Ultra-kuulumiset

5.6. / iskallt / nt-ultra
5.6. / Paula81 / nt-ultra
5.6. / Rita29 / nt-ultra
5.5 / sarggu123 / nt-ultra
6.6. / Hyle-Emo / nt-ultra
6.6. / Aashiqui / nt-ultra
6.6. / Äityli85 / nt-ultra
7.6. / Snifu / nt-ultra
12.6/ Enska88/nt-ultra
12.6. / lauraaaaa1985/ nt-ultra
13.6. / Merihelmi / nt-ultra
14.6. / air4M / nt-ultra
14.6. / Momster / nt-ultra
14.6. / Suski.81/ nt-ultra
16.6./ Bettie/ nt-ultra
16.6. / Ayla85 / nt-ultra
19.6. / Sydänkäpynen / nt-ultra
22.6 / Diann / nt-ultra

13.7. / pookkana / rakenne
14.7 / meritähti / rakenne
17.7. / Kuutio / rakenne
17.7 / MomToBe2 / Rakenne
17.7. / Maikkis_ / rakenne
18.7. / NindeOut / rakenne
19.7. / TK / rakenne
19.7. / Tirlis / rakenne
20.7. / June83 / rakenne
20.7 / miracle85 / rakenne
21.7./ ellikki85/ rakenne
24.7./ Kardulla/ rakenne
26.7./ Saniais/ rakenne
27.7 / Risunen / rakenne
31.7 / Kruuna / rakenne
31.7 / MammaPuh / rakenne
31.7 / Anskulaine/ rakenne
1.8. / seepiaksi / rakenne
1.8. / Rita29 / rakenne
2.8. / Snifu / rakenne
8.8. / Suski.81/ rakenne
8.8. / Merihelmi/ rakenne
14.8. / Aashiqui / rakenne

Onko kokemusta? Kävin toissa päivänä nt-ultrassa, jossa olisivat antaneet ajan rakenneultraan.
Nyt on kuitenkin niin, että olen lomamatkalla juuri rakenneultran aikaan Lapissa, eli Suomessa kuitenkin.
Onko todella niin, etten voi saada lähetettä rakenneultraan toiselle paikkakunnalle, vaan joudun käymään omakustanteisesti yksityisellä?

5.6. / iskallt / nt-ultra
5.6. / Paula81 / nt-ultra
5.6. / Rita29 / nt-ultra
5.5 / sarggu123 / nt-ultra
6.6. / Hyle-Emo / nt-ultra
6.6. / Aashiqui / nt-ultra
6.6. / Äityli85 / nt-ultra
7.6. / Snifu / nt-ultra
12.6/ Enska88/nt-ultra
14.6. / air4M / nt-ultra
16.6./ Bettie/ nt-ultra
22.6 / Diann / nt-ultra

17.7. / Kuutio / rakenne
19.7. / TK / rakenne
19.7. / Tirlis / rakenne
20.7. / June83 / rakenne
24.7./ Kardulla/ rakenne
26.7./ Saniais/ rakenne
27.7 / Risunen / rakenne
31.7 / Kruuna / rakenne
31.7./ Karoliinaaaa90/rakenne
1.8. / Rita29 / rakenne
2.8. / Snifu / rakenne
8.8. / Suski.81/ rakenne

Nipanderi: mulla ei kokemusta, mut aattelin kommentoida et Lapissa (pohjosempana) on vaan Rovaniemellä tollaset ultrat, eli voi ajomatkastaki tulla pitkä ja kallis jos pohjosempana liikkuu..

12.6/ Enska88/nt-ultra
14.6. / air4M / nt-ultra
16.6./ Bettie/ nt-ultra
22.6 / Diann / nt-ultra

17.7. / Kuutio / rakenne
19.7. / TK / rakenne
19.7. / Tirlis / rakenne
20.7. / June83 / rakenne
24.7./ Kardulla/ rakenne
26.7./ Saniais/ rakenne
27.7 / Risunen / rakenne
31.7 / Kruuna / rakenne
1.8. / Rita29 / rakenne
2.8. / Snifu / rakenne
8.8. / Suski.81/ rakenne

Onko kokemusta? Kävin toissa päivänä nt-ultrassa, jossa olisivat antaneet ajan rakenneultraan.
Nyt on kuitenkin niin, että olen lomamatkalla juuri rakenneultran aikaan Lapissa, eli Suomessa kuitenkin.
Onko todella niin, etten voi saada lähetettä rakenneultraan toiselle paikkakunnalle, vaan joudun käymään omakustanteisesti yksityisellä?

Kuinka pitkään te siellä olette? Luulisi, että pystyisi varaamaan ajan joko ennen tai jälkeen matkan. Onhan siinä joustoa...

• Tykkään
Reaktiot: TK
Joo, ollaan kaks viikkoo ja ainakin Turussa sanoivat, et ennenku lähetään ni on liian aikaista ja sit ku tullaan takas, ni liian myöhäistä. Tai siis liian myöhäistä siis sen suhteen, et jos löydettäis jotain poikkeavuuksia. Johonki yleiseen rakenneultraan sit kuulemma pääsis myöhemminki, mut et ilmeisesti mä ymmärsin nii, et sit ei vaan enää aportoida, oli kyseessä sit minkälainen poikkeama hyvänsä?

Yhdellä tutulla huomattiin rakennepoikeeavaisuus "liian myöhään", mutta koska lapsi ei olisi synnytyksen jälkeen elänyt kuin vain hetken, he saivat siihen poikkeusluvan. Tämä tapahtui rv 24!

Rakenneultra tehdään viikoilla 19-21 ja vakavan poikkeaman vuoksi abortti voidaan tehdä viikolle 24 asti. Siihen tarvii sitten useamman lääkärin lausunnot, erikoislupa ja perheellä on aikaa päättää vaan vähän, mutta siihen saakka voidaan raskauskeskeyttää. Muuten viikolla 20 viimeistään terveyden takia ja sosiaalisista syistä viimeistään viikolla 12.

8.6. / Berrynen / nt-ultra
12.6/ Enska88/nt-ultra
14.6. / air4M / nt-ultra
16.6./ Bettie/ nt-ultra
22.6 / Diann / nt-ultra

17.7. / Kuutio / rakenne
19.7. / TK / rakenne
19.7. / Tirlis / rakenne
20.7. / June83 / rakenne
24.7./ Kardulla/ rakenne
26.7./ Saniais/ rakenne
27.7 / Risunen / rakenne
31.7 / Kruuna / rakenne
1.8. / Rita29 / rakenne
2.8. / Snifu / rakenne
3.8. / Berrynen / rakenne
8.8. / Suski.81/ rakenne

Mulla oli tänään eka (nt) ultra ja aloin vaan nauraa ku näin sen minityypin siellä, oli niin epätodellista että siellä oikeesti oli joku! Siellä se vipelsi menemään eikä meninannu pysyy sopivassa asennossa mittausta varten ja kaikki oli hyvin ja laskettu aika vaihtui vaan päivällä. Tuntu että nyt tää vasta on todellista. Ääks!! <3 :D

Joo, ollaan kaks viikkoo ja ainakin Turussa sanoivat, et ennenku lähetään ni on liian aikaista ja sit ku tullaan takas, ni liian myöhäistä. Tai siis liian myöhäistä siis sen suhteen, et jos löydettäis jotain poikkeavuuksia. Johonki yleiseen rakenneultraan sit kuulemma pääsis myöhemminki, mut et ilmeisesti mä ymmärsin nii, et sit ei vaan enää aportoida, oli kyseessä sit minkälainen poikkeama hyvänsä?

Onko teillä mahdollista siirtää reissua, jos ei rakenneultraa saa millään sopimaan aikatauluihin? Mä en pystyis olla jossain reissussa, jos erittäin tärkeä ultra jäis sen takia välistä. Toisaalta ei kaikki käy edes näissä ultrissa, mutta mulle on ainakin tärkeä tietää, jos jotain rakennepoikkeamaa on.
En tiedä onko lomamatka semmonen syy, että sais lähetteen rakenneultraan toiseen sairaalaan:wideyed: toki pohjoisessa ei niitä sairaaloita ihan joka nurkalla ole. Eikai kysymisessä menetä mitään:p

Ja jos hakee syntymättömän lapsen vakuutusta, niin tarviiko jokaiseen vakuutusyhtiöön tiedot rakenneultrasta? Et ehkä senkin puolesta se olisi hyvä käydä, jos siis vakuutusta meinaa hankkia.

Onko teillä mahdollista siirtää reissua, jos ei rakenneultraa saa millään sopimaan aikatauluihin? Mä en pystyis olla jossain reissussa, jos erittäin tärkeä ultra jäis sen takia välistä. Toisaalta ei kaikki käy edes näissä ultrissa, mutta mulle on ainakin tärkeä tietää, jos jotain rakennepoikkeamaa on.
En tiedä onko lomamatka semmonen syy, että sais lähetteen rakenneultraan toiseen sairaalaan:wideyed: toki pohjoisessa ei niitä sairaaloita ihan joka nurkalla ole. Eikai kysymisessä menetä mitään:p

Ja jos hakee syntymättömän lapsen vakuutusta, niin tarviiko jokaiseen vakuutusyhtiöön tiedot rakenneultrasta? Et ehkä senkin puolesta se olisi hyvä käydä, jos siis vakuutusta meinaa hankkia.

Rakenneultra on mun mielestä vakuutukseen tarvittava että siitä saa kaikenkattavan vakuutuksen

Rakenneultra on mun mielestä vakuutukseen tarvittava että siitä saa kaikenkattavan vakuutuksen

Mä just soittelin op-pohjolaan, jossa meidän esikoisenkin vakuutus on.
Heillä ei nykyään tarvita mitään "todistuksia" rakenneultrasta. Vakuutusta voi hakea rakenneultran jälkeen ja odottava äiti täyttää terveysselvityksen.

Ja hei, op-pohjolassa syntymättömän lapsen vakuutus 0€/ensimmäinen vuosi!
Alle 1v lapsen vanhemmille henkivakuutukset 0€/ensimmäinen vuosi.
Eli me pysytään näissä lapsivakuutuksissa jatkossakin heidän asiakkainaan :)

Kiitos vastauksista:) juu, ei tässä nyt ole mitenkään tarkoitus ylenkatsoa rakenneultraa, eikä sen merkitystä. Mutta en myöskään lähtökohtaisesti halua ajatella, että jotain on pielessä ja perua siksi kaikkia suunnitelmia. Myöskään siirtäminen ei ole aivan niin yksinkertaista, ellei aivan itsekkääksi paskiaiseksi rupea. Eikä siinä siis mitään, oon kyllä valmis maksamaan yksityisestäkin tsekkauksesta, maksoinhan ar ultrastakin, kunhan nyt vain kysäisin:)

Mä just soittelin op-pohjolaan, jossa meidän esikoisenkin vakuutus on.
Heillä ei nykyään tarvita mitään "todistuksia" rakenneultrasta. Vakuutusta voi hakea rakenneultran jälkeen ja odottava äiti täyttää terveysselvityksen.

Ja hei, op-pohjolassa syntymättömän lapsen vakuutus 0€/ensimmäinen vuosi!
Alle 1v lapsen vanhemmille henkivakuutukset 0€/ensimmäinen vuosi.
Eli me pysytään näissä lapsivakuutuksissa jatkossakin heidän asiakkainaan :)

Joo sama oli viimevuonna kun tytölle otettii :)

Siinä muistaakseni oli kohta että oliko ultrassa jotakin häikkää ja onko tehty.

12.6. / [MayDay] / nt-ultra
12.6/ Enska88/nt-ultra
14.6. / air4M / nt-ultra
16.6./ Bettie/ nt-ultra
22.6 / Diann / nt-ultra

17.7. / Kuutio / rakenne
19.7. / TK / rakenne
19.7. / Tirlis / rakenne
20.7. / June83 / rakenne
24.7./ Kardulla/ rakenne
26.7./ Saniais/ rakenne
27.7 / Risunen / rakenne
31.7 / Kruuna / rakenne
1.8. / Rita29 / rakenne
2.8. / Snifu / rakenne
3.8. / Berrynen / rakenne
8.8. / Suski.81/ rakenne

Olin näköjään tipahtanu listalta... monilla vielä nt-ultra edessä, mulla heti maanantaiaamuna. :)

Minulla olisi ultrakuulumisia rakenneultrasta,mutta kun en löytänyt siitä omaa keskustelua niin ajattelin kirjailla ajatuksiani tähän :) Olen uusi käyttäjä tällä sivustolla, joten en ole ihan vielä sisäistänyt kaikkia sääntöjä, pahoittelut siitä!

Olen nyt viikolla 20+4 ja rakenneultrassa kävin pari päivää sitten Naistenklinikalla. Kaikki näytti olevan hienosti, mitat vastasivat viikkoja jne. Mutta sitten kätilöllä oli vaikeuksia saada mittoja pienen sydämestä, kuulemma huonon asennon vuoksi. Lopulta hän pyysi lääkärin avuksi, jotta tutkimus saataisiin tehtyä. Lääkäri tuskaili laitteen kanssä, hän kun oli kuulemma tottunut aikaisemmassa työpaikassa käyttämään parempia laitteita. Lopulta vaihdettiin tutkimushuonetta ja lääkärin valitus ultrauslaitteesta jatkui. Sen verran hän sai kuitenkin tutkittua, että kaikki neljä sydämen lokeroa näkyvät ja verenvirtaus on normaalia. Mutta toinen kammio näytti ahtaalta ja keuhkovaltimo liian paksulta. Lääkäri väläytteli jo, että pahimmassa tapauksessa sikiöllä on vain yksi kammio, mikä on aika huono juttu :(

Sain ajan ensi maanantaille Sike:en, jossa sydänlääkäri tekee tarkemmat tutkimukset. Nyt olen kuitenkin kauhusta kankeana, pelkään tietenkin pahinta. Ajatuskin sikiön vakavasta sairaudesta ja pahimmassa tapauksessa raskauden keskeytys olisi minulle maailmanloppu :(

Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia ja onko kaikki kuitenkin päättynyt hyvin, vaikka tuo pahin skenaario eli yksikammioisuus olisi toteutunut? Kiitollisena vastauksia odotellen..

Muokattu viimeksi:
Minulla olisi ultrakuulumisia rakenneultrasta,mutta kun en löytänyt siitä omaa keskustelua niin ajattelin kirjailla ajatuksiani tähän :) Olen uusi käyttäjä tällä sivustolla, joten en ole ihan vielä sisäistänyt kaikkia sääntöjä, pahoittelut siitä!

Olen nyt viikolla 20+4 ja rakenneultrassa kävin pari päivää sitten Naistenklinikalla. Kaikki näytti olevan hienosti, mitat vastasivat viikkoja jne. Mutta sitten kätilöllä oli vaikeuksia saada mittoja pienen sydämestä, kuulemma huonon asennon vuoksi. Lopulta hän pyysi lääkärin avuksi, jotta tutkimus saataisiin tehtyä. Lääkäri tuskaili laitteen kanssä, hän kun oli kuulemma tottunut aikaisemmassa työpaikassa käyttämään parempia laitteita. Lopulta vaihdettiin tutkimushuonetta ja lääkärin valitus ultrauslaitteesta jatkui. Sen verran hän sai kuitenkin tutkittua, että kaikki neljä sydämen lokeroa näkyvät ja verenvirtaus on normaalia. Mutta toinen kammio näytti ahtaalta ja keuhkovaltimo liian paksulta. Lääkäri väläytteli jo, että pahimmassa tapauksessa sikiöllä on vain yksi kammio, mikä on aika huono juttu :(

Sain ajan ensi maanantaille Sike:en, jossa sydänlääkäri tekee tarkemmat tutkimukset. Nyt olen kuitenkin kauhusta kankeana, pelkään tietenkin pahinta. Ajatuskin sikiön vakavasta sairaudesta ja pahimmassa tapauksessa raskauden keskeytys olisi minulle maailmanloppu :(

Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia ja onko kaikki kuitenkin päättynyt hyvin, vaikka tuo pahin skenaario eli yksikammioisuus olisi toteutunut? Kiitollisena vastauksia odotellen..

Kuulostaa kamalalta. Älä kuitenkaan vielä vaivu epätoivoon, sillä usein tulee mittausvirheitä ja vääriä hälytyksiä, jos vauvan asento on huono tai laitteet ei toimi/niitä ei osata käyttää. Odota rauhassa maanantaille, toivottavasti siellä selviää, että kaikki on hyvin. Tämä on laskettu aika joulukuussa 2017 ryhmän keskustelu, joten en tiedä onko monella sinulle antaa kokemuksia tuosta yksikammioisuudesta.. kannattaa etsiä yleisen puolen keskustelu aiheesta :)

Takaisin