Ultrakuulumiset

Lokakuu meillä noissa ultrissa ( esikoisen ja tän tokan nt ) on katottu joka kerta kans sillä 4D - ultralla. Ei se kovin kummoinen ole, mutta jotkut tykkää käydä kattelemassa vähän vauvan kasvonpiirteitä tms. Siinä näkyy hieman vauvan kasvoja (jollei kädet ole edessä), mut tosin vauvan rasvakerros on vielä niin vähäinen et ne kasvonpiirteet muuttuu vielä ennen synnytystä. Ja tietty ulkoisia rakenteita ja liikehdintää.

4K on ilmeisesti paljon tarkempi kuin 4D. 4K-ultraa tekee käsittääkseni vain Bruno Cacciatore, eli onnistuu pelkästään Femedassa. Alan kyllä taipua siihen, että se on ihan turhaa rahanmenoa.

Bruno Cacciatore tekee hommia myös ainakin Bulevardin klinikalla ja Kätilöopistolla. Monet yksityisistä kiertää useissa paikoissa, jopa julkisella puolella.

Itse en kaipaa välttämättä edes 4D-ultraa. En toki kieltäydy, jos kohdalle osuu, mutta omasta pussista en lähde kustantamaan.

En ole ikinä kuullut 4K-ultrasta, mahdatko Lokakuu tarkoittaa 4D:tä? Olen siinä käsityksessä, että yksityislasemilla perinatologeilla on yleensä moderni ultralaite, josta löytyy 4D. Sitä tekee siis monet, mutta Bruno Cacciatore on erityisen tunnettu "ultraäänispesialisti".

Tässä Femedan teksti erilaisista ultrista: http://www.femeda.fi/palvelut/ultraaanitutkimukset.

Onnea hyvistä ultrakuulumisista
! Itse joudun vielä odotella kesäkuun alkupuolelle. Meillä semmoinenki juttu mitä sukupuoleen tulee niin mies haluaisi tietää ja minä en. Mulla 3 tyttöä ja hällä 1 tyttö. Jos kysytään ja onkin tyttö tulossa mietin onko mies sitten enää innoissaan vai pettyykö. Vakuuttelee ettei pety mutta silti haluaisin vasta synnytyksen jälkeen kuulla kumpi tuli.

Kuinka olette vastaavassa tilanteessa asian ratkaisseet? Mun mielestä se että ultraaja kertoisi sen vain miehelle olis jotenki outoa. Että hän tietäisi mun mahassa kasvavan pienen sukupuolen ja itse en.

Heitetäänkö noppaa?

Ei kun 4K on joku vielä hifimpi kuin 4D, ja aika uusi systeemi Suomessa ilmeisesti. Suomeksi ei näköjään edes löydy googlemattamalla, englanniksi löytyy kun laittaa googleen "4K sonogram".

4K tarkoittaa ainakin telkkareissa parempaa teräväpiirtoa, mut Suomessa ei vielä lähetetä ohjelmia siinä muodossa(hyvä jos osa on edes HD laatua). Mut ainakaan tuolla femedan sivuilla ei ollut mainitaan koko 4K-ultrasta ainoastaan 3D ja 4D utrista joita toi Bruno tekee.

Täällä on 4D ultrat ihan keskussairaalassa eli viimeksikin jo rakenneultrassa nähtiin myös 4D:nä. Mut ei mun mielestä mitenkään ihmeellinen. Ja varsinkin tulostettuna se 4D näyttää jotenkin hassulta :D En siis varta vasten hakeutuisi 4D:hen.

Muska, aiemmin jo kirjoittelinkin, että meillä oltaisiin nimenopmaan ratkottu sukupuolen kysyminen niin, että minä olisin kunnellut tuloksen ja pitänyt isältä salassa. Minusta se on kaikista reiluinta, ei tarvitse kummankaan "antaa periksi" omasta toiveesta. Mutta sitten sen olisin pitänyt vain omana tietona, enkä olisi sillä tiedolla toista kiusannut. Meillähän tilanne ratkesi matkalla ultraan, kun mies yhtäkkiä päättikin, että haluaa tietää -koki yllättyvänsä ihan yhtä paljon ultrassa kuin synnytyssalissakin ;)

Ja tosiaan ystäväpiirissä on kokemusta samasta ratkaisusta ja sovussa olivat vielä synnärillä ;)

Mun mielestä taas 4D oli tulostettuna kuin oikea vauva :) Tosin kuin normi kuva.Ja 4D:ssä ehkä selviää sukupuoli varmasti kun se on luotettava.Mut mulla ei ainakaan ikinä oo 4D:nähdään katsottu vauvan sukupuolta normi ultrassa mut Tosiaan jos yksityiselle menee ja sen maksaa varmasti onnistuu jos ei vauva oo niin et ei näy.

Muska: meillä ratkaistiin siten, että mies meni ulos ultrahuoneesta sukupuolen selvityksen ajaksi, koska haluaa kuulla sen vasta synnärillä. Mä meillä joka tapauksessa kaikki vauvan vaatteet hommaan, niin ei tule ongelmaa senkään suhteen :)

Ehkä noin päin olisi selvempi ettei mies halua tietää. Mutta musta tuntuis kummalliselta jos mies tietäisi ja minä en. Ja mun mahan sisällähän se pieni kasvaa. Ja se et mies kertois asiasta muille ja muut tietäisi ja minä en vasta tuntuis hölmöltä. Että mielummin tiedän sitten minäkin vaikkei se tunnukaan kivalle kun ollut aina niin ihanaa kuulla synnytyksessä...

Tiistaina oli rakenne-ultra. Kaikki oli hyvin. Sitkeä tapaus kun ei olisi vaavi halunnut näyttää aortan kaartansa. Äitee sai tehdä kaikki konstit ja kommervenkit. Reilun tunnin ultraamisen jälkeen päästiin tyytyväiseen lopputulokseen. Poika siellä näytti mylläävän.

RU takana x2 ha kaiken pitäisi olla hyvin...
Ekalla kerralla hän viihtyi niin syvällä lantiossa et pikkuaivojen mittoja ei saatu eikä sydämen suuria suonia...Viikon verran paniikkia ja googlen pläräämistä...Uusinta ultrassa kaikki näky mitä pitikin ja nyt voi lopettaa stressaamisen...Ainakin viikoksi ennenkuin keksii jonkun uuden aiheen :/
Tää raskaus on kyllä kamalaa aikaa kun kaikki mietityttää...Tosin on varmaan normaalia kun on taustalla se eka raskaus mussä kaikki meni huonsti...

Vielä viisi tuntia rakenneultraan ja jännityksen määrä on sen mukainen.
Viikot on menneet nopeasti, vaikka ei siltä ole aina tuntunut.
Ultra on ollut yksi etappi ja vähän mörkökin, kunnes hyvä ystäväni kysyi että luulenko huolehtimisen ja pelkojen loppuvan ultraan? Koko vanhemmuus on yhtä huolehtimista, joten koeta nauttia hyvistä hetkistä.
Minua ajatus helpotti, vaikka silti ajoittain pelottaa ( nyt melko kovasti kun hetki on lähellä), niin olen yrittänyt jännittää enempi sitä kumpi sieltä on tulossa. Tytölle olisi nimiä valmiina ja tuo "työnimikin" on tytön. Pikkupojalle taas alkaisi uusi nimenvääntökierros. Enää tovi ja nyt laitan peukut ja varpaat pystyyn onnea tuomaan!

Takaisin