Ultra- ja neuvolakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tseppiä Mozar - ollaan täällä hengessä mukana :)

Huomenna mulla neuvolalääkäri. Oon taas alottanu pari päivää sitten tutun panikoimisen, että onkohan masussa elämää. Mahakin on jotenkin "hävinny" .. no joo, onneks on jo klo.8, ni loppuu tää arvailu..

Mozarille tsempitykset! :)

Älä Maggie turhaan panikoi, kyllä siellä elämää on :) Mullakin vaihtelee mahan koko välillä, riippuen vähän mitä on syönyt niin turvottaako vai ei kuinka pahasti :)

No olipa perseestä oleva neuvolalääkäri, todella töykee, eu edes omaa nimeään osannu sanoo. Kyseli NIIIN epäilennaisia,;esim. "Mites toi tupakanpoltto", (oon siis lopettanut jo ennen raskauden selviämistä)
Ei myöskään selvästikään tiennyt, mikä on ICSI -hoito, mutta ei selvästikään ylpeydeltään? voinut sitä multa kysyä. Pakko oli vähän kiusata ja tiedustella, oliko lääkärillä mitään tietoa hedelmöityshoidoista :D vastaukseksi tuli mutinaa, siitä kuinka nopeasti nuo hoidot kehittyvät tjs.
No sitten tuli taas 10 turhaa kysymystä, sisätutkimus ja vauvan sykkeiden kuuntelu.
JOTKA MUUTEN LÖYTY -JEEEE! :)
Lääkäri ei ottanut mitään kantaa jokapäiväiseen päänsärkyyn ja migreeniin tai kertonut mitään yhtään mistään. Eipä tullu itelläkään sellanen olo et alkaisin jakaa huoliani hänen kanssa, joten olin ihan tyytyväinen ja samaa mieltä, kun noin 10 min päästä lääkäri sanoi, että "eiköhän tämä ollut tässä" Buu, sanon minä!

Pöh, ärsyttävää et noi lääkärikäynnit on sit tollasia liukuhihnameiningillä toteutettuja. Pitäishän heidän osata viisaina konsultoida sit oikealle taholle, jos potilaalla on kysymyksiä joihin itse ei osaa vastata.
Kurjaa. Mutta, hyvä et kaikki oli kunnossa ja sykekin löytyi. Toivottavasti päänsäryt ja migreenit hellittää! :)

Nuo lääkärit ovat kyllä syvältä, jotka ei keskity siihen mihin pitäisi.

Me käytiin tänään normi neuvolassa. Oikeastaan kivakin, et se sattui olemaan juur eilisen TAYSin reissun jälkeen :-)

Saattoi terkka hyvitellä viime viikkoista, kun sain lääkäriltä surkeaa kohtelua, koska oli siellä ultralaitteiden kanssa odottamassa :-o siellä masussa se kersa liikkui hyvinkin eläväisesti <3 siinä ultratessa varmistui myös itselleni, että tunnen jo liikkeitä. Sydänääniä kuunneltiin hetki, mutta niitä ei saatu kunnolla kiinni koska masussa oltiin liike kannalla :-D

Rv. 14+2
Painoa: tullut liikaa, mur
RR: 119/73
Hb: 127
Syke +
Liikkeet ++

Pissa oli puhdas, vaikka lääkäri viime viikolla siitäkin sanoi että mulla varmasti on oireeton virtsatietulehdus. Lääkäristä aion tehdä valituksen, jahka kerään tässä lisää voimia siihen.

Rakenneultran aikataulusta kysyin ja se menee vissiin jonnekkin toukokuulle. Seuraavan neuvola-ajan terkka laitto 3vkn päähän.

Huomenna tai ylihuomenna voi jo odottaa puhelua TAYS:ta, jaiks :-D

Tänään 15+5 ja oli neuvolalääkäri :happy: Muutaman minuutin koplaamisen jälkeen kertoi että kohtu on tooosi pitkällä mut ei mitään hätää, että sieltä se laskeutuu :D Kaikki ok ja sydänäänet kuunneltiin. Oli niin vauhdikas kaveri että lääkäri joutu laitetta siirtelemään vatsan alueella muutaman sekunnin välein kun karkas äänet :joyful: Mut just tais keretä laite viimosella siirrolla näyttämään sydänäänet 146.

Ei kyllä aikaa tuolla mennyt kuin vajaa 15 min.

16+5 tänään ja toinen neuvola takana. Sykkeet 147 ja terkka oli sitä mieltä että kuullostais pojalta :D parin vkon päästä sitten lääkäri ja sit tars varata sokerirasitukseen aika. Iän puolesta pitää mennä..

Oho, sehän rohkeasti lähti veikkaamaan. Mulle ei puhuttu viel mitään sokerirasituksesta. Ehkä sit kolmannella käynnillä toukokuun lopulla.

Joo sanotaan että tytöllä olis tiheemmät sykkeet kun pojalla. Tilastollisesti näin :D mutta sano myös että sitä ei tiedä missä se raja menee että ei se mikään pommin varma juttu ole. Kaverillekin sanottiin että poikasykkeet mutta tuli tupla tytöt :) rv24-26 väliin mun pitää se sokerirasitus ajottaa.

Minä en ole vielä päässyt neuvolassa kuuntelemaan sydänääniä. Yks käynti vasta sekin vk 8. Nyt siis viikot 18. No onneks on tuo ultra parinviikon päästä.

Takaisin