Ultra- ja neuvolakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mäkin olen miettinyt sairaanhoitajaksi opiskelua. Mutta enpä välttämättä haekaan tänä keväänä opiskelemaan! Itsellä oli tosiaan suunnitelmissa, että jos ei tärppää ennen viimeistä AMK-hakupäivää, niin haen ja jos tärppää niin en hae.

Mä oon lähihoitajaks opiskellu eka ja siitä sit jatkanu. Oon tykänny kyl koulusta. Jännää miten keväällä jaksaa sit 7vk harkan kirurgisella osastolla.

Mä olen liikuntaneuvoja (joka harkitsi 9.lk jälkeen lähihoitajaa, mutta ei kuitenkaan päätynyt sinne). Nyt sitten tajunnut, että kyllä mä tahdon ns. sosiaalialalle. Sairaanhoitaja, sosionomi.. Miksei myös esim. toimintaterapeutti. Mutta olen kyllä miettinyt lähihoitajaksikin opiskelua. Saa nähdä, mihin sitä sitten joskus päätyykään!

Jaksaminen selvinnee sitten lähempänä :) Ei sitä oikein pysty ennustamaan.

Itse olen ollut samassa työpaikassa nyt 5.vuotta ja motivaatio sekä halu tehdä töitä on ollut korkea sekä kiinnostus työhöni. Siksi ei ole ollut kiirettä lapsen tekoon.. tosiaan vuosi sitten alettiin puhumaan että taitaa vuodet mennä melko nopeasti ja jos ei tässä kohtapuolin ala lasta yrittämään niin sitä kerkee tulla vaikka kuin paljon ikää ennenku/jos ja kun äidiksi tulisi.... Töissä oli lokakuun lopulla aika stressi tilanne ja hieman epämiellyttäviä muutoksia kuvioissa niin mietin että "no jospa nyt olisi minun aikani alkaa opiskelemaan uutta ammattia elämässä ja ottaa uusi ammattinimike käyttöön: Äiti" :) :)

Mulla ei myöskään mies tuu pääsemään (nytkään) neuvoloihin vaan esikon kanssa pitää mennä, mitenköhän joku gynen tutkimus ym onnistuu 1-vuotiaan kanssa liikkuessa :eek:

Aaria, samaa miettinyt... 11 kk ikäisen kanssa onnistui viel silleen et otin sen neuvolaan matkarattaissa ja poika istua kökötti siinä kirjan ja lelun kanssa. Noin onnistui myös pissanäytteen jättäminen, jätkä rattaissa vessaan mukaan. :D Samaa kokeilen jatkossa, nyt poika 1v 3 kk..

Mulla tyttö pysyy rattaissa (ehkä) jos köytän niillä "turvavöillä" oikein napakasti, mutta sen kyllä kuulee koko tienoo.. Ei oo sieltä hiljaisimmasta päästä tua neiti. Neuvolaan ei saa viedä rattaita eteistä pidemmälle..mutta kai siellä ennenki on äitejä esikon kanssa käyny, ehkä terkka osaa sanoa miren muilla on onnistunu :D

Itse ajattelin soitella neuvolaan ensi viikolla :) Aika pitäisi kuitenkin saada työvuorojen kanssa sopimaan. Töissä en raskaudesta halua kertoa vielä pitkään aikaan...

Täälläkin soitetaan ensiviikolla neuvolaan, ja pomolle ilmoitan ku maha näkyy tai sitten ku pakko :D

Itse onneksi sain ajan, joka ei vaikuta töihin mitenkään. Pieni jännitys oli, että jos en onnistu saamaan sopivaa aikaa..

Jos aika sattuu työajalle, sanon pomolle vain et käyn hoitajalla/lääkärillä :) Ei sen enempiä kysele tai pyydä lappuja

Itse henkilökohtaisena avustajana, niin tyhmää joutua olemaan pois. Onneksi perjantaisin työt alkaa vasta klo 12, niin ehtii aamulla kivasti :)

Miulla eka neuvola 28.1 :) ihana oli soittaa tutulle neuvolan tätille, se on aivan huippu! Meillä ei täällä Päijät-Hämeessä saa ees ottaa lasta mukaan gynen tutkimuksiin! :o neuvolat nyt varmaan saa käydä mutta ultrat ja sisätutkimukset on aivan ehdoton ei ei lapsen kanssa.

Jeniita mihin siellä lapset laitetaan siksi aikaa? Me asutaan kaukana suvusta ja vähän väliaikaisesti täällä niin ei oikein oo ketään joka vois hoitaa ees sen aikaa lasta ja mies ei saa olla töistä pois.. ja aikojakin on aina niin vähän et ei edes pysty yleensä ottamaan sellasta mihin sais helpommon säädettyä hoitajaa

Oi, ihanaa :) olisihan se varhaisultra kiva, mutta mulla taitaa jäädä välistä..

Takaisin