Ultra kuulumiset :)

Onneksi luin tätä vasta oman ekan ultran jälkeen, niin en osannu pelätä että sieltä jotain olisi vaan kadonnut...
Omalla kohdalla kaikki hyvin. Viikot ultran mukaan 12+4, laskettu 12+1, joten ei muutosta. Ei ylimääräistä turvotusta eikä mitään. Tästä on hyvä jatkaa.
 
Kylläpä jännitti eilen, mutta kaikki näytti olevan pikkuisella kunnossa :) 10+5 oli päivät eli muutama vähemmän kuin luultiin, mutta la säilyi samana eli 20.8. Nyt vain kun pahoinvointi häviäisi niin olisi taas paljon helpompaa :)
 
Np-ultrassa käyty. Niskaturvotusta oli 1mm ja siellä se lepäili. Viikot taas vaihtu.. 11+6 sijaa vasta 11+3 . Lamuuttu 12.8:sta 19.8..
 
Mä lueskelin tätä foorumia jo pitemmän aikaa ennenkuin itsellä oli ultra, ja kovasti monien pettymyksistä aloin epäilee että näinköhän minullakaan mitää mahassa kasvaa.. Mutta tiistaina kävin neuvolalääkärin ultrassa ja siellä se jalkoja ja käsiä viskoi menemään.. Torstaina taas oli nt-ultra, ja turvotusta ei ollut ollenkaan. Muutenkin kaikki oli kunnossa. Tästä se siis lähtee :)
 
Meillä oli eka ultra tuossa viime viikolla torstaina 24.1. ja viikkoja oli silloin 12+0 neuvolan laskujen mukaan. Kuiteskin ultralaite laski viikoiksi 12+2. Parin päivän vuoksi ei aleta laskettua muuttamaan kyllä ainakaan ekan ultran perusteella. Niskaturvotusta ei ollut silmin havaittavissa juuri lainkaan ja laskuissa saatiin nollat. Eli mukavia uutisia. Pikkukaveri siellä kieriskeli ja torkkui rauhallisesti. Ei tahtonut heräillä millään että olisi kääntynyt oikeaan asentoon. :) Syke näkyi nätisti näytöllä. Tällä viikolla olikin sitten lääkärineuvola ja onnistuttiin kuuntelemaan vähän sykettä, vaikka olikin työn takana, että löytyi. :)

Voi että miten onkin jännää odotella seuraavaa ultraa, jossa mahdollisesti näkyisi kumpi tulloo.. Sanoin jo heti, että haluan tulla seuraavaankin ultraan, jotta saisin tietää. emoticon
 

Se taitaa vähän riippua tilanteesta ja tutkijasta. Minusta viimeksi tehtiin sisäkautta, mutta toiset ilmeisesti tekee myös masun päältä. Nyt kun viimeksi olin ultrassa katsottiin ensin alakautta ja sitten vielä päältä niin näkyi kaveri kokonaan paremmin. NT-ultra mulla pitäisi olla vasta 12.2. Eli on jo 12+jotain....

 
Esikoisesta mulla katottiin ensin sisäkautta, ja sen jälkeen masun päältäkin. Sisältä katottuna näky huomattavasti paremmin. :)
 
Minulla tehtiin esikoisen aikaan nt-ultra vain ulkokautta, kun näkyi sitäkin kautta tarpeeksi hyvin. Minulle sanoi silloin ultrannut kätilö, että kokeillaan vatsan päältä, mutta jollei näy tarpeeksi hyvin, niin sitten sisäkautta. Olin yllättynyt, että onnistui vatsan päältä ultraaminen. :) Saa nähdä, miten käy tällä kertaa. Ainakin ekassa neuvolassa katsottiin ultralla vatsan päältä, mutta voihan olla, ettei kuitenkaan tarpeeksi tarkasti sitten näy ensi viikolla. Noh, sen tietää sitten! Neuvolan mukaanhan minulla on sitten viikkoja 12+6, kun on nt-ultran aika.
 
Heips kaikille :) Täälläkin vihdoin viimein käyty tänään ultrassa ja kyllä on huojentunut olo kun kaikki oli hyvin <3 pikkuinen masuasukki siellä heilutteli käsiä ja jalkojaan ja liikkui niin vikkelästi ettei täti meinannu saada mittoja :") viikkoja oli siis 11+3 ja LA pysyi samana 26.8.13 voi sitä murusta mä oon niin ONNELLINEN <3 13.2 on np-ultra eli ihan just...  
 
Täälläkin hartaasti ja kauhulla odotettu np-ultra takana :) kaikki oli vallan mainiosti. Nyt kestää kyllä ymmärtää taas, että kaikkihan onkin hyvin, kun olin todella varautunut taas keskenmenoon, tuulimunaan tai kohdunulkoiseen - pessimisti kun ei pety ;)
 
Olin siis aiemmin nimimerkillä Mammona täällä jos joku ihmettelee mutta jouduin jostain vaihtamaan sen koska tää ilmotti et se on jo käytössä no ei kait siinä...
 
siis voikse laskettuaika/sikiön "ikä" vaihtua seuraavassa ultrassa?anteeks tää tyhmä kysymys mut tuolla ylempänä joku mainitsi et taas laskettuaika muuttu.emoticon
 
IceCream: Se neuvolassa arvioitu laskettu aika kun on saatu sillä oletuksella, että kaikilla on yhtä pitkä kierto ja kiinnittyminenkin tapahtuu aina täsmälleen samaan aikaan ovulaatiosta laskien. ;) Eli se ei aina pidä paikkaansa. Ultrassa saa tarkemman lasketun ajan katsottua, kun mitataan sikiön pää-perämitta ja katsotaan, mitä viikkoja se vastaa. Jos heitto ei ole kovin suuri (lääkäri sanoi tänään, että viiden päivän heittoa ei vielä korjata, jos en nyt ihan väärin muista), ei laskettua aikaa muuteta. Mutta tosiaan minulla esikoista odottaessa siirtyi laskettu aika ekan ultran (n. rv 12) 9 päivällä myöhemmäksi. :) Ei siinä sen kummempaa. Minulla ainakin on "normaalia" pidempi kierto (32-35 päivää), joten aika varmaa, että neuvolan laskut eivät ihan ajan tasalla ole.

Itse kävin tänään np-ultrassa, lopultakin! Kyllä tuntui ikuisuudelta se aika, joka meni ekasta neuvolasta tähän päivään. Kaikki kuitenkin meidän paakkusella hyvin, siellä se köllötteli ja heilui, sydän jumputti ja mitatkin saatiin. Kohtu on minulla kuulemma taaksepäin kallistunut. Eipä sillä väliä, ehkä ei sitten tälläkään kertaa kasva kovin isoa mahaa. ;) Sikiö vastasi mitoiltaan rv 12+2, mutta kun heittoa vain neljä päivää, niin laskettua aikaa ei lähdetty muuttamaan. LA siis pysyi 14.8. Ekaa kertaa ultrattiin alakautta, mutta ehkä täällä ei ollut niin hyvät laitteet kuin Jyväskylässä. Ainakaan en saanut nyt yhtä hyviä kuvia mukaan, mutta kyllä siellä nyt yhdestä ainakin pää ihan hyvin erottuu. :D Niin, ja sitä niskaturvotustakin oli vain 0,7-0,8 mm, eli ihan normaali. Nyt sitten vain toivoo, ettei veriseulankaan tuloksissa ole mitään ihmeitä. Seuraava ultra sitten vasta n. rv 20, sinne pitää kyllä saada avokkikin mukaan!
 
Meilläkin oli tänään np-ultra. Kaikki oli tosi hienosti. Niin vilkas pikkunen ettei meinattu eka kunnon mittoja saada <3 Mitoiltaan vastasi 12+3 eli päivän enempi ku laskettu on :) Niskapoimu näytti 1,5 mm. Eli ihan normi.
 
Tänään oli ultra ja vaavilla kaikki hyvin niskaturvotusta oli 0,9mm eli ihan ok :) ei meinannut millään pikkanen kääntyä että ois niska näkynyt kun vaan selällään köllötteli <3 piti olla 11+5 tänään mutta nyt ultra sano että ois 12+2 mutta laskettua aikaa ei alettu muuttamaan muutaman päivän takia :)
 
Täälläkin oltiin tiistaina ekassa ultrassa, ja kaikki oli hyvin pikkuisella <3 vilkutteli meille ruudulla :') viikot uä:n mukaan ois ollut jo ti 12+4, neuvolan arvion mukaan 12+1 eikä la:ta muutettu, eli 20.8. se sitten ois :)>
 
Tänään oli nt-ultra, mahan päältä otettiin, siellä se pikkuinen köllötteli. Ei kyllä ollut kovin yhteistyöhaluinen vaan niskaseisonnassa halusi pysytellä :) Nt:ksi mitattiin kuitenkin 1,7 mm eli vissiin ihan normaali, jos tulee seulatulokseks jotain poikkeavaa niin siitä ilmoitetaan viikon sisällä. Kippurassa tykkäs kaveri myös olla, mutta siellä ne kädet ja jalat heilu ja nenäluukin löytyi. Tänään näytti laite 12+4, varhaisultran mukaan ois 12+5, mutta päivä sinne tai tänne. Laskettuaika on kuitenkin vaan laskettuaika, itsekin olen tullut 3vk etukäteen ja isäntä muutaman päivän jälessä.

Nyt vaan sit kasvetaan, pahaolokin onneksi alkanut helpottaa ja tänää herkuteltiinkin miehen kanssa Rossossa kun pikkuisellkin kaikki hyvin. Lääkäriä odotellessa, aika ois puolentoista viikon päästä. Tän ultran jälkee jotenkin helpottaa tää raskaana olo, siellä se vaan nyt kasvaa eikä voi kun pitää ittestään hyvää huolta. Nyt kun on kuitenkin jo 13 viikkokin niin tästä on hyvä jatkaa ja odottaa millo maha pullahtaa. En kyllä tajunnu kysyä mihin suuntaan kohtu on, istukka on takana.
 
Meilläkin oli tänään ultra ja kaikki vaikutti olevan hyvin. Raskauden kesto muuttui 13 viikosta 12+5, mutta laskettu aika säilyi samana eli 16.8. Niskaturvotusta oli 1mm, eli normiarvoissa mennään. Aktiiviselta vaikutti, vaikka uni tulikin kesken mittausten. :) Huojentunut olo ja uskaltaa alkaa kertoilla ilouutista muillekin!
 
täällä käyty perjantaina nt-ultrassa,turvotusta oli 1,2mm elikkä normaali sekin.laskettuaika muuttu 12.8 eli viikot nytten se 13+6.toivottavasti LA ei enää muutu,eihän tässä kohta pysy enää itekkään mukana viikoissa
 
Takaisin
Top