Ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pakko puuttua keskusteluun, vaikka en ole raskaana enkä semmoista enää toivokkaan, lapsia kun on jo hyvä määrä :) Mutta tykkään niin lukea muiden ihania ultrakuulumisia, minulle tulee niin hyvä mieli kun ihania asioita tapahtuu :)

[VIESTIÄ SIISTITTY! Pysytäänhän asiallisella linjalla. :) t. ylläpito /Miramaria]

Last edited by a moderator:
Mullakin on huomenna, lääkärin määräyksestä eikä niinkään omasta valinnasta ja mua jännittää ihan hirveästi, että mitä siellä näkyy, kun viikot ovat varmaan liian aikaiset vielä oikein millekään järkevälle. Nimenomaan pelkään, että ultra vaan herättää turhaa huolta, jos sydämen syke ei esimerkiks vielä näy. Mutta lääkäri määräsi siis ultran ajoittaisten kovien vatsa- ja selkäkipujen takia, ei sanonut syytä, mutta itse päättelin, että varmaan haluaa sulkea KUn mahdollisuuden pois. Huomenna on vasta 6+3.

Jopas sai kiukun aikaan parempi jättää omaan arvoonsa.. harmittaa vaan että taitaa olla ensimmäinen kerta kun joku saa oikeasti monenki kiukkusesksi.. :mad:
Kärhö toivotaa parasta onhan toi aikaseen mut täälä syke näkyi 6+1 :) ja joku kirjotti että 5+6? Jos en väärin muista mutta mahollisuushan vielä on ettei näy

Täällä myös syke näkyi jo 6+1 :Heartred (kävin siis jo viime perjantaina varhaisultrassa yksityisellä)
Vaikka toki keskenmenoa vielä pelkäänkin, niin olihan se nyt ihana kokemus, kun se pieni sydän siinä näytöllä vilkkui :love2
Edellisestä raskaudesta en sitä vielä ehtinyt kokemaan, joten nyt ollaan ainakin yhtä kokemusta rikkaampana :p

Minä kävin ar-ultrassa tarkistuttamassa viikot ja tilanteen. Edellisessä raskaudesta saimme identtiset kaksoset niin tiedon kyytiläisten määrästä, oman mielenrauhan vuoksi. Onneksi kävin :)
Tsemppiä kaikille ultraan!

Eilisen ar-ultran kuulumiset: sydämen pompotukset kuuluivat, tyyppi on siellä missä pitääkin ja kehitys vastasi viikkoja. Tänään kasassa 8+0. Oli kyllä ihanaa kuulla ne sydänäänet, tässä ollaan melkein 2,5 vuotta yritetty ja eilen realisoitui tosissaan se että tässä ollaan raskaana vaikka oireitakin on kiitettävästi ollut :Heartred Tsemppiä kaikille ultriin, kiva lukea teidän kuulumisia!

Mä nyt edelleen vähän ihmettelen, että mikä ultra mulle varattiin ensi maanantaiksi. Silloin on vasta 8+3, ja mitään syytä ar-ultraan mulla ei mielestäni ole. Ymmärsin, että se lääkäri on sama, joka määräsi mulle sen kilpirauhaslääkityksen, mutta kontrollilabrat mulla otetaan vasta viikon päästä tuosta lääkäriajasta. Ehkä se haluaa tarkistaa, että kaikki on kunnossa, kun lääkitys aloitettiin niin myöhään? Eipä siinä, ihana päästä sinne, jos sitä vihdoin oikeasti uskoisi saavansa lapsen. On ollut jostain syystä hiukan epäuskoinen ja pahaenteinen olo, että ei tämä vaan voi mennä loppuun asti.

Tänään heti aamutuimaan päästiin ihastelemaan pientä. Ikää oli 6+6 eli viikko vähemmän mitä arveltiin ja syke löytyi. Nyt jotenki niin rauhallinen ja onnellinen olo! Olisiko tämä se raskaus ku osaisi ottaa jo rennommin ja lopettaa sen ainaisen pelkäämisen. <3

Mulla on ultran jälkeen ollu aikarauhallinen ja luottavainen olo toki välillä käy mielessä mitä kaikkea voikaan vielä sattua mutta näin on hyvä.. pahoinvointi vois loppua :D

Hohhoijaa, mää tässä jälkeenpäin luin tota myrskyä ja tekis mieli kommentoida vaikka ja mitä mut taidan pitää sisälläni. :@ kaikkee se leipä elättää.

Kaikesta huolimatta, mukavia ultrakuulumisia teillä. :) meillä tosiaan eka ultra perjantaina, neuvolan yhteydessä. Ja se ultra kuuluu ihan rutiinilla meillä aina ekaan neuvolaan. Jos ei kuuluis niin mun ei tulis mentyä ar-ultraan jos ei oo erityistä syytä mutta aivan on vapaus kaikilla mennä jos tahtoo. :) minusta on mukava että täällä suomen maassaki on mahdollisuus mennä ultraan sillon ku haluaa ja saa olla menemättäki jos siltä tuntuu! :)

Mulla ainakin varhaiseen ultraan menoon mielessä just se että poissuljetaan tuo tuulimuna/kohdun ulkopuolinen raskaus. Itsellä yksi tuulimunaraskaus takana.
Halu varmistua asiasta ennen kuin perheen muille lapsille kerrotaan uutisesta.
Toki matkan varrella voi tapahtua mitä vain, mutta nyt tahtoisin jo jakaa tämän onnellisen uutisen jo muidenkin kanssa:Heartpink

Heippa!

Olen vain viestejänne lueskellut mutta nyt ajattelin liittyä mukaan keskusteluun.

Kävin eilen yksityisellä varhaisultrassa. Alkio oli oikeassa paikassa ja sydän löi. Mutta menkoista laskettuna pitäisi olla menossa 7+0 mutta koko vastasi vain 6+1... Kätilö sanoi että keskenmenon riski 50 % :nailbiting: mulla ehti pillereiden lopettamisen jälkeen tulla yhdet luomumenkat, ja siinä kierto 35 pv. Ovulaatiota en tunnistanut tai tikuttanut. Niin eikö voisi olla mahdollista että hedelmöittyminen on vain tapahtunut viikon myöhemmin? Kellään vastaavia kokemuksia?

Takaisin