ultra

Tuli mieleen, että minne laitatte (te, joilla on jo)isomman/isommat lapset ultran ajaksi, vai menettekö yksin? Meillä on ainakin ongelmana, että ultra-aika on paha muutenkin miehen työn kannalta (saa kyllä järjestettyä toivottavasti). Sitten hoitajaakin on vaikeampi saada, kun suurin piirtein kaikki on töissä. Ja jos joku ei ole, niin pitäisi taas keksiä joku vale, minne ollaan menossa (ei olla siis kerrottu kellekään). Niin ja lasta ei saa ottaa tutkimushuoneeseen, enkä tosiaan haluaisi mennä yksin, eli mies jäisi lapsen kanssa kotiin tai käytävän puolelle...

Meillä anoppi ottaa esikoisen siksi aikaa, hän toki tietää raskaudesta ja senki takia mielellään ottaa, että me päästään kahdestaan sitte näkemään vauva :)

Mulla ultra ensi tiistaina ja esikoisella samaan aikaan kerho niin ei tarvitse miettiä hoitoa. Muutenkin yritetään kaikki neuvolat ajoittaa kerhoajalle :)

Meillä lapsi on hoidossa, joten ongelmaa ei ole... jollei sitten satu sairastumaan silloin, tai jollei perhepäivähoitaja satu olemaan sairaana... Sitten on pakko jotain valehdella anopille varmaan...

Miksi lasta ei saa ottaa tutkimushuoneeseen??? :eek: Mää kysyin nla käynnillä asiasta niin nla täti tuumasi että mieluiten vie lapsi hoitoon, mutta jos ei saa mihinkään niin ei sen takia miehen tarvi olla pois, että sitte vain lapsi mukaan ja isän syliin istumaan tutkimuksen ajaksi... :wideyed:

Miksi lasta ei saa ottaa tutkimushuoneeseen??? :eek: Mää kysyin nla käynnillä asiasta niin nla täti tuumasi että mieluiten vie lapsi hoitoon, mutta jos ei saa mihinkään niin ei sen takia miehen tarvi olla pois, että sitte vain lapsi mukaan ja isän syliin istumaan tutkimuksen ajaksi... :wideyed:

Ultrasta voi tulla huonoja uutisia, lapsen ei tarvitse seurata sitä vierestä. Ja kaikki lapset (tai vanhemmat, joiden kuuluisi komentaa) eivät osaa kunnioittaa laitteita tai muita huoneen tavaroita.

edit: kirjoitan siis ultrasta, en perusneuvolakäynneistä :)

No joo tuon ymmärrän, mutta mites pienet lapset.. alle vuoden ikäinen ei kyllä ymmärrä ultratuloksista mitään eikä lähde sylistä pois, onkohan se silloinkin kielletty ottamasta toinen mukaan vai joutuuko mies jäädä ulkopuolelle? :sorry: Tietenki yritetään saada pikkunen jätettyä jonnekki siksi aikaa, mutta aina ei vain onnistu..

Meilläkin todettiin heti kun soitin aikaa, että pieniä lapsia ei saa ottaa mukaan. Isommille lapsille siellä on kuulemma leikkihuone, mutta ei ketään vahtijaksi, eli voivat kyllä kieltäytyä ottamasta isää lapsen kanssa sitten sisään... Olen tosin kuullut, että jossain eivät ole niin tarkkoja olleet vaan lapsi on saanut tulla mukaan.

Muistan itse olleeni äitin mukana ultrassa kun äiti ootti mun pikkusiskoa :happy: En tiiä onko nykyisin tiukemmat säännöt jos ei saa tulla mukaan ollenkaan.

Hämmentävää miten meijän nla täti sitten sanoi toista, kun siltä nimenomaan asiasta kysyin.. Meillä kun nla laittaa lähetteen ultraan joka tulee sitten postissa, että ei itse tarvi soitella...

Kyllä ne vuotiaatkin jo ymmärtää ympäristöään sen verran, että aistivat kyllä jos kaikki ei ole ok. :) Itse en ota mukaan just tuosta syystä, ettei esikon tarvitse olla paikalla jos kaikki ei ookkaan hyvin ja sen lisäksi meidän tapaus on sen verran vilkas ja liikkuvainen, ettei isimies pystyisi keskittymään ultraan ollenkaan ku joutuisi viihdyttämään sylissä rimpuilevaa ja kiljuvaa lasta :D

Meillä osu ultra-aika sopivasti niin et neiti on pphlla hoidossa :)

Voisi kuvitella että tilanne on lapselle pelottava. Pimeä huone ja alakautta tehty ultra.. En ottais omia lapsia mukaan. Eikä isä tosiaan pysty kunnolla välttämättä keskittyä katsomaan ja kuuntelemaan. ☺

Me käytiin tänään ihan omaksi huviksi ultrassa yksityisellä, kun nt-ultra vasta 13+0. Sykkeet kuuluu jo dopplerilla, mut mies oli nii malttamaton et ei silti halunnu perua varaamaani paniikkiultraa :D

Ja tämmönen rakkaus siellä joraili <3 Koko kroppa nytky, kädet heilu ja jalat potki. Pituutta hurjat 2,51cm :D Vastasi 9+2 kun nyt on 9+4. Oon jo ihan rakastunu! <3

ImageUploadedByVau Foorumi1452868295.257258.jpg

Ihanaa sallahaa! Hyvältä näyttää! Meillä tuli postissa (nla-tädin toimesta) kutsu äippäpolille. Lapussa sanotaan selkeästi ja ytimekkäästi, että "emme ota lapsia tutkimushuoneeseen":mad:. Aikaakaan ei vaihdeta kuin kerran, jos on pakko... Ainahan sitä voi soittaa ja kysyä, että onko tosiaan näin!? Mutta oikeastaan en edes haluaisi tuota 8kk nappulaa sinne. Hyvällä säkällä poika saattaisi istua isän sylissä ja ihmetellä, mutta en halua ottaa sitä riskiä, että menee säheltämiseksi.

Mun mielestä on ihan normaalia, että ihan joka paikkaan ei ole tarkoitus lapsia raahata :) Veikkaan että kielto on just lähtöisin, että jonkun lapsi rikkonut jotain kallista jossain joskus. Vanhemman lapsen ei taas tarvii nähä kun äitin ****** työnnetään kapula ja kahtellaan :D

Takaisin