Ultra kuulumiset :)

Se mitään vähemmälle jää :) Mä ainakin jäin niin koukkuun siihen sydänäänten kuunteluun että kyllä sitä milteipä joka ilta piti myös kuunnella. Angel Sounds mullakin tuossa on purkua odottamassa, se versio jossa on myös näyttö josta näkee sykkeen. Voi sitten sykkeestä kuvitella kumpi tulee! No meille ainakin tuli tyttö niinkuin kiivaamman sykkeen lapsista sanotaan, tieteellistä näyttöä ei taida olla juuri aiheesta mutta samapa tuo. Mehän ei tiedetty kumpaa odotettiin, eikä nytkään taideta kysyä. Mun mies ei halua tietää kumpi tulee, joten en minäkään sitten sillä tiedotta viitsi itseäni "kiusata", olkoon salaisuus.
No niin nyt sain avattua vihdoin sen dopplerin, siellä oli sisällä noin kilo rasvaa.... Eli ilmeisesti sitä on jossain siellä sellaisessa paikassa ettei oikeen tykkää. Putsasin näkyvän rasvan pois ja kontaktit jotka oli klähmääntyneet, mutta eipä tuo suostu édelleenkään toimimaan :( Eli ollaan ilman tai sitten ei auta kuin tilata uusi!
 
Sain nyt vihdoin ja viimein aikaiseksi liityttyä tänne pienellä siskon kannustuksella. :) Rv 16 alkoi tänään ja tuntuu, että masu on kasvanut parissa päivässä tosi paljon ja näkyy selvästi. :) Laskettu aika on 11.8.
Nyt useampana päivänä koskenut alamahaan ja tänään nivusiinkiin, mutta taitaa olla vaan tuosta paikkojen kasvamisesta johtuvaa? Vuotoja ei ole tullut. :)
 
Heissan!
Eilen tuli käytyä siinä myöhästyneessä alkuraskauden ultrassa.
Hienosti olivat asiat ja LA ei muuttunut eli nyt on rv16 :) Saimme vihdoinkin taas kuvia, ku ensimmäisestä lapsesta saimme myös, mutta toisen lapsen kohdalla jouduimme eri ultrapaikkaan eli oli pelko ettemme edes näe kuvaruutua, mutta kyllä vain kaikki näytettiin ja muisto tuli jääkaapin oveen. Ja oli niin selvä, että 3v. poika sanoi:"Tuossa on vauva" :)
 
Kirjottelen nyt tänne, kun kerran tänään ultrassa olin.

Elikkäs.. Tänään rv 34+2, ja olin ylimääräsessä ultrassa, mihin sain neuvolasta lähetteen.
Katottiin siis vauvan tarjonta ja tehtiin kokoarvio, kun sf-mitta on ollu koko ajan korkee.
Lääkäri tutki samalla myös kohdunsuun tilanteen.

Vauva on siis nyt raivotarjonnassa, eikä kuulemma pitäis enää kääntyä ympäri, kun tarvis kuulemma aikamoisen kiepautuksen tehdä. Vielä ei ollut kunnolla laskeutunut, mutta siihen suuntaan kuitenkin menossa.
Tämän hetken kokoarvio oli 2,4-2,5kg ja syntymäpaino menis suunnilleen 3,6-3,8kg. Ei siis mitenkään kovin iso edes.

Kohdunsuu oli pehmeä ja kiinni, ja kaulaa jäljellä 2cm. Lääkärin arvion mukaan saattais syntyä rv 38-40, mutta arveli ettei ainakaan yli menisi, kun esikoinenkin lähti syntymään hieman ennen laskettua.

Torstaina sitten seuraava neuvola. :)
 
Takaisin
Top