Ultrakuulumiset

Rakenneultrassa käyty ja kaikinpuolin asiat kunnossa , laskettuaika edelleen 4.10 :)

Me ei haluta kertoa kellekään tulokkaan sukupuolta etukäteen, joten päätettiin pitää se itseltäkin salassa. Ultraamassa ollut kätilö vallan yllättyi, ettei haluta tietää, mutta jäi itsekin tiedossa pimentoon kun siveyden sipuli piti koipensa ristissä, ettei varmasti näy :D

Meillä oli ru jo 18.4 mutta en tänne siitä vielä mitään maininnutkaan. Kaikki oli minillä oikein hienosti ja sukupuolikin saatiin tietää. Tyttö meille tulee :love7 Minähän menin ihan sekasin sen kuultuani, rupesin itkee ihan hulluna ja kysyin "tyttö! Ootko ihan varma?" Ultraaja sitten lupas 95 prosentin varmuudella sen. Kuulemma 100 varmaksi he eivät edes saa luvata. Näytti vielä minin haaroväliä tarkemmin meille ja selitti tarkkaan kaiken. Oli ihana ultraaja :Heartred. Siellä me itkettiin miehen kanssa molemmat ja autossaan vielä kun soitettiin isovanhemmille. On tää vaan sellasta tunnemyrskyä :happy090

Ihanaa lukea teidän ultrakertomuksia! Hurjasti onnea kaikille hyvistä kuulumisista! :grin

Nyt alko jännittää... Huomenna varsinainen rakenneultra. Mullahan oli se ennakko rakenneultra rv 15 ja siinä näky jo suurin osa jutuista mutta huomenna katotaan vielä tarkemmin et kaikki on kunnossa. Tähän asti oon pystynyt olemaan ajattelematta asiaa tai vaan odottamaan innolla ultraa mut nyt kun sovittiin huomisen aikatauluja (mies kotona kuopuksen kanssa, hakevat keskimmäisen tyttären koulusta ja mut töistä ja keskimmäinen saa olla kuopuksen lapsenvahti ultran ajan...) alko jännittää... Mitä jos kaikki ei ookaan kunnossa? Eih! Pois ne ajatukset! Toivottavasti en siinä jännityksessä/helpotuksessa unohda pyytää sisätutkimusta.

Janna, yläpeukku sulle, että kaikki on hienosti! Saako kysyä, miksi erityisesti aiot pyytää sisätutkimusta? Muakin nimittäin kiinnostaisi tietää sillä selviäviä juttuja. Mulle on viimeks tehty kunnollinen sisätutkimus rv 7 varhaisultrassa, ja esim. neuvolalääkäräaika on vasta rv 28. Tuntuis oudolta, jos kukaan ei siinä välissä katso ensiodottajalta, että sisällä kaikki on kuten pitää. Eli voisko sitä sisätutkimusta oiekin pyytää ru:n yhteydessä kätilöltä??

Meillä ru huomenna.

Nessu 19+5

Meillä oli eilen rakenneultra. Kaikki oli pikkuisella hyvin, nähtiin kun hän siellä haukotteli :love7 tyttöveikkaus saatiin, ei näkynyt ulokkeita jalkojen välissä:) Jos kaikki menee hyvin loppuun asti niin seuraavan kerran vauvan näkeekin sitten ulkopuolella :)

Nessu, mulla syntyi esikoinen ennenaikaisesti yllättäen ja kolmosesta alko kohdunkaula lyhentyä, pehmentyä ja avautuakin ennen aikojaan (nyt en muista missä vaiheessa). Ja mulla on ollut noita harkkasupistuksia jo vaihtelevasti, ei kipeitä mutta muutamana iltana niitä on tullut paljonkin, jopa levossa. Siks haluaisin tarkistaa tilanteen nyt ettei ole jo alkanut tapahtua jotain.

Rakenneultrassa käyty, vastaa viikkoja ja kaikki hyvin, tosin selän iho ei näkynyt kunnolla kun oli sellaisessa asennossa. Sukupuoltaan ei näyttänyt, fiksusti oli jalat ristissä. Jossain vaiheessa kätilö luuli nähneensä pojan elimet, mutta ei sitten ollut varma, että oliko kuitenkin napanuora. Mut siis pääasia, että kaikki tärkeät elimet on omilla paikoillaan :)

Meilläkin oli tänään rakenneultra. Kaikki hyvin, ja tyttö sieltä on tulossa..jalat monottelee kuin nyrkkeilijä hakkaisi treenisäkkiä, ja sen kyllä tuntee :). Itsellä oli fiilis, että poika olisi tulossa, mutta ei ole eka kerta kun mutu menee pieleen :D.

Rakenneultrassa käyty. Vastasi viikkoja ja kaikki kunnossa. :) Sydämestä ei saanut tarpeeksi selvää kuvaa, joku juttu ei näkynyt (ei välttämättä tarviikaan kuulemma näkyä vielä) mutta kun alussa oli sitä niskaturvotusta niin ottavat vielä parin viikon päästä ultraan ja tarkistetaan sydän vielä kerran.
Pyysin tarkastamaan kohdunkaulan ja ultralla mitta oli 4,2cm, eli ihan hyvä. Viime raskaudessa tässä kohtaa oli 2,8cm.

Ihan mielenkiinnosta, kun huomenna edessä ru. Tehdäänkö tutkimus ultraillen mahan päältä vai sisäkautta?

Ja onnea taas kaikille tänään ultrassa käyneille iloisista uutisista! :)

Nessu, mahan päältä. Jos joku vauva on kovin alhaalla tai halutaan ultrata kohdunkaulaa voidaan ultrata alakautta. Mulla mitattiin nyt kohdunkaulakin vatsan päältä ultraten.

Meillä tänään rakenneultra (rv20+6). Kaikki pienellä Kirpulla just niin kun pitää. Näin itse heti että poikahan se siellä, kätilökin ihan naurahti kun suusta pääsi "ja poikahan se on" :Heartbigred on ollut sellainen olo ihan alusta saakka.
Pää on jo alaspäin ja pikkumiehen potkut kyllä tuntuu ja myös näkyy navan molemmin puolin. Ei meinattu saada kunnon kuvia kun Kirppu koko ajan voimisteli menemään:hello. Neuvolaan sitten ensi viikon perjantaina, pitää sit heti varata lähete/aika pelkopolille..

Takaisin