Ultrakuulumiset

Emi00 näkyypäs pää selkeästi ja kauniisti tossa alemmassa kuvassa, mulla näytti enemmänkin ilkeältä menninkäiseltä :D

Tosi selvästi kyllä näky kaikki sormet ja varpaat siellä. Menkkojen mukaan olis pitäny olla 12+4 mut vastas kuitenki viikkoja 13+1 :)

Emi00:lla ihanat ultrakuvat! Mullakin nt-ultra ens viikolla. Kunhan vain kaikki on hyvin ja pieni terve ja kaikinpuolin kunnossa, uskaltaa ehkä jo vähän huokaista helpotuksesta.

Nt-ultrassa päivät 12+5, nyt 11+4.

Emi, ihania kuvia! :)

Tsemppiä nt-ultran odotukseen kaikille, täällä sama piina meneillään. Huh, 10 päivää tosiaan. Meillä ultra on viikoilla 11+ - 13+, mulla on ultrapäivänä 11+6. Voi että jos siellä olis joku noin ihmisen näköinen... Tekemistä pitää keksiä!

Meillä nt-ultra ohi ja hyvin meni. Kyllä se kummasti helpottaa oloa ainakin trisomioiden osalta :)

Mutta valitettavasti leiomyooma siellä näkyi olevan vauvan seurana, tosin pieni vain, mutta sitä pitää nyt tietty seurata..

Mulla leikattiin aikoinaan yksi myooma pois kun kasvoi niin isoksi, joten siksi pikkasen ahdistaa nyt tämä uusi , vaikka yleensähän ne on aika harmittomia.

On niin mukava lukea hyviä ultrakuulumisia :)

thelma, mun mielestä yleensä virallista LA siirretään, jos heittoa on vähintään viikko. Kuitenkin vauvat yleensä syntyvät LA +- 2 viikkoa. Mutta tosiaan, täällä olen kyllä lukenut pienistäkin LA -muutoksista.

Mulle sanottiin kerran että jos muuttuu 5 pvä tai enemmän niin sit vasta muutetaan la:ta mutta täällä olen kyllä lukenut pienemmistäkin muutoksista.
Täällä sitä istutaan odotushuoneessa. PIKKASEN tultiin etuajassa, oltiin täällä jo klo 10.25 ja mulla on aika klo 11.00! :D No nyt sit kädet vapisee, vatsa kuralla (kiva kun pitäis olla rakko täynnä...), yököttää jne.

Se päivän muutos johtuu vain laskennallisesta erosta, eli neuvolassa ja sairaalassa eri ohjelma käytössä. Mullekin esikoisen kohdalla sanottiin, ettei alle 5 päivän eroja muuteta.

Turhaan pelkäsin, kaikki oli ultran mukaan hienosti :)
*Phuuuh*

Niskaturvotus 1mm, parin päivän heitto viikoissa joten ei muuttunut LA. Kaikki jäsenet ja elimet nähtävissä ja pikkuinen liikkui vilkkaasti.
Otin minuutin videopätkän, jolloin tietysti se vilkkaampi pomppiminen loppui :D Mut pätkän lopussa hän heiluttaa sormet selvästi erottuen ja se oli kyllä hienoa saada videolle.

Sen nyt sitten julkaisin facessa ja paljon on tullut yllättyneitä onnitteluja :D

Nyt kotona. Pyysin saikkulapun tästä päivästä vaikkei biopsiaa otettukaan kun sijainen kuitenkin ollut töissä aamu kahdeksasta niin turhaan mä sinne enää menisin. Nt oli siis vaan 2 kun viimeks oli 3,6! Ja se kuuluisi mitata viikolla 12 (viitearvot on sille viikolle) ja mulla on nyt 12+3-4. Pituus muistaakseni 5,9 cm, vastaa viikkoja 12+3. Mitään turvotuksia ei näkynyt missään. Napanuoran alkukin oli nyt normaali , ei mitään suolta napanuorassa vaikka sitä syynäili oikeen pitkään ja eri kuvakulmista. Kysyin nenäluusta ja siihen hän vastasi että juu, sitäkin tarkkaillaan näissä poikkeavuuksissa mutta oli just ultraamassa ihan eri kohtaa niin mulle jäi hiukan epäselväksi näkyikö nenäluu vai ei mutta lääkäri sanoi ettei mitään poikkeavaa ollut. Katotaan mitä lääkärinlausunnossa sit lukee Kanta.fissä. Kaikki raajat näkyi hyvin.
Lääkäri sanoi että jos haluan niin kyllä hän voi istukkabiopsian ottaa mutta ei näe sille mitään syytä nyt. Kolmen viikon päästä uus ultra (rv 15+4) ja sillon katotaan näyttääkö kaikki edelleen hyvältä ja jos jotain poikkeavaa löytyy otetaan lapsivesipunktio. Se on helpompi ja kivuttomampi toimenpide kuin istukkabiopsia.
NIPTistä saatiin selville sukupuolikin! Mutta sovittiin miehen kanssa että kerrotaan ensin meidän teineille ennen kuin kukaan muu saa tietää. <3
Niin ja siis NIPTin mukaan ei trisomioita 13, 18 tai 21 ole. :)
Perjantaina on jo eka neuvolalääkäri! :D I'm so happyyyy... Pyörii mun päässä nyt koko ajan. :D Nyt uskaltaa kertoa muille sukulaisille raskaudesta. :)

Takaisin