Mullehan annettiin ohje että rakko täynnä ja sitten kun jalat ristissä sinne ultraan niin lääkäri käski ensin vessaan . Viikkoja oli 7+1 ja ultrattiin päältä. Otettiin mitta, sydän läpätti menemään ja äänetkin kuului. Se on niin paljon laitteesta kiinni, tuolla meidän tk:ssa sattui olemaan niin hyvä laite, että onnistui päältäkin. Nyt mennään pe neuvolaan ja puhetta oli että taas katsellaan. Siellä taas on heikompi ultra, mutta sitten mennään jo 10+1, joten pitäisi silläkin näkyä
Mä kävin reilu viikko sitten yksityisellä ultrassa ja siellä kätilö sanoi ultratesssa, ettei halua kuunnella sydänääniä kun sitä on jonkin verran tutkittu että alkio ei välttämättä pidä siitä? Alakautta ultrasi siis ja kaikki oli ok.
Siis täh? Ei tykkää et kuunnellaan? Siis tota, eihän se nyt niin voi olla kun 1 se ei vielä ees kuule mitään ja 2 entäs sitten neuvolat kun meillä ainakin koko laite jympyttää niin kovaa et sen kuulee käytävällekin... Eli en oo koskaan kuullukaan että masukki ei tykkää kuulla omaa sydämen sykettään niin ja miettikääs minkälainen pauhu tuolla masussa on, kun se kuulee äidin verenkierron, sydämen sykkeen ja suoliston möyryämisen! Tais olla ultraaja jolla oli ongelmia sen sykkeen kuuntelemisen kanssa
Äippäx4 mäkin vähän pyörittelin silmiä ja mietin että täh, mut selitti tän asian mulle sillai et se laitteen kuuntelutoiminto itsessään vaikuttais jotenkin alkion sykkeeseen tai jotain? Tuskin oli kyse haluumisesta tai sellasesta tykkäämisestä hehe :D Mut joo, eka kerta ku tollasen jutun kuulin. :D
Meillekin tuli kutsu ultraan, 2.11 ja 27.12. np osuu äitini syntymäpäivälle niin jos kaikki on hyvin saa mummi kortin jossa meidän esikoisella on t-paita tai lappu kädessä missä lukee "minusta tulee isoveli"
Nyt tajusin et 2.11 mä oon jo 13+2 torstaina on esikoisen 3v neuvola samalle tädille, pitää kysyä jos tuo aika on ok.. mille viikoille teidän np-ultrat on ollut/varattu?
Mulla ultra on 4.11 eli rv 13+2.
Lapussa luki että ultra aikavälillä 11 - 13 + 6. Toisaalta kun menee noilla viikoilla niin sikiökin on isompi ja siellä näkyy rakenteita paremmin..esikoisesta käytiin jo rv 11, ja koko vastasi jtn 10+. Kätilö päivitteli että on vaikea mitata tarvittavia kun sikiö pieni.
Elikkäs ultrasta kotiuduttu ja masusta löyty viikkojaan vastaava pikku katkarapu oon niin onnellinen:) nyt voi hetkeksi huokaista ja jäädä odottamaan nt-ultraa
Meidän pikku "rapu" on niiden ruksien välissä
Mahtavaa Äippä x4! Onnea :) Saitteko tarkat mitat? Meillä oli hieman epäselvyyttä välillä 7+1 - 7+3, mikä hieman hämää mutta ilmeisesti kiinnittymisen takia vaikea mitata ihan tarkkaan.