Ultra- ja neuvolakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on vu 23.1 kun lapsettomuuspolilla asioiville se kuuluu automaattisesti eikä siitä mee kun polimaksu. Harmittaa kyllä että meni noinkin kauas toi aika mut ei voi mitään kun tässä on nää pyhät ruuhkauttanut joka paikan.

Eiköhön kaikkialla ole nyt enemmän tai vähemmän ruuhkaa :( mutta onhan se kiva edes tuolloin päästä :)

Josko sitä iteki ens viikoll soittelis neuvola-aikaa.. Viimeks oli eka neuvola vasta viikoilla 10+.

Miten teil noin myöhään on neuvolat, mulla ollu molemmista eka n. 7+ ja eka lääkäri 10+ ja ihan kunnallisella. Tosin en nyt tiedä kun ovat karsineet noita käyntejä uudelleen odottajilta. Pitäs soittaa ite kans aikaa, mutten "uskalla"

Muokattu viimeksi:
MarjaKu niissä on aivan järjettömiä eroja noissa neuvoloissa kunnittain! Muutettiin viime raskaudessa keski-Suomesta Päijät-Hämeeseen ja heti oli sen muuton aikana jäänyt Hämeen ohjelmasta kaksi käyntiä "pois". Esim lääkäri ois pitänyt olla viikolla 10-12 mutta keski-Suomessa vasta viikolla 16. Ja toinen oli perus neuvola käynti. Onneks mitään hätää ei ollut ja odoteltiin seuraavaan lääkärin tarkastukseen :) ainakin kesällä sanoivat kun olin viimeisilläni että pitäisi vuoden vaihteessa muuttua niin että joka paikassa samat ajat ja samat viikot mutta eihän tuo oikeen siltä vaikuta :D

Olin tänään polilla verenvuodon takia jota oli viime viikolla, kaikki näytti olevan hyvin, ultrasivat ja näytti et nyt mennään vasta vklla 4+4, luulin jo olevani vklla 6 :D epäselvä piste näkyi ruskuaispussissa.

Paljon noi vaihtelee, viime raskaudessa oli eka käynti terkalla 12+ ja np ultra "vasta" 16+. Tasan viikko on raskauden keston arviointiin ja sit saa varailla ekaa aikaa terkkariin. Ajattelin koittaa saada sen taas joskus 12+ viikoille kun eipä noilla käynneillä oo ekoilla kerroille mitään kovin tähdellistä ollut aikaisemmin. Omien laskujen mukaan tänään rv6.

Mä meen terveyskeskuksen ultraan ottaan pientä arviota että missä mennään vai mennäänkö missään.
Mua vaan väjä hirvittää ku tk:n neuvolan puolella on niin kehnot laitteet että ne ei näytä oikein °,°

Tai siis että vaikka siinä näkyy syke niin silti ei anna mitää kuvaa viikoista.

Minä siirsin varhaisultran ensiviikolle... Viikon verran saa vielä jännittää ja toivoa, ettei tämä oireettomuus johdu esim. kohdunulkoisesta kun kuulun riskiryhmään. Ostettiin eilen ensimmäinen body pienelle, ajattelin näyttää tälle maailmalle että täällä ollaan valmiina lapsen tuloon ja mikään ei vie tätä onnea meiltä!! :) Ja neuvolaan sitten hyvin mielin 28.1! :) Samana päivänä Nelronin kanssa :D

Mulla eka neuvola 23.1 eli rv8+1, sit on nt-ultra kuukauden päästä 23.2 eli rv 12+4. Varhaisultraan odotellaan kusua, sen pitäis olla tossa parin viikon päästä.

Huomenna ajattelin soitella neuvolaan, toive olisi et pääsis kunnan kautta varhaisultraan kun on tuo KU taustalla.. Jos ei kunta tarjoa ni mennään varmasti yksityiselle :)

Tänään soitettu aika neuvolaan. Se on 4.2 ja viikkoja taitaa olla silloin 8+ :) Osallistuuko teistä joku seulontoihin? Multa kysyttiin sitä puhelimessa ja aion osallistua, kun edellisissäkin raskauksissa osalistuin :)

Onkohan niin, että niissä seulonnoissa oli enemmän ultria kuin siinä ettei sitä seulontaa tehtäis?

onko ketään jouduttu tutkimaan tarkemmin seulonnan jälkeen? olen kuullut, että tuo lapsivesinäyte (vai mikähän se oli) voi aiheuttaa keskenmenon... voiko jättää menemättä, vaikka osallistuisi siihen ensimmäiseen osioon, jossa tehdään vain ultra ja verikoe?

Takaisin