Jahas, tänään tuli kutsu äitiyspolille ultraan, johon neuvolan hoitaja laittoin lähetteen viime viikolla. Mutta, lähete piti olla seulontaultraan - alkuraskauden ultra mulle on jo tehty lapsettomuuspolilla aiemmin.
Ihmettelenkin, että näinköhän neuvolahoitaja on sählännyt ja laittanut mulle lähetteen ihan väärään ultraan, koska kutsussa lukee, että mulle on varattu aika alkuraskauden ultraan, jonka tekee kätilö.
Kutsun mukana tuli yleisohje, miten valmistautua ultriin, ja siinä myös lueteltiin, miten alkuraskauden ultra, seulontaultra ja rakenneultra eroavat toisistaan. Tästä ajattelin, että eivät varmasti sairaalassakaan kutsu seulontaultraa ar-ultraksi.
Onko muille tullut näin sekavia seulontaultrakutsuja? Ajattelin kyllä varuiksi soittaa polille huomenna ja kysyä, onko tässä joku sekaannus. Meidän neuvolahoitaja ei ole mikään skarpein ja asioista perillä olevin tapaus, joten hyvin mahdollista, että hänelle on käynyt lipsahdus...
Tekeekö muuten seulontaultran yleensä kätilö vai lääkäri? Mä oletin, että tutkimuksen tekee automaattisesti lääkäri.
Nessu 10+6.