Ultra- ja neuvolakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pitääköhän munki kysellä hintoja. Viimeksi oli 80e mut nyt tilasin kyselemättä. Ettei sit tuu järkytystä kassalla :D

Täälläki tutkimus 60€ mut lisänä lääkäriaika 95€ ja toimistomaksut 15€ ku kysyin :rolleyes: Tekis silti kauheesti mieli mennä..

Varasin ultran, 19pv olisi aika :) Ei mitään hajua hinnasta, mutta eiköhän se ole sen arvoista.

Tuleeko teillä muuten miehet tuohon alkuraskauden ultraan mukaan? :)

Aaria sitä miekin mietin että mihinkä lapsi siksi aikaa :D mutta näin on näreet täällä ja esikoisen mammaryhmässä oli monessa muussakin paikassa niin ettei lapsia mukaan tutkimuksiin. Me asutaan kans kaukana suvusta mutta miehen kummitäti 77v onneks on sen verran virkeä että varmasti sen hetken pärjää. Ja se asuu ihan neuvolan vieressä :D onneks muutama tuttukin löytyy jotka varmasti vois kahtoa naperon perään sen aikaa kun on tarve. Mies varmasti haluaa tulla kaikkiin taas mukaan mutta onhan se vaan katsottava sen mukaan miten esikoisen hoito järjestyy :)

Ei meilläkään saa ottaa lapsia mukaan ultraan tai sisätutkimuksiin ainakaan. Normaali nevolakäynneistä en vielä tiedä.
Meillä sanoi mies heti, että mennään sitten parin viikon päästä Ar-ultraan. Itse en ollut edes ehtinyt vielä ajatella...

Muokattu viimeksi:
Tänään soittelin neuvolaan ja kerroin siellä siis ekaa kertaa kenellekään ulkopuoliselle, että plussattu on... Koska miun kierrot on tosi epäsäännölliset sieltä ehdotettiin suoraan, että katotaan varhaisultralla 16.1. että mitä siellä näkyy ja että miten pitkällä todellisuudessa ollaan. Sanovat, että saattaa jo kuulua sydänäänetkin tuossa varhaisultrassa. Miten aikaisin ne oikein voi kuulua? Mulla on nyt testin mukaan 5+1, eli toi 16.1. olis 6+5...Mieskin pääsee mukaan, kun sattu vapaapäivälle :) Ja tää nyt ei siis ilmeisesti maksa mitään, kun kunnallisen kautta ohjattiin suoraan. En tiedä toimiiko kaikki kunnat samalla tavalla vai onko näissä eroja. Samalla varattin ensimmäinen neuvolakäynti mikä on sitten 20.1. JÄNNÄÄ!!

Mä varasin tänään ar-ultraan ajan lapsettomuusklinikan kautta ja sain ajan jo 15.1, jolloin on 6+5. Sydämen sykkeen pitäis tuolloin jo näkyä. Tässä raskaudessa ei muuten varmaan tuliskaan ar-ultrassa käytyä, mutta tuota kautta pääsee niin edullisesti ja kyllähän sitä on kiinnostunut näkemään, mitä tuonne kuuluu. :)

Ar ultraa tarjoavien nettisivuilla lukee et rv6 alkaa sydämensyke näkyä/kuulua, mutta koska raskauden oletetussa kestossa voi olla heittoa niin (itse maksettava) kannattaa varata 7 tai 8 viikolle, jotta varmasti näkyy. Täällä ei pääse kestonarvioultraan kunnallisella, joten tykkäys sille, myky! Mäkään en malttanu olla varaamatta ultraa.. rv8 otin vaikka toisaalta olis tehny mieli aikasemmin jo.

Onpa harmi, ettei kaikille ole samoja palveluita kunnallisella puolella. Mieki olin siinä aatoksessa, että tuo pitää aina itse maksaa ja käydä yksityisellä ellei ole jotain komplikaatioita miksi tulisi tehdä. Toivottavasti kaikki kuitenkin hyvin ja sydäntäkin jo kuultaisi. Toivotaan, että sielläkin kuuluu sitten kasiviikolla :) On se varmasti sen odottamisen arvoista ;)

• Tykkään
Reaktiot: LR6
Ei meilläkään pääse kunnallisen kautta ar-utraan. Ei välttämättä edes vaika olisi jotain "ongelmaa". Meillä on kaksi ultraa nt ja rakenne, niillä pitää pärjätä tai itse maksaa, hienoa kun jossain kuitenkin tarjoavat! Ar-ultrassa kuitenkin ehtii huomata ajoissa jos olisikin jotain hämminkiä kun nt-ultrassa voi olla jo myöhäistä. Tässä syy miksi itse menen. Ja viikolle 6+5 - 7+5 ajattelin yrittää eli parin viikon päähän.

Mä päätin todennäköisesti nyt jättää ar-ultran väliin.. Luulen näin.

Takaisin