Ultra- ja neuvolakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tsempitykset Nipper teillekkin!
Ja todellakin tämä np-ultran jälkeinen aika on tuntunut ikuisuudelta.

Mamaanton, me oltiin katsomassa np-ultrassa meidän muksuja, niin ensin katsottiin näkymää normaalina ja sitten lääkäri painoi yhtä nappia ja kuva muuttui 4D:ksi. Joten en usko, että se kuvien katsominen kamalan kalliita laitteita vaatii. Me siis käytiin ihan julkisella puolella ja normaalissa np-ultrassa. Epäilen, ettei joka sairaalassa vaan ole samanlaisia laitteita ja määrärahoja eri sairaalat käyttää eri tarkoituksiin. :)

39f6f2d7c0c79479c43fd3f21bab7a4d

Maggie, naikkarilla taitaa olla vaan normiultralaitteet. On niin kovat kävijämäärät naikkarilla, Kättärillä ja jorvissa, että suuntaavat varmastikin määrärahansa muualle kuin "turhiin" laitteisiin. Onhan pk-seudulla muutenkin niin hyvin yksityisiä, ettei julkisella puolella oo varmaan tarvettakaan noille laitteille.

Omalla tavallaan näkyy hyvin molemmissa :) Mun yksi kaveri on käynyt joskus puolen välin jälkeen yksityisellä 4d ultrassa ja sai mukaan kuvan jossa vauva näytti jo ihan samalta kuin synnyttyään. Musta on hauska jättää ulkonäkön katselu ensikohtaamiseen salissa.. se on vähän kuin osa sitä palkintoa ku on synnyttäny :D Sen sijaan sukupuoli aateltiin kysyä jos suostuu näyttämään. Viimeksi mulla oli poikaolo mut olikin tyttö. Nyt kaikki veikkailee poikaa koska voin paljon paremmin mutta mulla ei ole mitään oloa.. en pettyis jos olis kuullut sukupuolen mutta sit selviäis että veikkaus meni väärin, mut vois se vähän hämmentävää olla. Mutta uusi tuttavuushan vauva joka tapauksessa on :) Mä kävin viimeks kanssa useesti radin takia lopussa ultrassa mutta ei niissä sillä tavalla päässyt vauvaa katselemaan.. vauva oli jo niin iso että näkyi vaan niitä läpileikkauksia eikä vauvaa mitenkään näytetty, äkkiä otettiin tarvittavat mitat ja muutamassa minuutissa ulos. että tuli nähtyä läpileikkaus vauvan päästä, mahasta ja jalasta.. mut ei se oo ihan sama kuin se fiilis np ja rakeeneultrassa:D

Neuvolassa käyty, varattiin parin viikon päähän lääkäri ja seuraava neuvola sit toukokuulle. Kuunneltiin sydänäänet, ne oli jotain 150 ja pikkunen huitoi siellä menemään niin että kopse kävi laitetta vasten, eli kaikki hyvin:) Hemoglobiini oli taas oikeen huippulukemissa, 115... Suositteli rautatabletteja, jotka jo ehdinkin viime viikolla alottaa.

Me varmaan käydään yksityisellä 4D ultrassa. Olen käynyt kahdesta aikaisemmastakin viikoilla 27-29. Näkee niin selvästi kaikki ja saa pieniä videopätkiä matkaan masuasukin touhuista. 6v sitten oli jotain vähän päälle 200€ täällä suunnilla niin eiköhän sen ainakin taas sen maksa, siihen on varauduttu ja säästetty :) sillon en saanut kelakorvauksia kun oli viikot yli sen 24 ja kuitenkin rakenneultrattu jo synnytyssairaalassa.

Ei mekään oltu mietitty koko 4D ultraa, kaksi edellistäkin ovat hyvin näkyneet siinä tavallisessakin. Mutta sattumalta saatiin mahdollisuus np-ultrassa, en edes tiennyt, että katsoovat myös 4Dnä pienokaisia :) se etu siinä oli, että tavallisessa ultrassa oli hankala saada molemmat näkymään yhtä aikaa selvästi, kun taas 4Dssä näkyivät paljon selvemmin.

Muokattu viimeksi:
Useamman päivän katko täältä..

Mozarille & Nipperille paljon tsemppiä odotelluun! :Heartred

Mua vähän hoksottais käydä tossa 4D:ssä mutta mutta.. Täytyy vähän pohtia vielä.. Kun siinäkään ei aina saada kuitenkaan hyvää näkymää..

Käytiin tänään yksityisellä ultrassa ja saatiin tietää että meille syntyy syyskuussa maailman ihanin poika! <3 Ja näin reippaasti meille heti peukaloa näytettiin että kaikki on tosi hyvin. :)

Liitteet

• 201503281058030034OB.jpg
    201503281058030034OB.jpg
    36.3 KB · Katsottu: 76
Mua alkoi houkuttaa se, ettei kysyiskään sitä sukupuolta. Esikoisestakaan ei kysytty, ja se jännitys oli kiva lisä odotukseen. Mies haluis kuitenkin kysyä ja olis halunnut viimeksikin... Jos meille poika tulee, niin meillä on kyllä todella huono vaatetilanne! Suvussa on lähiaikoina syntynyt pelkkiä tyttöjä...

En mäkään tosiaan olisi muuten ollu yhtään kiinnostunut tuosta 4D:stä, mutta kun se kerran samassa yhteydessä nt-ultrassa oli mahdollista niin enkai mä alkanut kieltämäänkään kun kätilö sen otti.

Meillä on vahvistunut entisestään se, ettei aiota kysyä sukupuolta. Mun ja miehen äiditkään ei ole lapsistaan kysyneet, joten ei tullut sieltä suunnaltakaan mitään paineita että pitäisi saada tietää etukäteen. Olivat ehkä enemmänkin iloisia että on sitten loppuun asti jännitettävää :)

Meidän ultrapaikassa on tuo 4D. Keskenmenneessä raskaudessa vilautti nt-ultrassa hetken 4D-kuvaa, tässä raskaudessa ei. Ultraajakin kyllä oli eri. Toivon, että rakenneultrassa näyttäis. Mutta niin paljoo mua ei tuo 4D houkuttele, että oisin valmis siitä maksamaan.

Takaisin