Se sano et jotain 7+5-8 viikkojen väliin, näytti enemmän 8 viikkoselta mulla viikot nyt 7+6 niin aika hyvin täsmäs... Hitsi kun mä oon täällä ihan into pinkeenä! Meille taitaa oikeesti tulla vauva:)
Äippäx4 IHANAA! Vuodoista huolestuminen oli siis aiheetonta. Paljon onnea!! :)
Täälläkin takana ensimmäinen neuvola. Jännitys oli ihan mieletön mutta helpottui heti kun ultrassa katsottu pientä ja kaikki on hyvin. Reilu 2 cm heppusella kokoa ja viikkoja sai 8+6.
Tosi omituista ja epärealistista... Käsittämätön fiilis nähdä siinä ruudulla se pieni ihmisen alku jonka sydän löi, taimi liikehti myös kovasti.
Täytyy sanoa että en ole ikinä ollut näin onnellinen.
Hei mää haluan jakaa teiän kans meiän eilisen ultrakuvan. Haluaisin levittää tätä koko maailmalle, mutta sitä en luonnollisesti vihti tehä, mutta ehkä täällä ymmärretään
Pikkunen näyttää jo ihan ihimiseltä, ja mää vaan pelkään keskenmenoa. Miten siitäki pääsis yli...
Pennonen ihana[emoji173]️ hänen kädet ja kaikki näkyy jo niin selvästi:) millä viikolla sä menitkään?
Onnea:)
Tiedän kyl tunteen noista peloista, mä voin hengähtää lopullisesti vasta kun laps on sylissä, sitä ennen on vaan luotettava:) neuvolassa kannattaa ottaa herkästi puhetta peloista niin voivat tarjota paremmin apua! Esim ylimääräsiä käyntejä tms
11. viikko, eli kuva on 10+4.
Haluaisin päästää peloista irti ja nauttia raskaudesta, mutta toisina päivinä se on hirmu hankalaa. Eilen oli kyllä ihan mahtavat fiilikset ku sai nähä vauvvan
Muistelisin joskus lukeneeni/kuulleeni et jos vaavin sydän sykkii ja on oikeassa paikassa niin keskenmenoriski noilla viikoilla on jo mahdottoman pieni... Mua enää ei km pelota enemmän se meidän poikkeama riski kummittelee takaraivossa... Noh koitan olla ajattelematta ja luottaa että tää päättyy siihen että saan pikkusen syliin:)
Joskin, meidän ultrasta on aikaa, ja tulihan noista aikamoisen monimutkainen laskelma, kun ikä nostaa riskiä ja taas muut osiot laskee sitä. Ei auta, kuin odotella nt-ultraa..
Joo, eihän se riski enää iso oo. Ja pienenee koko ajan, kohta on eka kolmannes takana! On vaan niin pitkä ja kivinen tie lapsettomuuen kans että se painaa
Liikaa vaan lukenu lapsettomuusfoorumeilla myöhäsistä keskenmenoista yms. Mutta tää nyt ei oo oikia ketju ehkä jatkaa tästä aiheesta, koitan täällä positiivisen mielen yllä. Ja mukava keskittyä mahollisimman paljo iloisiin asioihin!
Eilen piti yhet itkut illalla itkeä, kun mies ilmoitti ettei pääse ultraan mukaan..
Aamulla kävin ultrassa ja siellähän se meiän Pikkunen heilutti käsiä ja jalkoja minkä kerkes, sykekin oli kohdallaan. Ihana helpotus! Lääkäri määräsi kumminkin seurantaultran 2-3vk päähän, jotta näkee kunnolla onko napanuoran juuressa tyrä vai näkyikö vain nyt kun vatsanpeitteet ei oo vielä kunnolla kehittyneet. Ei kuulemma vakavaa ja jos on tyrä niin täytyy miettiä lopussa tarkkaan miten synnytetään ja mielellään oysissa että lapselle tarjolla heti paras mahdollinen hoito. Odotetaan tuo pari viikkoa ja katsotaan kuinka käy
Meillä oli ultra 7+4,, alkio vastas kokoa.7+1, mutta lääkäri sano, että kokoa on alussa vaikea kunnolla mitata, niin ei tartte huolehtia. Np-ultra on 9.11, silloin on kierron mukaan 11+6.
Viipsukka, meillä oli tismalleen samat mitat! Mittaili eri kulmista ja sai 7+1 - 7+3 ja sanoi, että kiinnittymisen takia ei ihan tarkkaan osaa sanoa. Vähän jäi mietityttään mutta luin, että suurella osalla vastaavissa tilanteissa mitat on otettu kiinni nt-ultraan mennessä :)