Ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ultrassa käyty! Kaikki hyvin ja syke näkyi! Mittoja oli vaikea saada, mutta nopealla mittauksella sai 5 + 6. Tänään siis piti olla 6+5. mutta tiesinkin ettei viikkoja vastaa kun ovulaatio oli myöhemmin. Kahden viikon päästä on eka neuvola ja siellä vielä ultrataan, joten viikot sitten vähän tarkentuu. Nyt oon onnellisesti raskaan, ja aion nauttia, vaikkakin pahoinvointi on kokopäiväistä. :hello2:love7

Ihania ultrakuulumisia! :) Eilen tein positiiviset testit ja varasin heti ultra-ajan lokakuun puoliväliin Perhe-Arteen. Viimeksi käytiin jopa kolmessa (!) varhaisultrassa kun tuli pientä vuotoa. Sykkeet saatiin näkyyn 7+1, mutta viimeisimmäksi jääneessä missä piti olla jo 10+ oli koko jäänyt juuri tuonne seiskaviikolle :( Harmitti kun oli viikkoja mennyt tietämättä ja mieluummin hoidan asian heti "kuntoon" fyysisesti (henkinen puoli onkin sitten ihan eri asia). On tosi raastavaa nyt odotella miten käy mutta uskon siihen, että tämä pieni pysyy mukana :) Ristiriitaiset tunnelmat kun vasta on käynyt läpi keskenmenon niin vaikea yhtäkkiä vaihtaakin se uuteen odotukseniloon, ehkä pikkuhiljaa konkretisoituu!

White One, onnittelut raskaudesta! Toivotaan, että tällä kertaa pikkuinen pysyy tiukasti mukana! :)

onnea hyvistä ultrakuulumisista emiliaa mashaAllah :) nautihan raskaudesta.

tääl inshaAllah perjantain tai lauantain lääkäriin ja ultraan, on alkan nyt vahvast epäilyttää että ollaa jo rv 10+x menossa ku tuttui hipasui tuntun alavatsal kuten esikost ja tytöstäki aikanaan, saapi nähä mitä ultra sanoo sit, mulle kyl iha sama et oonko rv 5+3 vai 10+x menossa nyt pääasia et lapsi on terve inshaAllah.

Mulla varattuna perjantaiksi varhaisraskauden ultra. Perjantaina olen virallisesti 8 + 2, mutta tikutin ovulaation kp 20, joten itse ajattelen, että 6 päivää on heittoa, jolloin perjantaina olisin 7+3. Halusin mennä varuiksi vasta tähän aikaan, että syke löytyy varmasti jos on löytyäkseen... Jännittää! Esikoinen kyseessä ja kun ei tiedä mistään mitään miten ultrassa toimitaan jne niin kaikki tämä on vain niin jänskää. Vkonloppuna olisi kaveriporukan kanssa mökkireissu joten toivottavasti voin kertoa heille hyviä uutisia (ovat läheisiä ystäviäni ja en ole kertonut heille vielä mitään) ja poksauttaa holittoman kuohuvan :D ja ylipäätään rentoutua tästä kaikesta!

Meillä Artessa 30.9 aika ultraan, koska en malta odottaa pääsyä kunnallisen kautta. Tuolloin sydämen sykkeen pitäisi jo näkyä. LA 22.5 ja olo ihan tuskaisen malttamaton. Odotan kolmatta lasta ja stressaan jo valmiiksi, että mitä jos kaikki ei olekaan hyvin. Mikä kumma tekee ihmismielestä tällaisen raskausaikana kun muutoin osaan suhtautua järkevästi kaikkiin asioihin. :3some
Millä viikoilla teillä muilla on näkynyt sykkeet?

Muokattu viimeksi:
Mun on kysyttävä että miksi hätäilette alkuviikkojen ultran kanssa? Ultra antaa juu tiedon että alkuviikoilla kohdussa on elämää siis pois sulkien tuulimunankin niin onhan siinä kuitenkin monet viikot viel jännitettävää että meneekö kesken ja yleensäkin koko raskaudenhan voi murehtia miten on vauvan laita.
Mietinkin että raskaudesta pitäisi alusta lähtien nauttia ja hyväksyä tietenkin jos menee jokin vikaan mutta ei se jännittämällä ja murehtimalla ai ainakaan parane!!
Tai ultrassa juoksemalla...

Kyfi, itse en oo menossa, vaikka ehkä tekiskin mieli, mutta esim kohdunulkopuolisessa raskaudessa on kai jotain riskejä, ja sellainen just olis hyvä kai havaita suht hyvissä ajoin..

Itse haluan nimenomaan kohdunulkoisen ja tuulimunan pois sulkemiseksi. Ei olis kiva kuvitella olevansa sen 3kk raskaana ja sit oiskin jompikumpi noista. Vaikka tiiän et on se hirvee pettymys jos kaikki on hyvin (ite oon menossa rv8-9 riippuen laskutavasta) ja sitte meniski kesken. Mutta jokatapauksessa se keskenmeno olis nyt jo pettymys.

Mun on kysyttävä että miksi hätäilette alkuviikkojen ultran kanssa? Ultra antaa juu tiedon että alkuviikoilla kohdussa on elämää siis pois sulkien tuulimunankin niin onhan siinä kuitenkin monet viikot viel jännitettävää että meneekö kesken ja yleensäkin koko raskaudenhan voi murehtia miten on vauvan laita.
Mietinkin että raskaudesta pitäisi alusta lähtien nauttia ja hyväksyä tietenkin jos menee jokin vikaan mutta ei se jännittämällä ja murehtimalla ai ainakaan parane!!
Tai ultrassa juoksemalla...

Mulla luki papereissa että ennen rv7 tarkastettava, kun takana on kohdunulkoinen. Kyllä mä mielummin tarkastan alkion paikan, kun menetän ku:n takia munajohtimen tai -torven tai vastaavaa.

Sori vaan mutta mua ärsyttää just tuommoset kommentoinnit niinku kyfillä. Onko se muilta pois jos itse haluaa ultraan mennä? Kyllähän sitä jokainen tekee just niinku ite parhaaksi näkee.

En myös ymmärrä kyfin negatiivista asennetta toisten tapaan käsitellä raskautta. Eikö ole jokaisen oma asia käykö varhaisultrassa vai ei. Jos sielä käy niin ei se tarkota että kyseinen henkilö stressaa raskautta. Miksi kyfi ite jaksaa stressata sitä että toiset käy ultrassa pois sulkemassa tuulimunan tai kohdunulkoisen. Kaikki kuitenkin tietää että sen jälkeen voi vielä tapahtua mitä vain. Miksi kyfi menee edes ekaan ultraan koska senkin jälkeen voi mitä vain vielä tapahtua.
Joo ehkä hiukan alko ärsyttää lisää kyfin asenne tätä kirjoittaessa. En vain ymmärrä

Miksiköhän se ei kuilu rutiini tarkastuksiin tuo aikainen ultra...
pitäisikö kuulua kun jotkut sitä niin kaipaa....

Muokattu viimeksi:
Millä viikoilla teillä muilla on näkynyt sykkeet?

Esikoisesta kun kävin ar - ultrassa syke näkyi muistaakseni viikoilla 8 + 6 :)

Ja kyfille, esikoisesta kävin varhaisultrassa terveydenhoitajan lähetteellä, koska kuukautiskierto oli niin epäsäännöllinen joten oli selvitettävä millä raskausviikoilla olin.

Siinäpä kysymys miks ei se kuulu? Kohdun ulkonen ku voi olla hengenvaarallinen mikä ois ihan hyvä syy tehdä kaikille se tarkastus alussa.. kaikkien oma asia koska ja miksi sielä käy. Mä oon kaikista kolmesta käyny en esikoisesta vuodon takia kakkosesta katottii kuinka pitkällä on ja tästä kävin kovien kipujen takia mikä aluksi jo luultiinki ulkopuoliseks enkä koe mitenkään että olis huono asia

En minäkään tiiä kuinka pitkällä todellisuudessa olen mutta selviihän se aikanaan.

Muokattu viimeksi:
Onneksi mä pääsin ar-ultraan juurikin raskauden keston määritystä varten. Tippa verta mullakin heinäkuun alussa, kunnon menkat kesäkuussa. Riski siihen että raskaus olis jo pitkällä oli olemassa. Mulle on todella tärkeetä et päästään noihin juuri tietyillä viikoilla tehtäviin sikiöseulontoihin, joita ei sit jälkikäteen saakkaan tehtyä. Onneksi mun th ymmärsi ihan automaattisesti että kesto pitää määrittää alkuraskauden ultralla.

Esikoisesta en mennyt ar-ultraan, mutta en kyllä hetkeäkään kyseenalaistanut muiden tarvetta mennä ar-ultraan. Tietenkin keskenmeno voi tulla myöhemmin sen ultran jälkeenkin. Mutta mitä se vaikuttaa? Saa silti monta epäkohtaa suljettua. Miksi kukaan menee sit rakenneultraan kun voihan silti tulla vielä kohtukuolema? Ei tossa ajattelussa oo logiikkaa. Miks pestä hampaita kun voi jäädä auton alle ja kaikki ne minuutit on hukkaanheitettyjä jne.

Kuulun vain niihin harvoihin jotka ei näe tarvetta siihen ultraan...

Muokattu viimeksi:
Takaisin