Huomenta kaikille! :)
Äitipolilla käyty tälle aamua eli rv 39+0 (en taho itekkään uskoa että jo noin paljon viikkoja kasassa)
Ei kyllä ollu mitenkään kiva se käyrä osio ku oli niin ajattelematon täti siellä. Ensinnäki ne laitteet oli niin aatamin aikaset että jouduin itte pitämään kiinni niistä antureista että saatiin sydän äänet kuulumaan kunnolla. Siinä istua töröttelin ja täti lähti välillä hoiteleen omia asioita ja jätti oven auki käytävään jossa istu porukkaa!!!! Kiva siinä raskausarpisen mahan kans istua ku ovi auki käytävään. Onneksi oli mies mukana nii se aina nyki sitä ovea kiinni. Meinas vähän tympästä... Sitte tämä samanen täti alko kyseleen, että onko mulle annettu mitään ruokavalio ohjeita kun ollu sokeriarvot korkeita. Voi hohhoijaa, ei varmaan oo jos ollu raskausdiabetes heti alku metreistä lähtien ja oon ravannu ravitsemusterapeutit ym läpi! Ärinmurin! [:@]
No sitten kävin pissanäytteen jättämässä, ja kas, protskut plussalla ! Eka kerta tässä raskauden aikana ku pissasta löytyy jotain häikkää. Onneksi oli vaan yhellä plussalla, jotenka sain purkkeja ja tikkuja kotiin että pitää stixailla. Jos on protskut ++ nii häätyy soittaa polille ja lääkäri vähän puhu et sit käynnistetään synnytys. Paineetki oli pikkasen koholla verrattuna mun edellisiin paineisiin, nyt siis oli 131/80.. Mutta painoa oli mulle onneksi tullu enää vain 200g lisää. Nyt tullu tasan 13kg.
Päästiin vihdoin ja viimein lääkärin juttusille. Kyseli voinnit sun muut sellaset normi jutut. Sit tutkimuspöydälle ja AUTS ! Kohdunsuu auki niin että lääkäri "härnäili" vauvaa päästä ja venytteli kohdunsuuta tarkotuksella. Pää on jo niin matalalla, että ei aluksi saanu edes luotettavaa pään mittaa vauvalta. Lapsivesi vähentyny jo kovastikki. Virtaukset hyvät ja istukka toimii hyvin joten vauvalla ei mitään hätää niiden suhteen. Kovin on ahtaat oltavat jo vauvalla tietysti... samoten ku mulla itelläki [8D]
Vauva tällä hetkellä 3,5kg ja syntymäpainoksi lääkäri arvoi 3,6kg! Ei kuulemma enään kasva ku korkeintaan 3,7kg. Eli keskikäyrällä suurinpiirtein menee tää meijän rakas pötkylä <3
Jos synnytys ei oo käynnistyny laskettuun päivään mennessä, tapahtuu käynnistys. Ei anneta tän raskauden mennä sinne 41+5 saakka joka on käynnistyksen raja. Mutta kyllä on kumma jos ei ala supistuksia tulemaan tuon ronkinnan jälkeen! Huh!
Nyt vaan jännityksellä ootellaan millon synnytys käynnistyy. [:)]