Ultrakuulumiset

Meillä oli rakenneultra nyt alkuviikosta rv. 20+3, poika tulossa ja painoarvio n. 350g. B-mitta 46. Muita ei merkitty neuvolakorttiin, mutta muistaakseni kätilö mittaili muutakin. Esimerkiksi kertoi, että pää-perämitta on n. 20cm ja jalkaterä 3cm. Osa meni vähän ohi, kun oli ensimmäinen ru meillä ja olin ainakin itse aika liikuttunut kaikista hyvistä uutisista.

Meiltä katottiin vauvalta kaikki mahdolliset mitat ja jokainen myös saatiin. Jouduin kyllä välillä kävelemään ja pomppimaan, jotta saatiin ipana vaihtamaan asentoa. Kaikki mitat lukee myös neuvolakortissa, ja niitä on pitkä lista. Tykkäsin, että kätilö teki perusteellista työtä eikä luovuttanut, vaikkei heti saanut kaikkia paikkoja näkymään. Jatkoi niin kauan, että näkyi. Me oltiinkin kyllä tunnin verran ultrassa.

Nessu 20+0

Mulla on uus ultra parin viikon päästä kun sydäntä halusivat ultrata uudestaan vielä. Nyt kun olen lukenut muiden ihanista ultrista kätilön tekemänä mietin pitäiskö pyytää itellekin seuraavaksi kerraksi kätilö eikä erikoislääkäri ultraamaan! :( Mä olen tässä raskaudessa ollut jo 5 kertaa ultrassa ja yhdestä saanut kuvia ja nekin surkeita. Pitäiskö kirjoittaa lista mitä haluan et tekee ens kerralla, ainakin kuvia ja painoarvio.

Meilä Janna li sii ä ekasa raskaudessamyös pelkästään lääkäri ultraamassa kun oli se lapsivesipunkrio alla...
Ja nyt oli eka Ru normalisti kätklön tekemä ja sit ku siinä ei toisen asennon takia näkyny kaikki ni uusinta ultran tekee aina lääkäri...
Ja se läkäri on aina erikoistunut näihin et on varmasti ammattitaitoisempi ultraaja ku kätilöt..
Varsinkin jos pitää sydämen rakenteita tutkia tarkemmin...Ja mahollista on et sen ultran teke jopa sydänspesialisti....
Pyydä vaan rohkeesti kuvia ultraajalta...

Oon ollu alusta asti marraskuun ryhmässä mut nyt oon ruvennu miettimään jos alottais tän lokakuisten ryhmän seuraamisen ennemmin... :) kävin eilen ylimääräisessä rakenneultrassa yksityisellä ja sain tietää että poika tulossa, kaupungin ru-ultra kahden viikon päästä. Yksityiselle siis menin ihan vaan ja ainoastaan siks etten malttanu odottaa :) Tuntuu uskomattomalta et tän päivän oon jo miettiny et mulle tulee poika eikä pelkästään vauva, vauva oli kuulemma ilmiselvä poika :)

Muokattu viimeksi:
4 viikkoa sit tuntu piinavalta ajalta odottaa rakenneultraa. Mietin et sit ku on enää viikko jäljellä niin aika menee tosi nopeesti ja jaksaa hyvin odotella.
No nyt mulla olis enää VIIKKO ja yks päivä odotettavana ja täähän on ihan tuskaa!!!! :grin
Pyörii mielessä vaan koko aika tuleva ru ja se et onko kaikki hyvin ja kumpiko sieltä tulee vai saadaanko ees selville.

Onko tääl enää muita ees jäljellä kuka ei olis käyny viel rakenneultrassa (yksityiselläkään)?
Vai oonko mä ainoa kuka joutuu odottelee :woot:

Pinkkis, pian se viikko menee. Ennen kuin huomaatkaan. Varmasti pienellä on kaikki mainiosti ☺️

Meillä Pikkutyyppi ei millään olis halunnut paljastaa sukupuoltaan rakenneultrassa. Ensin piti koipensa visusti niin ristissä, että mitään ei vahingossakaan näkynyt. Ja sitten taas napanuora peitti alueet. Kunnes aivan ultran lopuksi kätilö tuumasi, ettei ole epäilystäkään, että poika on tulossa. Kuulemma ulokkeet näkyivät selvästi. :D Mä en kyllä nähnyt mitään, mutta luotan ammattilaisen sanaan.

Alkuun mulla kesti hetken tajuta, että vauva on poika eikä vaan vauva. Sukupuoli tekee asiasta niin konkreettista. Että meille oikeasti tulee lapsi ja meistä tulee enemmän kuin vain "koiran vanhemmat". :D Mutta kun ehdin vähän makustella asiaa, en osais mitään muuta ajatellakaan, kuin että tietysti meidän pieni poika se masussa kasvaa ja vahvistuu, ja syksyllä syntyy iloksemme. Ihana pikkuinen poika, niin rakas jo nyt! ❤️

4d-ultraan ei ajateltu mennä yksityiselle, kun jo ru:ssa kaikki varmistui olevan hyvin. Laitan ne rahat mieluummin vauvan tarvikkeisiin ja huoneen laitteluun :)

Mutta ymmärrän kyllä teitäkin, jotka käytte vähän ekstranakin ihailemassa vauvojanne. Oman lapsen näkeminen mahassa on joka kerta yhtä huikea kokemusta!

Nessu 20+3

Pinkkis: Mun ru on vasta 16.6.. Eli nyt on tällainen suvantovaihe tässä, kun en uskalla vielä oikein mitään isompaa ostaa. No, olen siivoillut vauvan tulevaa huonetta. Ensi viikko on lomaa, niin täytyy myös vähän tapetoida. Saa kai tapettiliimaa levitellä raskaanakin..? o_O

Mun pitäis varata ultra-aika, on jo monta päivää pitäny mut en oo saanut aikaiseksi. Meidän kunta ostaa nää yksityiseltä, joten aikoja saa hyvin.

Huomenna neuvola. Pitkästä aikaa.

Olihan täällä vielä näköjää monta muutakin. Ihanaa että en tuskaile yksin! :grin
Meillä on sit Hilpi sun kans samana päivänä!
Meinasivat eka antaa mulle päiväks 14.6 mut onneks pääsen "jo" 13.6.

Tuntuu just siltä ettei mitää voi tehä ku ei tiiä kumpi tulee. :nailbiting:
Ostamiset jääny kokonaan ku tytölle tosiaa kaikki jo löytyy ni en viitti turhaa lisää vaatetta ostaa jos hän tyttö onki.
Sittehän tässä kiire tulee uusia vaatevarasto jos on poika! :grin

Mullakin ultra vasta tulossa, mut on jo perjantaina 10.6. eli enää 4 yötä! En oo antanut itselleni lupaa ostaa vauvalle mitään ennen ultraa, joten se on varmaan sit sokka irti lauantaista lähtien, jos kaikki vaan hyvin on. :)

Muokattu viimeksi:
Ru 16.6.. Huomaan, että alkaa jo taas pikkuhiljaa ahdistamaan...no, eipä auta kuin toivoa, että kaikki olisi hyvin.

Mä meinasin laittaa neuvolakortin väliin lapun, että muista kysyä ultrassa, jos kaikki on hyvin:
- istukan paikka
- sukupuoli :dummy::dummy1:
- saako ottaa pätkän videota, jonka voi näyttää isovanhemmille (oletteko muut saaneet ottaa videota pikkuisen polskinnasta?)

Täytyy vähän tarkemmin lueskella, että mitä kaikkea teiltä muilta on mittailtu ja tutkittu, että voisi laittaa kysymyslistaan. Mä en kuitenkaan muista muuten kysyä. Ja kun se kätilö kuitenkin avaa sen neuvolakortin, niin se näkee sen lapun kuitenkin. Mulla on näköjään ru aika aikaisin, 20+3 kun teillä monella muullakin on se vasta edessä ja mulla laskettu aika vasta ihan loppukuusta (28.10). Olen jo "tottunut" tulemaan tässä kaikessa hiukan jälkijunassa. :)

Me otettiin videota nt-ultrassa ja näytettiin kotona isosiskoille. Ennen kun liikkeet alkoi tuntumaan, katsoin usein sitä minuutin pätkää onnellisena... Nytkin meinataan ottaa videota. Vaan mahtuuks se tyyppi enää kokonaisena kuvaan?

Connie ultrassa ei välttämättä saa, usein miten ei saa, ottaa videokuvaa koska voi häiritä ultrausta. Mut kannattaa kysyä kätilöltä josko saisit ottaa pätkän ultrauksen lopulla. Yks mikä voi kiinnostaa sinua on painoarvio, sitä voi kysellä jollei kätilö sitä muista sanoa tai kirjoittaa neuvolakorttiin.

Takaisin