Mulle oli nyt tullut omakantaan seulonnan suhdeluvut. Ultra oli viikko sitten. En tajua noista luvuista mitään mutta down-riski oli 1:3950 ja trisomia18 jotain ihan minimaalista, joten ihan hyvältä näyttää. Varsinkin kun ikäriski oli 1:170.
Mun käsittääkseni NIPT ei ole varma, vaan jos NIPT:ssä tulee positiivinen niin se pitäisi vielä varmistaa istukka- tai lapsivesinäytteellä. Mä olin vähän harkinnut NIPT:n teettämistä yksityisellä mut nyt kun nuo seulat näyttävät noinkin hyviltä niin eiköhän tässä uskalla olla aika luottavaisin mielin. Siitä olisi kyllä saanut takuuvarmasti tietää sukupuolen :D
siellä se vilkutteli♡♡ Ja trisomiohin kaikista pienimmät riskiluvut mitä voi niin jospa nyt saadaan syliin vihdoin tämä vauva ♡ Niskaturvotuks 1.1mm ja muutenkin kaikki just kun pitää♡
Mulla oli viime ke ultra, kaikki oli hienosti. Niskaturvotus oli ok, vaikea oli mitata kun oli kokoajan vauva väärässä asennossa. Saatiin sitten pitkään häntä katsella siinä. Tänään tuli myös kirje jossa todettiin että ei lisääntynyttä trisomiariskiä.
Onko kellään tietoa mitä tarkoittaa ultrakuvassa kun pääperämitan jälkeen tulee lasketut viikot esim 14+3 niin siinä voi olla sillä tavalla että "14w+3d=8d" :D eli mikä se merkki on tossa 3:n ja 8:n välissä, tarkoittaako että sikiön koko vastaa jotain siltä väliltä? Ymmärtääköhän kukaan mitä ajan takaa. Mulla nimittäin molemmissa ultrakuvissa on tollanen merkintä.
Kaustinen, voisko olla + ja - allekkain? Eli vauvan koko on plus tai miinus 8päivää?
Mulla on varhaisultrassa otetussa kuvassa juurikin niin eli alkio 4 päivää alle tai päälle "veikatun".
Joo just sellane +- merkit allekkain -merkki :D olin hematooman takia kontrollissa ja silloin ainakin toi merkki oli ultrakuvassa. Lääkäri sanoi kyllä että koska sikiö alkaa olla niin iso niin luotettavaa crl -mittaa ei enää saada, ehkä siksi toi 8päivän plus miinus.
Ääh, mä taidan luovuttaa tuon dopplerin suhteen: edelleen kuuluu vaan ne istukan äänet ja oma syke. Oonki miettinyt, että ehkä mulla on se istukka edessä, josko sen takia oli se ultrakuvaki niin huono. Noh, lääkärineuvola ke, eiköhän siellä ne sykkeet kuunnella ☺
Määki meinasin monet kerrat luovuttaa mutta silti joka päivä sinnikkäästi koitin ettiä niitä ja niin ne sitte kiireisenä aamuna Löyty rv 14+1. Mulla on taaksepäin kallistunut kohtu..