Ultra kuulumiset :)

savanna90

Jostain jotain jo tietävä
Jotkut varmaan menee yksityiselle varhaisultraan tässä pian nin vois kirjotella niitä tänne. Ja tietysti np-ultra ja rakenneultra kuulumiset sitten myöhemmin :)

Itse olin tänään ultrassa ihan muusta syystä ja viikkoja vastaava ruskuaispussi ym löytyi oikeasta paikasta. Sydämensykettä ei vielä näkynyt kun nyt rv 5+1 ja tän viikon puolivälissä tai lopussahan se alkaa vasta lyödä. Vielä kerkeää tapahtua vaikka mitä mutta ainakin alku on lupaava! :) En vielä tiedä mennäänkö yksityiselle ultraan..mieli tekisi kun ed.raskaus päättyi keskenmenoon niin jotenkin on sellanen olo, että pitäisi varmistaa että kaikki on hyvin joskus parin viikon päästä. Mutta toisaalta aika menee kyllä niin nopeeta että pian se np-ultrakin tulee :)
 
hyvä että on oikeas paikas. mulla perjantaina kontrolli ja samal inshallah eka ultra viikkoi 5+1 silloi.
 
Tänään ultrattu viikonloppuna esiintyneiden voimakkaiden vatsakipujen takia. Alkio on oikeassa kohdassa ja hahmoa oli jo erotettavissa. emoticon Sydänääniä ei yritettykään kuunnella, koska tarkoituksena oli poissulkea mahdolliset ongelmat. 17.12 on virallinen alkuraskauden ultra.
 
tänää ultrattu minutkin, mulle tuli 50-50 tuomio eli joko menny tämäki kesken tai sit on varhasemmas vaihees mitä pitäs. toivon jälkimmäist tietenki mut kyllä itku pääs ku lääkäri totes et onkohan tää ny taas kesken menny. ens viikolla uus ultra että onko kehityst vai onko keskenmeno.
 
Voi eii Gatusa!;( miksi ei voi mennä vaan kaikki hyvin ja saisit olla murehtimatta.. Nyt kaikki sormet ja peukut pystyyn ja toivotaan, että siellä on pikkuinen vielä matkassa mukana .. <3>
 
Tsemppiä Gatusalle, toivottavasti kaikki on ok!

Mä soittelin tänään neuvolaan ja sain ekan ajan 14.1. Mitä siellä ekassa neuvolassa tehdään? Oletteko ottaneet miehet sinne mukaan?
 
iinas: Meillä täällä Vantaalla ei ainakaan tehdä mitään erikoista ensimmäisellä neuvolakerroilla.. Silloin vaan täti jakaa erilaisia lippulappusia sekä laittaa lähetteen ensimmäiseen ultraan eteenpäin ja katsoo painon ym, sekä antaa äitiyskortin.. Mutta, riippuu tosi paljon kyllä paikkakunnasta, että mitä tehdään.. 
Mä en ainakaan ottanut ensimmäiseen neuvolakertaan miestä mukaan, sitten vasta otan kun siellä tehdään/kuullaan jotain konkreettista.. :) Pitäis itekkin varata aika neuvolaan, mutta päätin, että käyn nyt eka siellä varhaisultrassa ja soitan sitten neuvolaan.. Ultra on 20.12!:)) 
 
Täälläkin varattu neuvola-aika. 14.1 minullakin iinas :) Sinne tuntuu olevan vielä niin pitkä aika. Neuvolatäti sanoi puhelimessa, että kutsu tulee postissa np-ultraan ja johonki verinäyte juttuun.  
 
Heippa. Täälläkin käyty neuvolassa tänään. Jutustelua se lähinnä oli ja katsotaan pituus, paino, rr, hb ja pissa stixataan. Minulla ensi viikolla ultra ja ehkä sitten nähdään jo koko tilanne oikeasti. Kaikille todella paljon voimia nyt eteenpäin jaksamisessa. Ja gatusalle nyt erityisesti voimia, toivotaan nyt parasta...
 
kiitos tsempistä kaikki, inshallah kaikki hyvin kohdussa ja pikkunen näkyis ens viikol. ois kyl ihme ja harvinaisen hidas/laiska pikkunen koska la muuttus varmaa viikol eli ois ehkä 15.8.2013 sit mut se nähää sit ens viikol. sais vaa päivät mennä nopeemmi. raskausoireit löytyy kyl, vessas juostaa yötä myöten ja rinnat on arat ja kuulemma kasvaneet, täytyy toivoo et noi on hyvii merkkei.
 
Tänään kävin varhaisultrassa. Pieneltä löytyi sydämen syke emoticon löytyi myös iso kysta ja toinen pussi, missä ei ollut sykettä nähtävissä. Lääkäri kyllä sanoi että kun viikkoja on näin vähän, syke voi vielä ilmaantua toiseenkin, mutta piti sitä kuitenkin epätodennäköisenä. Viikkoja nyt 6+4 ja laskettu aika 5.8. Itse laskin kun aikaa varasin oviksen perusteella, silloin olisi ollut 6+6. Eli aika aikaisin olin, mutta onneksi saatiin syke jo kuuluviin...
 
Voi kun Gatusalla olisi nyt kuitenkin kaikki hyvin ja pikkuinen vaan kiinnittynyt vähän oletettua myöhemmin!

Täällä mennään rv 4+5 (tuo ticker heittää vuorokaudella, vaikka syötin tiedot ihan oikein) ja varhaisultra on 2. tammikuuta, jolloin viikkoja tulee olemaan 7+3. Silloin pitäisi ainakin sykkeen näkyä hyvin selvästi, sikälimikäli kaikki on kuten olla pitääkin. Jossain määrin kyllä jännittää, kun on tuo aiempi keskenmeno takana ja sen jälkeen kesti tuskastuttavan piiiiiiiiiitkään ennen kuin uusi raskaus alkoi. Kovin kauaa ei onneksi kumminkaan tarvitse elää jännityksessä ja ajattelin ottaa joulun ja välipäivät mahdollisimman rennosti ja rauhallisesti.  
 
täällähän löytyykin jo mahtavia ultrauutisia onnea orvokki81, toivottavasti toisestakin löytyy sydänäänet seuraavalla kerralla. :)
catrionna kiitos tsempistä, toivotaan parasta. ylihuomennahan se selviää onko siel elämää vai onko menny kesken. käly joka meni naimisii on raskaana totesin hänelle suoraan koska on niin selvät oireet ja menkat jääny kokonaa pois jo, eipä likalla kauaa menny alhamdulillah.
itellä sentää viel oireita ni kai sitä voi toivoa elätellä.
 
varasin tänään aikaa neuvolaan ja neuvolantätipä pisti varhaisultraan 3.1. kun menkat on niin epäsäännölliset nyt ollut. vähän jänskättää. tää on kuitenkin meidän eka ja vielä ei ees ole oikein asiaa sisäistänyt. 4.1. ois sit eka neuvola. toisaalta onneks tässä nyt ei oo kun reilu pari vk aikaa.
 
Tänään käyty alkuraskauden ultrassa ja todettu alkion kasvun pysähtyneen.

Mutta onnea teille kaikille muille.
 
Mä alan kyllä ihan vakavissani harkitsemaan sitä varhaisultraa. Mulle tosiaan vasta 14.1 eka neuvola ja viikkoja sillo jo 9+4. Eka ultra ties millon. Olisi kiva tietää jo ajoissa jos jotain ei olekkaan kunnossa. Millä viikoilla tonne varhaisultraan kannattaa mennä?

Pöppis, pahoittelut:(
 
iinas: sillo ku viikkoi esim. 7 ni voi alkaa  käydä koska sydänäänet huomataa sillo varmast myös 6+ viikoil pitäs näkyy jos hyvät laitteet. itellä ylihuomen toka uä ku ekas ei saanu selvää mikä on tilanne, onko siel pikkunen vai ei hengis.
 
Kääk, huomenna ultraan. Tällä hetkellä viikkoja 5+6. Olen ollut hieman kahden vaiheilla haluanko todella mennä tuohon ultraan. Tuntuu että tuomion päivä on huomenna. Toivon enemmän kuin mitään että näemme sykkeen ultrassa, ja että kaikki on hyvin muutenkin. Olen itse terveydenhoitaja, ja tehnyt myös töitä neuvolassa, ja nyt huomaan kuinka höpsöksi sitä itsekkin tulee kun on raskaana. Aikaisemmin vain ihmetellyt ja yrittänyt sanoa muille kuinka "pitäisi" olla;). Ei ole helppoa. Kertoilen UÄ tuloksia huomenna..... 
 
toivottavast kaikki on huomenna ultrassa hyvin helminennaat...  mulla huomen kans ultra inshallah ja saan kylmän tuomion siit et onko kehityst tapahtun vai onko jo 4. km reilus vuodessa. viime ti lääkäri ku ultras ja piti olla 5+5 ni tuli toteamus keskeytyny tai varhasemmas vaihees ku ei kunnol mitää liiemmi näkyny. piti tänää mennä ultraa mut mies päätti et huomenna eihä se yks päivä mitää tee.
veikkaan et suomes mulle ois tullu suoraa viime uä:n perusteel kylmä tuomio et keskenmeno mut tääl ei kerrota aina kaikkea kunnol missä mä asun. annetaa toivoa ja sit sitä pudotaa korkeelt. pitäs kai yrittää pitää kii vikast oljenkorrest et josko pikkunen ois sittenki kehittyn ja kaikki onki tapahtun vaa oletettua myöhemmi, pitäs vaa olla n. viikon heitto ja se ei kyl kaiken järjen mukaa ol mahollista koska ovis oli 15.11.
 
Takaisin
Top