Moony meillä päin nt-ultraan tulee kutsu kirjeenä (neuvolasta laitetaan tiedot raskaudesta keskussairaalaan yms.) ja jos se aika ei sovi niin voi varata toisen.
Kovia kokemuksia Sydämen syke pitäisi näkyä ultrassa jo vklla 6+
Hui, aikamoisia kohtaloita. Onneksi sitä ei itse ole niin perillä kaikista mahdollisista vaarallisista komplikaatioista:/ eli gynellä kannattaa välillä käydä. ja jos satutaan kohtu samalla ultraamaan, ni
Joo ei ollut yhtään tarkotus pelotella. Mutta jos miettii omaa terveyttä niin se alkuraskauden ultra on ihan perusteltu :) En ollut edes kuullut tuosta rypäleraskausesta ennen kuin se osui ystävän kohdalle
Mä odotan vielä tiistai aamuun saakka!! Sillon olis 6+6. Vielä ei jännitä pahemmin. Niin paljon joulu valmistelut kesken ettei ehi stressata :D Itelle on tullu melko levollinen olo jo. Ehkä kerran kaks päivässä käy päässä pelkoajatus mut häviää melko nopeesti pois:)
Ihanaa kun saanut noin moni huokaista helpotuksesta :) Ja onnea kaksoisraskauksista myös! Oispa jännää, jos itselle kävis niin! Ei oo kyllä suvussa ollenkaan joten en oikein usko. :)
Ellinorsulle piti kommentoida että tosi samoissa mennää, itsellä nyt 4+4 ja ultra 4.1. :) Oon ollut lapsettomuuspolilla asiakkaana ni sain pyytämättä pääsyn varhaisultraan. Onneks paljon puuhaa nyt joulu+uusivuosi ni ehkä aika menee nopee.
Ajateltiin kyllä jouluna kertoa perheille vaikka ei sitä ekaa ultraa ehdikään siihen mennessä... Tällä hetkellä luotettava vain r-testin viivoihin.
Minähän kävin varhaisultrassa 17.12, kaikki hyvin. Sydän sykkii siellä ja vastasi viikkoja (5+5). <3
Lääkäri sanoi ettei mielellään peittoja heilutella ennen viikkoa 12, ettei tuu enää ylimääräisiä vuotoja. Mutta tulee noita näköjään silti
Ei tietoo edes milloin nt-ultra on, kai aika siihen varataan sitten neuvolassa.
Eka neuvola siis 7.1 ja lääkärineuvola 8.1 jolloin ultrataan (silloin viikkoja 8+6).
Mutta oli kuitenkin huojentava tieto että siellä ollaan oikeassa paikassa ja kehitystä on tapahtunut. :)
Mekin odotellaan nt-ultraan asti vaikkei ehkä niin kovin luottavaisin mielin. Jollei sitten tule lisää vuotoa tai jotain muuta syytä miksi pääsisimme aiemmin...
Mä luulen, että odotan myös sinne ensimmäiseen kunnalliseen ultraan asti, joka on täälläpäin viikolla 12. Lähialueella ei ole kuin 1 yksityinen asema, jossa tekevät ultrauksia ja siellä maksaa 220e..
Pelottaa hirveästi, kun lukenut niitä kokemuksia, että raskaus onkin pysähtynyt viikolla 7 tjtn..
Tyhmä kysymys, mutta yritin tätä jo googlaillakkin.. Onko np- ja nt-ultra sama asia, vai eri.. :D Näkee puhuttavan molemmista.
Kävin varhais ultrassa ja tosiaan kaksoset oli. Meinas ultraaja että oli hyvä kun nyt jo ultraus, koska 12 rv ei näy kaksosilla välttämättä enää onko eri istukka. voi sulautua. Eli nyt varmuudella tiedetään että omat ruskuaispussit joista sitten omat istukat vaikka sulautuisivatkin.