :)

Oisko koko HUS-alueella sit sama.. Ite oon nenossa Naistenklinikalle. Tylsää odotella vielä viikko ultran jälkeen! Kuitenkin silloin on kaikki tarvittavat tiedot olemassa.

Oisko koko HUS-alueella sit sama.. Ite oon nenossa Naistenklinikalle. Tylsää odotella vielä viikko ultran jälkeen! Kuitenkin silloin on kaikki tarvittavat tiedot olemassa.

Koskee käsittääkseni koko HUS aluetta.

Sama asia. :) Nt käytetään ainakin kansainvälisesti ja tulee sanoista neck transparency (ultra sound) ja sit Suomessa niskaturvotus. Np taas niskapoimusta. Tai näin olen ajatellut. :)

mikä on np-ultra ja nt-ultra? Kyselee ensimmäistä lastaan odottava.

Niskaturvotus/niskapoimu-ultraääni. Alkuraskauden aikana tehtävä seulonta, jossa tutkitaan lapsen todennäköisyyttä saada mm. downin syndrooma. Äidin verikokeiden ja ultraäänen perusteella lasketaan todennäköisyyksiä. Ultraäänessä mitataan sikiön niskaturvotus, yli 3mm voi kertoa suurentuneesta riskistä kromosomihäiriöön. Nämä tutkimukset ja ultra on vapaaehtoisia

Hei onko joku käynyt Turussa Medisonarissa np-ultrassa? Meillä kunta ostaa sieltä palvelut ja itselläni ultra huomenna. Mietin, että ultraavatko sisäkautta vai vatsan päältä? :)

Hei onko joku käynyt Turussa Medisonarissa np-ultrassa? Meillä kunta ostaa sieltä palvelut ja itselläni ultra huomenna. Mietin, että ultraavatko sisäkautta vai vatsan päältä? :)

Heidän nettisivuillaan luki et yleensä vatsan päältä :) Kävin siellä varhaisultrassa, huippuhyvät laitteet ja palvelu!

Joo katsoin samaa ja sitä vähän ihmettelinkin kun yleensä tehdään kai sisäkautta, no mutta selviää huomenna! Jännää :)

Takaisin