Ultra-kuulumiset

Eiks oo hyvä et on enne kesälomaa? :)

Mulka just yks viikko ollu jo lomaa ja 2 viikkoo jäljellä rakenteen jälkee. Mulla just rv 20+0 on sunnuntai ni meni sit siihe alkavalle viikolle ni otettiin heti se maanantai 20+1 et sen jälkee voidaa lähtee meidä loma matkalle lappii ku ulkomaille ei uskallettu lähtee. Tosin mun äiti jo huolehti onks hyvä lähtee pitkälle automatkalle ettei tuu veritulppaa sit! Hmm... nooh pysähdellää paljon ku aateltii sellast road trippii et tutustutaa eri paikkoihin ja olis kiva käydä sit norjan puolella myös :)

Siis joo on parempi jos on ennen kesälomaa xD oli eilen niin kamala päänsärky et en näköjään ole tajunnut mitä kirjoitin xD

Mä oon käynyt ennen ulkomaan matkoja neuvolan lääkärin tarkistuksessa pyytämässä siunauksen matkaan. On sitten samalla tehnyt todistuksen missä luki mitkä vk ja onko ollut jotn
Tollain on kyllä varmaan fiksuinta. Varmistetaan et varmasti kaikki on kondiksessa.

Rita, muistelin et asut täs aika lähellä ja ilmeisesti meet myös Hyvinkäälle ultraan?
Meillä ainakin siellä nt-ultrassa varattiin aika rakenneultraan :) ja oli ihan loistava kun pääs päivään vaikuttaa!
Mulla on tasan rv 20+0 se ultra ja seuraavana päivänä lähdetään ulkomaille.

Mä en ajatellu et tarttis mitää todistusta puolessa välissä. Tai sen kummempaa tarkistusta:wideyed: pitää miettiä käviskö jossain, tuskin tarvitsee viel tässä vaihees.

Rita, muistelin et asut täs aika lähellä ja ilmeisesti meet myös Hyvinkäälle ultraan?
Meillä ainakin siellä nt-ultrassa varattiin aika rakenneultraan :) ja oli ihan loistava kun pääs päivään vaikuttaa!

Mä en ajatellu et tarttis mitää todistusta puolessa välissä. Tai sen kummempaa tarkistusta:wideyed: pitää miettiä käviskö jossain, tuskin tarvitsee viel tässä vaihees.

Kannattaa tarkistaa lentoyhtiöstä. Nehän ei voi tietää onko rv 20 vai 24 ,moni vaatii sen englannin kielisen todistuksen vasta rv 27alkaen. Varsinkin jos maha on iso (kuten mulla on ollu aina puoles välis jo) hyvä saada se todistettua paperilla heti ettei tuu ongelmia . Nekun ei päällepäin voi arvioida millä vk olet :). Ja jos sattuu lomalla jotain,hakeudut lääkäriin on hyvä että on todistus siitä myös :)

Joo siis oon kattonu, että lennetään Tui:lla ja niillä vasta rv 28 tarvitaan todistuksia :) toki jos alan tästä paisumaan ku pullataikina, ni täytyy harkita:grin
Saako neuvolasta jotain todistusta vai täytyykö mennä ihan lääkäriin?

Mitenköhä matkavakuutukset? Ei varmaan kata, jos jotain raskauteen liittyvää ilmenis matkalla:sad001

Mä oon hus alueella eikä tullut

Mä kyllä soitin itse ajat kun ei niitä ruvennut kuulumaan ja töiden kanssa pitää säätää. Mutta kyllä ne ed raskaudessa tuli molemmat samalla ja nyt sitten kirje perässä missä ne oli. Usea muukin saanut kirjeenä molemmat samaan aikaan :)

Ei tarttekaan, mutta jos olet iso niin asiaa kyllä kysellään :) Suomen päässä riittänee nlakortti, mutta mitäpä nuo ulkkikset siitä ymmärtää :D

Eiks oo hyvä et on enne kesälomaa? :)

Mulka just yks viikko ollu jo lomaa ja 2 viikkoo jäljellä rakenteen jälkee. Mulla just rv 20+0 on sunnuntai ni meni sit siihe alkavalle viikolle ni otettiin heti se maanantai 20+1 et sen jälkee voidaa lähtee meidä loma matkalle lappii ku ulkomaille ei uskallettu lähtee. Tosin mun äiti jo huolehti onks hyvä lähtee pitkälle automatkalle ettei tuu veritulppaa sit! Hmm... nooh pysähdellää paljon ku aateltii sellast road trippii et tutustutaa eri paikkoihin ja olis kiva käydä sit norjan puolella myös :)

Mä olin viime kesänä Lapissa ja Norjassa rv 25-27 eikä matkustaminen ollu sen vaikeempaa kun ei raskaana tosin pieniä pysähdyksiä kannattaa tehdä missä pääsee jalottelemaan ja välttää alaselän jumiutumisen :) Nukuttiin viikko teltassa ja peseydyttiin leirintäalueilla, oli kyllä mahtava reissu ainut etten pystyny hirveesti liitoskipujen kaa vaeltaa. Ollaan nyt juhannuksen jälkeen lähdössä Lapöiin ja sieltä Norjan puolelle, haaveena ois nyt päästä vaeltaa enemmän kun on viikkoja vähemmän ku viime reissulla, esikoinen kulkee repussa selässä ;) Ukki vaan kovasti varotteli ettei kannata itikoiden takia viettää suomen Lapissa paljoo lomasta mielummin Norjan puolella missä ei oo itikoita, tosin täl kertaa meillä on asuntoauto käytössä :)

Joo Keravalla asutaan ja menen Hyvinkäälle :) okeit, kai he siellä sitten kertovat rakenneultraan ajan :happy:

Kardulla
Mä olin esikoisen odotusaikaan elokuun Lapissa vaeltemassa miehen kanssa parisen viikkoa! Esikoinen syntyi joulukuussa myöskin.

Nukuttiin pakussa, missä takatilassa oli parisänky. Peseydyimme järvissä/joissa, kerran saunassa.
Hyvin sitä jaksoi istua ja vaellella. Tuli käytyä Kuusamossa karhunkierros ja muutama muukin, Posiolla Korouoma, Levillä, Kilpisjärvellä se 3 valtakunnan raja ja Saanalle kiipeäminen, Inarissa joitakin pätkiä ja ja ja. Oli kyllä huippureissu, koska nyt ei ihan heti päästä uudestaan, esikko 2,5 ja uus tulee taas jouluna! Mutta kyllä sinne vielä lasten kanssakin mennään

Voi vitsi kuulostaa niin hienolta! Voiku meilki olis joku paku tai asuntoauto mahollisuus..farmarilla mennää. Ja vähä mukavuude halusempi reissu tehää et nukuttais iha sängyis. Joskus kyl kunnon vaellusreissun haluisin myös tehä :) Iski illal vähä paniikkii ku yhtää ei olla viel suunniteltu ja kuinkakoha enää löytyy vapaita majoituspaikkoi tai paras olis jos vaa mennäis ja etittäis paikan päällä ku ei haluttais liikaa suunnitella aikataului, mutta onkoha sit missää mitää vapaana :/ tärkein ja ensimmäinen päämäärä on ranuan eläinpuisto :p en oo ikin käyny.

Mä olin viime kesänä Lapissa ja Norjassa rv 25-27 eikä matkustaminen ollu sen vaikeempaa kun ei raskaana tosin pieniä pysähdyksiä kannattaa tehdä missä pääsee jalottelemaan ja välttää alaselän jumiutumisen :) Nukuttiin viikko teltassa ja peseydyttiin leirintäalueilla, oli kyllä mahtava reissu ainut etten pystyny hirveesti liitoskipujen kaa vaeltaa. Ollaan nyt juhannuksen jälkeen lähdössä Lapöiin ja sieltä Norjan puolelle, haaveena ois nyt päästä vaeltaa enemmän kun on viikkoja vähemmän ku viime reissulla, esikoinen kulkee repussa selässä ;) Ukki vaan kovasti varotteli ettei kannata itikoiden takia viettää suomen Lapissa paljoo lomasta mielummin Norjan puolella missä ei oo itikoita, tosin täl kertaa meillä on asuntoauto käytössä :)

Teilläkin ihana reissu ollut :) ja kiva reissu tulossa, kateellinen tosta asuntoautosta! :p
Mulla jo ennestää alaselkä ei kestä kauheesti istumista varsinkaa suorassa vaikkakin hyvät lihakset on..saa nähä kui käy :/ itikat ja mäkäräiset o kyl huono! Saan kivoi paukamii :D

Pystyyks raskaana käyttää mitää offei ym.?

Joo siis oon kattonu, että lennetään Tui:lla ja niillä vasta rv 28 tarvitaan todistuksia :) toki jos alan tästä paisumaan ku pullataikina, ni täytyy harkita:grin

Mitenköhä matkavakuutukset? Ei varmaan kata, jos jotain raskauteen liittyvää ilmenis matkalla:sad001

Kannattaa soittaa vakuutusyhtiöön. Tarvit ja varmaan kannattaakin ottaa joku laajempi vakuutus. Ja lukee tarkkaa vkehdot! On kuitenki vakuutusyhtiöstä kyse. ;) Ei pahalla jos täällä on vakuutusihmisiä! :D

Neuvolasta mä en ainakaan saanut esikoisen aikaan. Puhumattakaan että olisivat saaneet sen englanniksi :D kävin yksityisellä eikä sekään tehnyt edes sisätutkimusta vaikka vkoja oli +30 ja reissu Jenkkeihin.
Otatteko vauvalle vakuutuksen ja missäs vaiheessa sen saikaan? Se oisi kattanut meillä tuolloin Jenkkireissulla kaiken paitsi synnytyksen ja kuljetuksia Suomeen jne. Suosittelen kanssa soittamaan vakuutusyhtiöön ja kysymään mitä tässä tilanteessa kuuluu omaan matkavakutukseen, jos sellainen on :)

Neuvolasta mä en ainakaan saanut esikoisen aikaan. Puhumattakaan että olisivat saaneet sen englanniksi :D kävin yksityisellä eikä sekään tehnyt edes sisätutkimusta vaikka vkoja oli +30 ja reissu Jenkkeihin.
Otatteko vauvalle vakuutuksen ja missäs vaiheessa sen saikaan? Se oisi kattanut meillä tuolloin Jenkkireissulla kaiken paitsi synnytyksen ja kuljetuksia Suomeen jne. Suosittelen kanssa soittamaan vakuutusyhtiöön ja kysymään mitä tässä tilanteessa kuuluu omaan matkavakutukseen, jos sellainen on :)

Otan jo raskauden aikana tällekkin. Heti kun sen raskaustodistuksen saa nva. Ja rakenneultran tai op vaatia ensin.

Pitääkin kunnolla tutustua matkavakuutuksiin! Yleensä ollaan otettu Eurooppalaiselta. Viime vuonna ekaa kertaa päästiin kokeilee käytännössä matkavakuutusta, kun lapsi sairastui vesirokkoon Kreikan loman lopuksi. Mä jäin lapsen kanssa ylimääräiseksi viikoksi parantelemaan sinne ja mies lensi kotiin.
Silloin ainakin kaikki toimi Eurooppalaisen kanssa upeasti! :) helpotti omaa oloa ja tuskaa, että vakuutusyhtiön kanssa oli niin helppoa ja ongelmatonta hoitaa asiat.

Vauvalle haetaan syntymättömän lapsen vakuutus heti kun mahdollista. Esikoisella on vakuutus op:ssa, joten sieltä varmaan lähdetään katselemaan. Meillä ainakin op:n kanssa kaikki toiminu hienosti :)

Itikoita ei välttämättä vielä juhannuksen jälkeen ole. Kilpisjärvellä esim. on vielä reilu puolimetriä lunta tällä hetkellä. :hilarious:

Takaisin