Ultra- ja neuvolakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla oli eka 8+1, nyt huomenna seuraava (lääkärineuvola) 14+1. Joillain kun on kaks käyntiä ennen lääkäriä niin täällä näköjään vaan yks. Luulen et vaihtelee aika paljon paikkakunnittain... muistaakseni terkka sano ekalla kertaa et keskiraskaudessa neuvola on 1kk välein, sit lopussa 2vkon ja tarvittaessa 1vkon välein. Joka viikko en kyl haluu alkaa ravata siellä....

Viikoittain käyminen kuulostaa kyllä vähän liian rankalle.. o_O kunpa ei niin tiuhaan tartteis..

Aikalailla siis heittoja näissä neuvolajutuissakin. Luulin et näin esikkoa odottaessa sais ravata vähän väliä, mut näköjään vähemmän kun täällä moni toisen kierroksen odottaja.
En kyllä kaipaakaan sitä neuvolaa sinällään, vaan niitä sydänääniä lähinnä. Ja lääkärillä tietysti ihan kiva käydä, niin kattoo onks alakerta ihan kunnossa. Mut en osaa kaivata sitä parisuhdelöpinää jne...

Täällä on niin, että esikoista odottavat saa käydä useammin jos kokee sen tarpeelliseksi. Nyt sitten onkin varmaan harvemmin tässä raskaudessa, vaikka mä kyllä tykkään käydä neuvolassa, kun siellä saa kunnolla avautua omista oloista yms.
Eka neuvola oli mulla joskus rv7 (ultran mukaan) ja lääkärineuvola on sitten joskus rv15. Maanantaina olis päivällä se np ultra ja silloin on 12+6 ultran mukaan..

Arvaisin, että niillä parisuhdehöpinöilläkin yritetään löytää niitä ongelmaperheitä varhaisessa vaiheessa.

Suski88, sulla sitten myös 15.9. ja mun kanssa sama ultrapäivä! :) Toivotaan siis tuplasti hyviä uutisia (ei tuplasti yhteen mahaan....) :) Mulla eka neuvola oli 9+1, np tulossa 12+6 ja seuraava neuvola on 15+6, lääkäristä ei tietoa.

Joko ens viikolla on syyskuisten viimeset np-ultrat? Vai meniskö sinne seuraavalle vielä jokunen loppukuun odottajista? :)
Sit oottelemaan toista kierrosta, jihuu!! :)

Kai ne tosiaan sillä höpinällä ja löpinällä yrittää saada porukat avautumaan ja puuttumaan mieltä painaviin asioihin ennen vauvaa.. Mut se tuntuu mun mielestä ahdistavalta, kun kysellään ja jaaritellaan asioita, joita en koe itselle tarpeellisiksi asioiksi :P

Muokattu viimeksi:
Onnea kaikille taas hyvistä ultrakuulumisista! Ja eveliinalle tosiaan tsemppiä, toivottavasti saat huomenna hyviä uutisia!

Mulla on np-ultra vasta sit ens viikon jälkeen. Olikohan 19päivä.. Ja sit siitä seuraavalla viikolla on toka neuvola, eli 14+jotain, eka oli 9+jotain. :D Lääkärineuvola onki sitte varmaan siitä seuraavalla kertaa, luulisin.

Niin just, älä nyt Sannis siellä hoppuile ;) Oliskin ultra jo ens vkolla, mutta ei vain ole. Vasta 17.3. Mulla oli eka neuvola 7+3 ja toinen 14+3 ja lääkäriaika katotaan toisella neuvolakerralla.

Onko muuten teillä miehet ollu neuvolassa mukana, tai aiotteko pyytää mukaan? Ku viimeks sain niitä kaikenmaailman lappusia täytettäväks ja niitä käydään sit ens kerralla läpi ja keskustellaan just kaikkea diipadaapaa, ja sit kun tuo ei pääse ees huomiseen ultraan, niin mietin että pitäskö sen tulla ees tonne neuvolaan...

Meillä ei taida mies päästä yhteenkään neuvolaan. Ultrat katotaan siten, että pääsee mukaan. Meillä saa valita ite ajan. Mies on joka päivä kotona vasta viiden jälkeen, joten neuvola ei ole enää auki. Ultra saatiin onneks päivystysajalle.

Meillä mies oli ekassa neuvolassa sekä ultrassa. Ja tulee myös seuraavalle neuvolakäynnille mukaan :)

En mä hoppuile :wink Laskeskelin päässäni, et pian kuitenkin koko konkkaronkka on käynyt, jos siihen 12+6 mennessä käy, mikä ainakin meillä on rajana np-ultraan. Oon kyllä ihan sekasin päivämäärissä, jotenkin mulla on olo, et tää maaliskuu olis jo pidemmällä o_O

Meillä siis mies kutsuttiin seuraavalle neuvolakäynnille, tai sit vaihtoehtosesti neuvolalääkärille. Saa nähdä saanko tuon mörrikän mukaan. Ei kai siihen maailma kaadu, jos ei tulekaan, mut oishan tuo kiva kun osallistuis ja olis aktiivinen.

Voi kun oliskin jo ultra.. vasta eilen tuli kutsu kotiin np-ultra vasta 23.3 jolloin 12+5. Sanoisinko että tuskaa tämä odottelu kun ei tullut edes käytyä ar-ultrassa.

Meillä oli mies mukana ekassa neuvolassa ja tulee myös mukaan molempiin ultriin. Huhtikuulta ja toukokuulta jää ainakin neuvolat väliin.

Okei, no ehkä mä ilmotan sille vaan päivämäärän ja kellonajan, tulkoot mukaan jos sattuu olemaan vapaapäivä tai jos sais sovittua töitä tänne suunnalle.. mut emmä kyllä jonkun neuvolan takia halua että se töistä ottaa koko päivän vapaaks (edelleen siis se 140km välimatka.. :meh:)

Loppuraskauden tiheille käynneille on kyllä ihan hyvä syy, raskausmyrkytys kun voi iskeä aika yllättäen. :) Kannattaa miettiä sitä, vaikka ottaiski päähän rampata koko ajan neuvolassa. :D

No joo, ei se ehkä vapaapäivän arvoinen tilaisuus ole. Et oo vaan huoleti. Ehkä ne ultrat on mielenkiintosempia miehillekin :)

Takaisin