Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Mulla on silloin 39+1 :)
Joo en jotenkin saa sellaista ajatusta että tää päättyis hyvin
Vaikka kaikki siis on oikein hyvin mun pää ei vaan ota sitä vastaan. Tarviin sen yhden positiivisen kokemuksen [emoji4] eli mies ei kerinnyt mukaan?
Niin varmasti tapauskohtasta. Meillä ei vielä siinä vaiheessa tiedetty kuinka huonosti kaikki tulee menemää. Isä lähti myös lääkäreiden kanssa viemään vauvaa teholle.
Mitä kotisynnytys siis maksaa? Ihan uteliaisuudesta:) meen siis enemmän kun mielelläni sairaalaan synnyttämään tätä esikoista, ku ei yhtään tiedä et millaista se synnyttäminen sitten omalla kohdalla on:)
Minulla ei kyllä ole mitään halua kotisynnyttää. Vaikkakin suurin osa synnytyksistä menee ihan hyvin niin on kuitenkin niitä hätätapauksia joissa on todella tärkeää olla siellä sairaalassa. Siellä on lääkärit ja kirurgit, leikkaussalit, pelit ja vehkeet. Koskaan ei tiedä mitä tuleman pitää, joten minä ainakin haluan ne riskit minimoida.
Joo ja kun muualla on vaihtoehtoja myös muita kuin täysin kotisynnytys ja sairaala. On siis välimuotoja ja myös sellaisia sairaaloita, joissa tosiaan pääsee valitsemaan ja tutustumaan etukäteen omaan kätilöön ja hän tulee vaikka päivystyksenä sitten synnytykseen mukaan. Ja tukihenkilöiden määrää ei oo rajoitettu. Eli kyllä täällä on musta paljon vielä siihen nähden tarjolla vain yhtä vaihtoehtoa.
Samaten mua hirvittää jo valmiiks ihan sellainen kuin synnytyksen jälkeen tikkaaminen. Moni sanoo sen olevan jopa kivuliaampaa kuin mitä synnytys on ollut. En tiedä, että saako siihen lisää epiduraalia tai spinaalia. Tuskin? Mut siis parsittiin leikkaussalissa synnytyksen jälkeen ja siellä sai aimo annoksen kivunlievitystä. Tuntuu vähän hassulta, että siinä koko synnytysrupeaman ja ponnistuksen jälkeen suorilta vaan aletaan tikkaamaan. Missään muissa asioissa ei noin herkkää aluetta aleta parsimaan kasaan jollain pudentaalipuudutuksen voimin.
Eli mitkä on teidän kokemuksia tästä? Sattuiko tikkaus synnytyssalissa ponnistuksen jälkeen?
Mä nimittäin huusin kuin tapettava kun ne koitti ees kattoa. Tosin mulla oli vaikeat repeämät ja kaks lääkäriä sit lopulta paikkaamassa siellä leikkaussalissa. Tääkin mua pelottaa suoraan sanottuna...