Nyt kotona. Pyysin saikkulapun tästä päivästä vaikkei biopsiaa otettukaan kun sijainen kuitenkin ollut töissä aamu kahdeksasta niin turhaan mä sinne enää menisin. Nt oli siis vaan 2 kun viimeks oli 3,6! Ja se kuuluisi mitata viikolla 12 (viitearvot on sille viikolle) ja mulla on nyt 12+3-4. Pituus muistaakseni 5,9 cm, vastaa viikkoja 12+3. Mitään turvotuksia ei näkynyt missään. Napanuoran alkukin oli nyt normaali , ei mitään suolta napanuorassa vaikka sitä syynäili oikeen pitkään ja eri kuvakulmista. Kysyin nenäluusta ja siihen hän vastasi että juu, sitäkin tarkkaillaan näissä poikkeavuuksissa mutta oli just ultraamassa ihan eri kohtaa niin mulle jäi hiukan epäselväksi näkyikö nenäluu vai ei mutta lääkäri sanoi ettei mitään poikkeavaa ollut. Katotaan mitä lääkärinlausunnossa sit lukee Kanta.fissä. Kaikki raajat näkyi hyvin.
Lääkäri sanoi että jos haluan niin kyllä hän voi istukkabiopsian ottaa mutta ei näe sille mitään syytä nyt. Kolmen viikon päästä uus ultra (rv 15+4) ja sillon katotaan näyttääkö kaikki edelleen hyvältä ja jos jotain poikkeavaa löytyy otetaan lapsivesipunktio. Se on helpompi ja kivuttomampi toimenpide kuin istukkabiopsia.
NIPTistä saatiin selville sukupuolikin! Mutta sovittiin miehen kanssa että kerrotaan ensin meidän teineille ennen kuin kukaan muu saa tietää. <3
Niin ja siis NIPTin mukaan ei trisomioita 13, 18 tai 21 ole. :)
Perjantaina on jo eka neuvolalääkäri! :D I'm so happyyyy... Pyörii mun päässä nyt koko ajan. :D Nyt uskaltaa kertoa muille sukulaisille raskaudesta. :)